Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

mijn modelbaan in aanbouw

Gestart door jumbo woensdag 10 december 2008, 21:16:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Zo, dat is een mooie loopbrug, ik weet nog wel een plek waar hij ook mooi uit zou komen! Ik heb hem wel eens meer gezien,
kun je hem uitbreiden met meerdere delen? vr gr Arie nb de verlichting met leds is heel mooi, heb ik wel eens toegepast in een modelboot. 8)
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
is al een uitgebreide is samen gesteld uit twee bouwdozen staat ergens tijdje terug meerdere foto's en bouwdoos nummer .

heb ik trouwens ook gedaan een smittak voorzien van verlichting zal wel is keer foto van plaatsen beetje oftopic maar t'valt wel weer onder modelbouw  :lol:
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Ruud, in een ander wel ter zake doende topic staat al een plaatje van mijn boot, vr gr Arie

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=1434.msg269991#msg269991
nb ik hoop dat de link zo werkt.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Bedankt voor het plaatsen van weer prachtige foto's van je baan. Vind vooral het diesel gebeuren erg goed ogen :cool: Ga zo door :wink:

Mathijs
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Na een lange tijd van druk zijn met van alles behalve modelbaan weer een stukkie bij baan aangesnoept .

Zal wel weer tijdje duren voordat er weer nieuws komt , of heel snel , ligt er aan hoe het op werkgebied allemaal gaat lopen voorlopig werkloos  :( .

Hoop dat ik nu is een keer een baas  vind die niet falliet gaat .




Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud,

Dat ziet er goed uit, hoeveel snoep je er nog bij?
Rot voor je dat je werkloos bent, hopelijk vind je snel een andere baan.

Succes er mee.

Groetjes Jac.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Nog niet veel nieuws , maar ben weer gestart met het voltooien van de bw .

Kolenbunker bouwdoos is voltooid .

Gat voor slakkenkuil ook al aanwezig rail ligt vast dus draaischijf weer aanrijdbaar  :lol:



Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw

slakkenkuil beton gestort  :lol:



Re:mijn modelbaan in aanbouw
Mooie oplossing die betonen slakken put waar heb je dat van gemaakt?
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hallo Ruud,

Allereerst vervelend zeg dat je momenteel nog werkloos thuis zit, ik hoop toch dat je uit eindelijk toch guaw weer een baan vindt, wens je daarbij sterkte bij het vinden van een nieuwe baan.

Nu je thuis zit heb je tenmisnte nog afleiding en wat voor een afleiding daar maak je zeker nu gebruik van van want zeker je hebt zeker een mooie slakkenkuil in elkaar weten te zetten.
vindt trouwens die kruiwagen ook wel grapig.

Misschien wel zo handig en zeker aan te raden om langs de rand van je tafel en zeker bij je locdepot om een opstaand randtje te maken dit om te voorkomen dat je loc´s opkunnen vallen en op de grond terecht kunnen komen.

Denk daarbij aan je mouwen waarmee je ergens achter kunt blijven hangen,
Wens je veel sucec sen vooral plezier met de bouw verder gaat en blijft het volgen.

Groet Wim. 
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Mooie Slakkenkuil Ruud, ziet er goed uit.
Wel een beetje jammer dat de draadjes niet mooi strak zijn.

Groetjes Jac.

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Draadjes zijn beetje noodoplossing , gaat vervangen worden door lasdraad .

Heb al wel weer werk zelfde bedrijf doorstart met veel kleiner clubje .

Zal nog erger vertellen locdepo zit boven trappegat , heb nu wel een plank over gat gemaakt nadat ik er eerst half naar bene ben gedonderd en nadat ik me vastgreep aan lodepo plankie het hele zaakkie op de grond lag en een aantal rails en zoal paar meter lager ,tijdje links en rechts verkleurde lichaaamplekken gehad maar is weer aardig bijgetrokken  :lol:

Kuil is gemaakt van dik karton schuifmaat stanley mes en hoppa klaar ,moet nog wel een kleurtje allemaal krijgen , is nu wel heel erg clean zeg maar .
Re:mijn modelbaan in aanbouw-filmpje
eerste filmpje van baan even testen of ik dat ook voor elkaar kreeg  :lol:

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Leuk filmpje Ruud.
Maar ehh doe je wel een beetje voorzichtig aan, je hebt al eens vaker een ongelukje met de baan gehad.

