Nieuws:

200 wagons verkocht!!. Bestel hem ook in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Rangeerbaantje. Wie een kuil graaft ....................maakt een inspectieput

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: Rangeerbaantje. Wie een kuil graaft ....................maakt een inspectieput
Ja Tom, als je zoveel details wil verwerken heb je daar blijkbaar een flinke kluif aan. Respect.

Luc
Re: Rangeerbaantje. Wie een kuil graaft ....................maakt een inspectieput
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Je bent er weer lekker druk mee Tom, de postbode heeft op zijn beurt zijn handen weer vol om al die pakketjes bij jou af te leveren  ;)
Succes met je printer.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tom,

Je hebt toch wel een lasprinter gekocht?
Gebruikt geen inkt moor toner en dat droogt nooit op.

Die gaan een leven lang mee.

Henk

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

@citaat @Trainhenk (Henk) wat moet ik met een lasprinter. :?
Ik heb een soldeerstation en dat is voor mij voldoende en die gebruikt alleen soldeer en geen inkt.  :-) Mijn soldeerstation gaat ook een levenlang mee, maar dan wel het leven van een soldeerstation :-)
 @citaat

Sorry, moet laserprinter zijn.
Ik heb er inmiddels ook een en zeg wel eens, dit had ik jaren eerder moeten doen.

Henk

@citaat Aha, dacht dat het Hoofddorpse humor was  :-)  :-)

Nee Henk, gewoon een simpele Inktjet printer die ook netjes kleur print.
Wat moet ik met een laserprinter, de vorige Inktjet heb ik bijna 5 jaar mee gedaan, als ik het met deze ook weer 5 jaar vol gaat houden dan ben ik benieuwd of het op mijn 84e (als ik dat haal natuurlijk) nog nodig is om het krantje van het bejaardenhuis uit te printen  :-)

Ik kan me voorstellen dat jij als Trainhenk en als jonge kerel veel eerder aan een laserprinter had moeten beginnen net als een 3D printer want als ik nog zo jong was had ik die ook wel willen aanschaffen maar den wel een resin printer.
Citaat van: Trainhenk op donderdag 05 juni 2025, 13:07:16Sorry, moet laserprinter zijn.
En ik dacht eerst, dat ik een stuk (printer)evolutie had gemist.... :lol:
Tot ik even op het internet ging zoeken en alleen maar lasERprinter als antwoord kreeg... :lol:
;)
Citaat van: hermanvk op donderdag 05 juni 2025, 16:01:11En ik dacht eerst, dat ik een stuk (printer)evolutie had gemist.
En toch bestaat een lasprinter, al wordt 'ie anders genoemd. Een 3D printer die met zuiver metaal werkt zou je zo kunnen noemen...

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 04 juni 2025, 16:53:06Je bent er weer lekker druk mee Tom, de postbode heeft op zijn beurt zijn handen weer vol om al die pakketjes bij jou af te leveren  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Postbodes kunnen de leveringen van de pakketten momenteel niet aan, ik heb inmiddels 5 e-mails van Post NL over verschillende bestellingen maar krijg steeds te zien dat ze nog geen tijd hadden om ook maar iets af te leveren.
Wacht geduldig af, kan er verder ook niet veel aan doen.  :|
 @citaat Het is inderdaad frustrerend als je on-line ziet dat pakketjes dagenlang op dezelfde plaats blijven "hangen"...

Vanmiddag weer een probleem met een wissel.
Meegebogen wissel voorzien van een servo, werkt goed.
Volgende stap is de polarisatie en dat wil maar niet lukken.
Eerste test kortsluiting bij het berijden van het langste deel van de meegebogenwissel, draadjes omgewisseld en en ook dan sluiting maar dan aan het kortste deel.
Nog een keer omgewisseld (waarom doe ik dat eigenlijk) en nee hoor geen resultaat.

Voorlopig maar even rusten, moet het voorlopig weer rustig aan doen.
Was eerst even bang dat mijn rechter heup ook aan de beurt was maar het is een slijmbeursontsteking en die gaat over met rust, paracetamol en koelen.
Schiet niet op zo, gelukkig liggen er nog genoeg Preiserfiguren die nog geschilderd moeten worden.
Oei een slijmbeursontsteking is niet fijn Tom.
Beterschap toegewenst en succes met het schilderen van de Preisertjes.

