Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Roco NS 2200 met een andere decoder.

Gestart door matthijs popken zaterdag 13 december 2008, 15:20:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco NS 2200 met een andere decoder.
hallo :D

ik heb een NS 2200 van Roco nummer: 69926

mooie lok , rijd lekker maar ik vind de lok een beetje saai. :?
omdat bijvoorbeeld mij br50 (37840) veel meer fuctie's heeft dan de 2200. 8)

nou wil ik er eigelijk en andere decoder inzetten met meer functie's dan dat hij nu heeft.
bijvoorbeeld met geluid.

wat voor decoder zou er geschikt voor zijn ??
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.
Ik denk dat je er zo een ESU Locsound in kan frommelen, mits je de ruimte voor de speaker hebt  8)
Roco locs hebben veelal een standaard ESU decoder aan boord, waarschijnlijk met een 6-polige stekker, dan is het helemaal makkelijk, komt er geen soldeerbout aan te pas 8)

Geen goedkoop grapje, heb er net 3 gekocht, rond de ? 115.--

Mvg Gert
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.

ja , er zit een 6-polige stekker in. :lol:

klinkt goed :lol: :lol:
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.
Ok dan !

Sla je spaarvarken aan diggelen, koop een ESU Locsound en inpluggen die handel  :mrgreen:
Wel in de gaten houden dat je een Locsound koopt met NS 2200 geluiden 8)

ESU heeft sound decoders voor bijna alle typen Locs, en de meeste ESU dealers kunnen de juiste sound ook eventueel ter plekke op de soundchip laden 8)

Mvg Gert
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.
Zal wel een achtpolige stekker zijn.
In Railmagazine heeft wel eens een artikel gestaan van iemand die een loksound in een 2200 had. gepropt. Was volgens mij geen kwestie van even prikken. Om ruimte te maken ging de hele print er juist uit, dacht ik. Zou er niet te lichtvaardig over denken, hoewel het met de loksoud micro gemakkelijker kan zijn. Die bestond toen nog niet.
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Roco NS 2200 met een andere decoder.
Zijn er nog geen ontwikelingen, ik heb deze loc zelf ook en ben benieuwd of het gelukt is met het geluid.

Peter