Hoi beste lezers,
Het schema is naatje (of naadje of naadtje). Het schoonmaken van de glasplaat hielp niet en de foto komt niet duidelijk over.
Het bovenste gedeelte met de 6 led's is de hele rijtuigverlichting.
Een simpel programma met een eenvoudige handleiding, zodat je niet daaagen bezig bent om iets onder de knie te krijgen.(zucht) En niet van die dikke boeken door moet worstelen of help-programma's waarin nou net termen staan, die je zelf net iets anders benoemd en daarom niet kan vinden. Weet een van jullie dat misschien?
Voor de Led's gebruik ik warm white high brightness 2 mA, die ik afslijp tot een millimeter boven de diode. Ze geven dan een mooi diffuus licht.
Op de foto van de sprinter staan ze ingesteld op een 0,5 mA per led en dat geeft ook overdag al meer dan voldoende licht. Na een paar ronden is de goldcap opgeladen en blijft de verlichting 4 minuten zonder voeding branden.
Ik ben nu bezig met de ICE3. Door de gekleurde ruiten moeten er 8 i.p.v. 6 led's in en ze staan afgesteld op 1,5 mA per led. Daardoor daalde de brandtijd natuurlijk en heb ik er nog een extra goldcap bijgezet. Daar heb ik nog geen foto's van gemaakt, die houden jullie nog tegoed.
De instelpotm. paste toevallig net in een apparatenkast.
En voor de kop/sluitverlichting paste de flip/flop net onder het dak. Omdat rode led's een lagere brandspanning hebben blijven deze 10 minuten zichtbaar op het opstelspoor.
Als jullie vragen hebben, meld dan even via een PB dat ik op het forum moet kijken, want op het forum kijk ik niet iedere dag. De PB komt in de mailbox en die zie ik wel.
Eerst even verder met de FCS wissels, aansturing via geheugendraad.
Groeten van
Wil Tweeendrie