Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

JMRI en CS1

Gestart door E103 zondag 14 december 2008, 12:54:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
JMRI en CS1
E103
gast

JMRI en CS1
Heeft er iemand ervaring met JMRI (JAVA Model Railroad Interface, open source) en Central Station 1, geupdated door Keuterman naar software versie 2.0.3?

Met name hoe moet JMRI worden ingesteld om te communiceren met de CS1?

Met vriendelijke groet,

René
Re: JMRI en CS1
RenevKl
gast

Re: JMRI en CS1
Ik heb altijd begrepen dat de CS1 niet wordt ondersteund. De ECoS wel dus waarschijnlijk zal de CS1 met reloaded update wel geschikt zijn. Ik heb wel eens met PanelPro geëxperimenteerd (in combinatie met een ECoS). Ik heb alleen gekeken naar de wisselbesturing en dit werkte prima.

Rene

PS.
Ik was nogal gecharmeerd van de schakelaars die worden gebruikt en heb deze in Train Controller 7 Gold nu nagemaakt.
Re: JMRI en CS1
E103
gast

Re: JMRI en CS1
Naar ik heb begrepen, moet je een niet logische keuze doen voor de adapter, alleen ik kan die niet meer terug vinden op internet.
Ik dacht dat je EcOS moet kiezen met een bepaalde parameter, alleen het fijne weet ik niet meer......
Re: JMRI en CS1
E103
gast

Re: JMRI en CS1
Via Hobbytreinen.nl heb ik de volgende informatie ontvangen betreffende de CS1, met "na de update" wordt de CS1 reloaded bedoeld:

"In basis zijn ECoS en CS1 altijd identiek gemaakt.
Om nu de eigenheid van beide toestellen te hebben, heeft ESU in:
- de ECoS: mfx geblokkeerd.
- de CS1: DCC en Selectrix geblokkeerd
(dit om maar enige voorbeelden te geven).

Na de update worden deze toestellen gelijk. Met uitzondering van het kleur van het scherm en de regelknoppen. Over het protocol tussen beide toestellen enerzijds en een PC anderzijds verandert er - naar onze mening - niets.
Anders zouden softwarepakketten als Koploper, WinDigipet e.a. hun "huiswerk"
op nieuw mogen doen en dat zou niet goed zijn."

Ik heb ook een protoclbeschrijving (in Duits) gekregen, is beschikbaar voor geinterresseerden.

Groet,

René