Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

sounddecoder zwijgt als het graf...

Gestart door Peertje donderdag 11 december 2008, 16:00:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sounddecoder zwijgt als het graf...
Gisteren hield na ongeveer een meter rijden het geluid van mijn met een lokpilot 3.0 omgebouwde BR 03.10 ermee op. De loc reed na het uitvallen van het geluid aanvankelijk met onregelmatige snelheid een half rondje om vervolgens weer met stabiele snelheid verder te rijden.
Ook na uitschakelen en weer inschakelen van de CS blijft de loc zwijgen in alle tonen. Een oorverdovende stilte heerst nu op mijn baantje.
Wellicht dat het iets simpels is als een los draadje naar de speaker? Maar nee, na inspectie is dat niet het geval. Suggestions anyone? Aan de andere kant; de loc is ongeveer een maand of 3 geleden door de dealer voorzien van deze sounddecoder. Ik denk dat ik haar ter reparatie aanbied. Er zit toch vast nog garantie op. Toch?

Peer
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Allereerst nagaan of er garantie op zit. Zo ja dan er mee terug voor reparatie.

Mvg,
Peter
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Hallo Peer.
Altijd ontzettend teleurstellend wanneer een loc met geluid ineens oorverdovend stil is! :shock:
Helaas heb ik er nu ook een aantal gehad en bij mij was in alle gevallen het speakertje de grote schuldige, dus misschien het eenvoudigste om dit eerst met een ander speakertje even uit te testen maar bij garantie gewoon na laten kijken, is toch (bijna) altijd het goedkoopste.

Veel succes met de decibellen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Hoi Peer,

Het uitvallen van het geluid wil helaas nogal eens voorkomen.
Kort gelden reed mijn BR50 naar het opstelspoortje, na wisselen van de rijrichting viel
het geluid plotseling weg.
Nog een keertje gereset korte opleving en daarna een oorverdovend zwijgen.
Helaas pindakaas in de doos naar Keuterman.

Gr. Bert

wel nog garantie :D
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
De speaker kan vrij snel kapot gaan omdat normaal de geluidssterkte op maximum staat. Terug brengen naar een geluidssterkte van ong. 70% van het maximum is aan te raden. Als de speaker defect is kun je er een ESU 50443 speaker in plaatsen. Verstandig is ook om er meteen een weerstand van 4,7 tot 6,8 Ohm/0,5W mee in serie te plaatsen.

Mvg,
Peter
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
heb ik ook wel eens gehad met dezelfde loc Br03. keuterman heeft deze toen netjes gerapeerd
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Loc is nu terug bij de dealer. Valt onder garantie, dus ik maal (voorlopig nog) nergens om.
Prettig Kerstfeest!

Peer
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
"gerapeerd" wat moet ik me hierbij voorstellen  :?
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
gerapeerd is het Belgisch woord voor "herstelt". :mrgreen:

Mvg,
Peter
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Oei dan is het zeker gerepareerd als je hersteld bedoelt  :lol:
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: sounddecoder zwijgt als het graf...
Ik heb dit nu ook met mijn R 64 OBB oftewel Marklin 39641

Deze is nu ook terug naar Marklin. Hopelijk is deze weer snel terug terug.

Met vriendelijke groet,

Marco