Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

lijm

Gestart door hulz vrijdag 12 december 2008, 19:23:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lijm
hulz
gast

lijm
ok, de berg schiet op, verfje der op en dan zal der gras op moeten. Hoe lijm ik dat het beste, net als ik wel gelezen heb houtlijm verdunnen en een drupje vaatwas of iemand betere ideen?
Re: lijm
buckfast_beekeeper
gast

Re: lijm
Boekbinderslijm wordt op zeer veel plaatsen aangeraden. Deze blijft enigszins elastisch, dit kan je van houtlijm niet altijd zeggen.
Re: lijm
gietja
gast

Re: lijm
hoi Hulz,

ik doe het altijd als volgd:
verf mengen tot de gewenste kleur houtlijm erbij, aanbrengen op het gips en vervolgens gras in een lege shampoofles, schudden, en gras aanbrengen!!

gr. Gert Jan

ps. kijk even op deze site staan ook mooie tips op!: www.npoject.nl
Re: lijm
hulz
gast

Re: lijm
oja is ook een goed idee kleur door de lijm
Re: lijm
hulz
gast

Re: lijm
jammer site doet het niet
Re: lijm
bartje
gast

Re: lijm
Re: lijm
br212
gast

Re: lijm
Rechtstreeks in de verf gaat ook erg goed.
Re: lijm
hulz
gast

Re: lijm
mooie site heb ik zeker wat aan , many thanx
Re: lijm
hulz
gast

Re: lijm
Nou, voorstrijk gekocht, en geprobeerd, maar vind het nog niet zo n sucses. Heb het idee dat het nauwelijks plakt. Als ik er nieuw gras op spuit dan blaas het ook weer weg waar al gespoten had. Maar ik heb ookwat kleur door de voorstrijk gedaan misschien was dat niet zo slim?? En het is zo dun dat het uitloopt over mijn rotjes. Nog een vraagje  wanneer met  stofzuigen met de kous , eerst laten oof direkt?
Re: lijm
br212
gast

Re: lijm
Voorstrijk zou ik alleen gebruiken voor ballast, en niet voor gras. Voor gras gebruik ik zelf gewone verf, en zuig direct na het inspuiten het overtollige gras weg.
Re: lijm
ERIK SALDEN
gast

Re: lijm
Dag,

ikzelf heb de beste ervaringen met BEHANGPLAKSEL. Ik maak behagplaksel aan volgens opschrift op het pakje. Vervolgens kleur ik dit met dispersieverf groen en voeg nog wat houtlijm toe. Het behangplaksel trekt niet direct in het gips en heeft derhalve als voordeel dat men langer kan werken. In tegenstelling tot anderen zuig ik de overtollige grasvezels niet direct weg doch laat deze een nacht drogen voor een "dik"resultaat. Voor foto's zie "bouw baantje Thomas "

Mvrgr:

Erik
Re: lijm
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: lijm
En zo doe ik het ook, met behang plaksel.
Het voordeel is dat je met natmaken weer wat kan weghalen(paadjes maken) of zoiets.


                                                                                                   Arie
Re: lijm
hulz
gast

Re: lijm
behangplaksel loopt ook niet zo snel uit denk ik
Re: lijm
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: lijm
Zoals Erik zegt behangplaksel, nog een voordeel is lekker goedkoop.

Gr. Bert