Citaat van: diesel loc op woensdag 24 december 2008, 18:22:15
ga je ook een industrie plek maken
is wel leuk
groeten en succes mickey
Tja daar moet ik nog is over nadenken .plaatsgebrek
Had misschien boven aan deze topic eerst me effe moeten voorstellen en uitleg moeten geven over het hoe en waarom van deze modelbaan .
Dus doe ik dat nu maar even .........
Mijn naam is ruud , ben 40 jaar en al trein liefhebber sinds de leeftijd van pak um beet 6 jaar .
Begonnen met een sintbaan van jouef plastic achtige treinen , toen me ouders iets hadden van hij vind dat wel heel leuk , is er een '' echte '' treinstart gemaakt met een cirkeltje marklin .
Dat is in de jaren uitgegroeid tot een heuze hobby met een aantal loc's en wagons rails en al wat er bij een treinhobby komt kijken .
Met wel een stop van een jaar of drie ertussen want, toen de pubertijd en de meisjes leuker waren dan '' treintjes '' alles in een doos was beland en me kamer tot disco omgetovert was met ook daar de hele mik mak boxen , mengpaneel ,draaitafels ,discolampen en ja de cd speler in mijn jeugd een geweldige ervaring muziek zonder gekraak, is er weinig getreint zeg maar .
Nadat ik het ouderlijk huis had verlaten en een zolder tot beschikking had is er weer een start gemaakt met de hobby .
En toen ook gelijk meer een baan die de werkelijk meer benaderde .
Toen er kinderen kwamen moest de zolder dienen als slaapkamer en is de baan weer afgebroken en had ik weer minder ruimte tot me baan tot beschikking en ook nog onder een schuiner dak gedeelte dat is de baan die nu op de foto's te zien is en hopelijk ooit afkomt haaaaaaaaaaa .
En dan kom ik weer terug bij de vraag van industrie , hoe meer je de werkelijk wilt benaderen hoe meer ruimte je te kort komt
.
Wou eerst alles graag groot station , rangeer terrein , groot bw, groot schaduw station , en parade baanvak ,maar na lang wikken en wegen tot conclusie gekomen dat dat allemaal niet kon , en dat een redelijk station met een schaduw station onder het schuine dak dan toch het meest levendig zou zijn , lampies . poppetjes , seinen , stopende treinen is toch leuker dan alleen een baanvak met voorbij razende treinen .
Maar goed hoe je het ook draait of keert komt altijd ruimte te kort , in de loop van de bouw is digitaal ook toegeslagen ombouw van al me loc's had dat altijd tegengehouden maar tja de rijeigenschappen en tegenwoordig het geluid houd het niet tegen .
Nou dat was het weer voor deze keer zal volgend jaar
ooit is foto's van vroeger scannen is kijken of ik er een serie van cirkeltje tot nu van kan maken .
groet ruud