haij haij
Na een lange periode van een gat naast de wissel decouperen en wisselaandrijving op de kop in dat gat laten bengelen , en rommelen om het gat weer afdichten voor ballasten , iets nieuws geprobeerd .
Ergens ooit op het internet iemand gezien die het met een buisje met in het midden een stangetje en daar op een stangetje die de rechtstandige beweging tot stand bracht, hefboomsysteem dus .
En dan dus de wisselaandrijving op de kop onder de baan gemonteerd , stuk handiger bij storingen dan in het gedecoupeerde gat dat zo groot moest worden dat als er storing is de aandrijving er wel uit kon worden gehaald.
Op de foto zit het buisje wat ik gedraaid hebt eigenlijk verkeerd om , was schakel technisch beter met schakelen .
Het buisje is ook stuk langer dan eigenlijk nodig zou zijn maar ik moest natuurlijk ook het gedecoupeerde gat weer overbruggen .
Het boompje wat de wissel in gaat is het boompje van de handwisselaandrijving , op de kop in wissel gedrukt en klein gaatje ingeboord , in boompje wat uit elektrische aandrijving ook een klein gaatje geboord en als hefboom gebruik ik lasdraad van 0.8 mm.
Misschien zijn er knutselaars die ook iets willen proberen gebaseerd op dit hefboom systeem , dus hier de foto's .
Het gat ga ik nu zo veel mogelijk weer opvullen met stukkies hout en dan papier laagje er over en ballasten , en boompje wat wissel in gaat afdekken met iets in de geest van elektrische aandrijving imitatie .