Groetjes Jac.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud,

leuk filmpje :D

Is dat een BR85 met geluidsmodule van Märklin? Klinkt goed :D

Groetjes, John
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Je kan er op wachten dat er een lok naar beneden stuitert. Die stoomlok op het filmpje reed wel heel eng langs het randje. Waarom maak je er geen opstaande rand om je baan?
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Smaakt naar meer filmpjes van de baan  :D, vr gr Arie
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Electronica Freak
gast

Re:mijn modelbaan in aanbouw
mooi filmpje 8)

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 14 januari 2011, 18:09:14
Je kan er op wachten dat er een lok naar beneden stuitert. Die stoomlok op het filmpje reed wel heel eng langs het randje. Waarom maak je er geen opstaande rand om je baan?
:shock: 8)

Gr,
Matthijs

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
opstaand randje maakt het er niet mooier op en zo heb je nog  beetje spanning zo af en toe . :D

En zo lang er geen muis over loopt en de loc schrikt en een sprong maakt blijft ie wel in het spoor tis geen ice maar een degelijke stoomloc hé :lol:
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Citaat van: Tilly op vrijdag 14 januari 2011, 17:35:05
Hoi Ruud,

leuk filmpje :D

Is dat een BR85 met geluidsmodule van Märklin? Klinkt goed :D

Groetjes, John

klopt helemaal
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Citaat van: dolphin op vrijdag 14 januari 2011, 18:51:58
Smaakt naar meer filmpjes van de baan  :D, vr gr Arie

Komt er aan
Re:mijn modelbaan in aanbouw film 2
hier wat langer trein plezier  :P

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hallo Ruud,

Prachtige film.
Je hebt mooi materiaal rond rijden :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Electronica Freak
gast

Re:mijn modelbaan in aanbouw

mooi filmpje :shock: 8)

Gr,
Matthijs
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
haij haij

Weer een project na in schuur piko rails , ooit gekregen van door iemand die bij vuilstort werkt , tegenkwam, wist niet eens dat het zoveel flexrail was (wou het eigelijk weggooien) , schaduwstation op de schop gegooid .

Was ooit al van plan bochtenwerk die ook door geldgebrek en aanwezige bochten aangelegd was recht te trekken maar ja kostenplaatje hé , nu kost het niks  :D .

Zie foto's ,buiten baan nu 4 plaatsen , binnenbaan word ook 4 en binnen binnen baan moet ik eerst kijken hoeveel ruimte er beschikbaar komt .

Verzaag de wissels om het zo compact mogelijk te krijgen standaard korte wissels hebben nogal grote hartafstand






Re:mijn modelbaan in aanbouw
Ziet er mooi uit. Wat ik helemaal mooi vind is hoe je je balast hebt gedaan met thee. Simpel maar toch effectief. Resultaat mag er wezen!
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Electronica Freak
gast

Re:mijn modelbaan in aanbouw
wat zijn dat voor slingers in de rails ??? 8o

gr,
Matthijs
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
bedoel je de slinger rechts das geldbesparing in de 4 sporen waar nu loc's staan maakt me het niet uit of het niet echt in één lijn ligt ik parkeer mijn auto ook niet altijd netjes recht langs de stoeprand  :D
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Op de andere sporen zie ik lasdraden ipv puko's  :-)
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
klopt helemaal kon zo gauw niet verzinnen hoe het anders op te lossen maar dit werkt perfect ga het zichtbare gedeelte er ook vol mee gooien ( das een grapje eur )
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud, mooie baan heb je al zeg, ik vind het station met die flauwe bogen in flexrail erg mooi gemaakt. :)
Leuke filmpjes en je laat de treinen met een mooie realistische snelheid rijden.
Die voetgangersbrug is trouwens ook erg mooi gemaakt.
Wat me in je filmpjes opvalt is het piepen van de sleper over de puko's, dat had ik hier ook al geconstateerd.
Ik vraag me af hoe je dat piepen kan verhelpen.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
*jaloers,jaloers* :-(

haha nee hoor,ik vind het mooi gemaakt allemaal...
die slakkenkuil wil ik ook graag namaken,nog even kijken hoe ik dat ga doen met c-rail...

veel succes
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud,

Erg mooie baan die je aan het bouwen bent. Lange en slanke opzet, bochten mooi ruim. Een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Om jaloers op te worden...  Jammer van de smakkert die je hebt gemaakt. Hoofdzaak is dat je er zelf niets aan overhoudt. Dat van die thee is voor mij nieuw en ik vind het een goed idee. Zal ook wat gewicht besparen lijkt me. Lijm je dat gewoon met verdunde houtlijm?
Hoe groot is de baan eigenlijk? Heb je een railplan gemaakt of al doende de baan opgezet? Nou dat lijken me wel weer even genoeg vragen voor het moment.
Het station, de perrons en de voetgangersbrug heb je erg mooi uitgevoerd. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan . Hou ons op de hoogte!  Veel succes en natuurlijk ook veel plezier met verder bouwen.

Groeten uit frankrijk!

