Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

risico van niet-vastleggen van rails ?

Gestart door sn00zerman zaterdag 13 december 2008, 12:33:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
risico van niet-vastleggen van rails ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
risico van niet-vastleggen van rails ?
Hoi allemaal,

Ik ben eindelijk begonnen met de bouw van m'n baan, en het schaduwstation is zo goed als klaar.
Nu zit ik erover na te denken om m'n rails in m'n railspiralen en schaduwstation niet vast te leggen.
(er ligt een laag witte parketschuim onder, die ik vastgeniet heb op een 6 mm MDF)
Zijn hier risico's aan verbonden om dit niet vast te leggen ?

Overal waar de sporen zichtbaar zijn verder op m'n baan, liggen ze zowieso vast door ballast ...


groeten,
Kris
Re: risico van niet-vastleggen van rails ?
Hoi Kris,

De rails in mijn schaduwstation liggen ook niet vast.
Op 6 punten  heb ik uiteindelijk een schroefje erin gedraaid.
Puur om te voorkomen dat rails net iets verschuiven waardoor de treinen elkaar zouden kunnen raken.
Ver heb ik 3 bochten van 180 graden en daar heb ik in het midden ook 1 schroefje zitten.
Voor de rest ligt alles al een jaar los en werkt nog perfect.

Groetjes en s6

Mark
Re: risico van niet-vastleggen van rails ?
Je heb natuurlijk wel het risco dat het gaat schuiven. Stiekem.

Misschien is het een idee om met dubbelplakband, welke te halen is bij de doe het zelf winkel,
de rails vast te plakken. Je hebt soorten plakband die iets breder zijn dan C rail.
Het voordeel van plakband is dat je de rail niet hoeft vast te boren in de houtenonderplaat waardoor je geen geluid/trillingen door geeft. En je kunt de rail Altijd los maken.

MvG
Peter