Marco
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Citaat van: Kappa op maandag 21 februari 2011, 11:30:19
Hoi Ruud, mooie baan heb je al zeg, ik vind het station met die flauwe bogen in flexrail erg mooi gemaakt. :)
Leuke filmpjes en je laat de treinen met een mooie realistische snelheid rijden.
Die voetgangersbrug is trouwens ook erg mooi gemaakt.
Wat me in je filmpjes opvalt is het piepen van de sleper over de puko's, dat had ik hier ook al geconstateerd.
Ik vraag me af hoe je dat piepen kan verhelpen.

in antwoord 34 staan wat foto's van eerste expiriement van fluister sleper moet nog een keer een soort malletje komen wat het solderen vereenvoudigd .
Maar lijkt veelbelovend tot nu toe .
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Citaat van: pn235 op maandag 21 februari 2011, 16:10:38
Hoi Ruud,

Erg mooie baan die je aan het bouwen bent. Lange en slanke opzet, bochten mooi ruim. Een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Om jaloers op te worden...  Jammer van de smakkert die je hebt gemaakt. Hoofdzaak is dat je er zelf niets aan overhoudt. Dat van die thee is voor mij nieuw en ik vind het een goed idee. Zal ook wat gewicht besparen lijkt me. Lijm je dat gewoon met verdunde houtlijm?
Hoe groot is de baan eigenlijk? Heb je een railplan gemaakt of al doende de baan opgezet? Nou dat lijken me wel weer even genoeg vragen voor het moment.
Het station, de perrons en de voetgangersbrug heb je erg mooi uitgevoerd. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan . Hou ons op de hoogte!  Veel succes en natuurlijk ook veel plezier met verder bouwen.

Groeten uit frankrijk!

Marco
ja thee word verlijmt met verdunde houtlijm methode.
Baan is 4.5 meter bij 1.5 meter .
En ik knooi vanuit een idee links en recht wat aan en kom dan tot een eind resultaat dus geen baanplan  :D
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
hallo .

Ben na eindelijk passende en goedkope kermis verlichting is wat gaan proberen zie hier resultaat kosten 1,30 en paar uurtjes tijd .
Oke ik weet het kan veel uitbundiger en mooier maar ik vind het mooi zat  :P

blokker disco pen a 1 euro 30


demontage pen


het mooie aan dit ledje is dat binnen in ledje drie ledjes en electronica voor drie verschillende standen kwa lichtgeving zitten , ja ik vind het ook knap  :D


knutsel


knutsel


eindresultaat


filmpje



Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
ziet er goed uit :)
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Mark verheulen
gast

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Heb je ook een baanplan?

Mvg, Mark
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud,

Dat heb je leuk gemaakt.

Groet Jac.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Dag Ruud.

Prima zo'n low-budget oplossing! Het filmpje geeft er een goede indruk van.  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hallo Eric,

Ziet er leuk uit, maakt niet uit wat anderen er van denken als je het zelf maar goed vind :thumbup:.

Dit is een goede oplossing en besparing.

Gr.
Piwie.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Citaat van: Mark verheulen op zondag 06 maart 2011, 13:31:48
Heb je ook een baanplan?

Mvg, Mark
Nee had al eerder gemeld dat ik geen baanplan heb , ik zal ooit er eentje in elkaar tekenen , maar baanplan veranderd nog wel is als je foto's bekijkt van begin en nu , en heb nu al weer wat ideetjes van kleine veranderingen dus kan wel wat tekenen maar dan blijf ik aan tekenen  :D .

Heb filmpje van breakdancer wel veranderd in youtube filmpje is beter kwa kwaliteit
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
hallo allemaal.

Ja ik weet het op deze mannier komt me baan en projecten nooit af maar tja al weer een (wintertijd ) project op komst ,idee verder uitwerken , materiaal regelen en een keer en collega frezer is lief aankijken  :D.

Dit is verandering die op komst is een zelfbouw rolbrug .

Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hoi Ruud, dat is een lastig uit te voeren zelfbouw project zo'n rolbrug, succes, vr gr Arie
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Dag Ruud.

Frank heeft er ook een zelfgebouwd met MDF en M-rail ( :thumbup:)
Wellicht heb je er iets aan, al was het maar een heel klein beetje . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Het idee is ongeveer het zelfde als de mdf uitvoering , alleen word de mijne van aluminium , en komt er een aandrijving op (idee is met een draadstangetje van M6 of M4 die dan word aangedreven met motertje met draadbusje onder de brug .

Maar goed ik moet er nog over nadenken hoe en wat , en moet ook weer railplan aanpassing komen .

Bedankt voor de verwijzing naar mdf rolbrug daarom is het rondsnuffelen op dit forum ook zo mooi , iedereen doet het op zijn mannier en een ander leert er weer van geweldig .
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Hallo Ruud,

Mooie baan, leuke zelfbouwprojecten, succes met de rolbrug!

Mvg Rene
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
haij haij .

Ja ik weet het al tijdje niks meer neer gezet hier , maar na drukke periode weer is aan het hobby'en .

Schaduw station bijna af en nu gedigitaliseerd en nieuw spoor richting draaischijf voor electro loc's , kunnen dan kolenbunker omzeilen  :).



Re:mijn modelbaan in aanbouw
Je baan in aanbouw voor het eerst doorgebladerd.
Fraai station, leuke filmpjes en mooie treinen.
Re:mijn modelbaan in aanbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:mijn modelbaan in aanbouw
ziet er niet leuk uit zo.

hopelijk valt de schade van de loc mee.

gr john