Groet Michel
Forum Moderator

De gezondheid speelt jou wel parten Tom, rustig aan doen dan maar.
Wat een gedoe met die wissels, ik kan je in deze geen advies geven.

Mvg,

Peter Degeluidsman
postnl moet zijn naam veranderen in postat (altijd telaat)
Beterschap met de heup Tom, want pijn is nooit leuk.
Succes met de polarisatie, voor mij onbekend terrein, maar met jouw ervaring komt het wel goed denk ik zo.

Luc

Citaat van: Rudibeer op maandag 09 juni 2025, 21:17:09postnl moet zijn naam veranderen in postat (altijd telaat)

Dacht dat PostNL betekende PostNietLeverbaar.

Dag Tom,

Op de club hebben we ook servodecoders met en wissels met puntstuk polarisatie.
Bij een servodecoder hebben we ook problemen met de polarisatie.
Net zoals jij beschrijft.
Waardoor dat komt weten we (nog) niet en we zijn het aan het onderzoeken.
Dat is een beetje lastig want het treed niet altijd op.
We hebben de volgende tijdelijke oplossing.
We halen het draadje van het puntstuk los van de decoder en zetten de wissel om.
Vervolgens zetten we het draadje weer aan de decoder vast.

Heb je je probleem al op beneluxspoor.net uitgezet?
Daar zit vee ltwee-rail kennis.

Doe rustig aan en herstel eerst goed van de slijmbeursontsteking.

Henk

@citaat Dag Henk.

Is dat op de club ook bij een meegebogen-wissel van Rocoline zonder bedding.
Heb al elders wat gelezen over problemen met sluiting in een meegebogen wissel.
Het volgende wissel wat in dit deel zit is ook een meegebogen-wissel.
Ben benieuwd of daar ook hetzelfde probleem voorkomt.
Er zijn dan een paar mogelijkheden, het probleem zit in de wissels of de DCCNEXT werkt niet goed.
Ik ga het op mijn gemak eens uitproberen en anders gaan ze er uit en vervang ik ze door gewone wissels maar dan moet ik wel het baanplan beetje aanpassen.

Nu eerst met moeders naar de Opticien om haar nieuwe brillen te halen, kost ook weer genoeg al zijn het 2 brillen voor de prijs van 1 en krijg je ook nog een tegoedbon er bij welke je kan weggeven.
Dag Tom,

@citaat
Nee, het is bij een "gewone" rechte wissel.
Het merk weet ik zo even niet maar ik dacht Peco.
Het zijn een of twee servo decoders die er "last" van hebben, bij acht andere decoders tot nu toe geen probleem.
Dat zou suggereren dat het probleem in de decoder zit.
Het clublid wat steeds het probleem heeft komt alleen overdag en is niet direct de slimste op het gebied van electronica en/of digitalisering.

Zodra we wat meer weten hoor je van mij. 

Henk

Vanmiddag wissel onderhanden genomen, wissel mankeert niets aan dan moet het in de aangesloten draadjes zitten of de DCCNEXT.
Draadjes zitten ook goed, meten is weten, de DCCNEXT getest mankeert ook niets aan dan software matig maar eens in de DCCNEXT kijken en jawel hoor.
De boel opnieuw ingesteld, zag dat de Frog aansluitingen aan de verkeerde poorten waren ingesteld, deze opnieuw ingesteld en probleem was opgelost.
Meer kan ik er ook helaas niet oververtellen was allang blij dat het nu is opgelost, morgen meegebogen-wissel 2 komt dan aan de beurt mits het niet te warm gaat worden.

Van PostNL pakketje ontvangen, kan nu led in de inspectieput bouwen maar moet eerst de muren in de put nog voorzien van metselwerk dus morgen na de Fysio naar Het Winkeltje.

Murphy is aardig bezig met het rechterdeel van mijn lichaam, had nog wat klachten in de lies en waarschijnlijk een waterbreuk volgens de huisarts, ik zei nog tegen hem das mooi klote en hij knikte. Volgende week donderdag gaan ze een echo maken. Dat zal duidelijker zijn dan op de palm van je  hand blazen met je Undiemeister op je hielen.  >:-D
Tom,

Fijn dat de problemen met het wissel zijn opgelost! Verder zit je medisch de laatste tijd wel in het verdomhoekje. Maar ja, moed houden en vooral doorgaan ...

Groeten,
Wico 
 @citaat  @citaat je zou bijna da's k*t maar dat gaat hier niet op  >:-D
allemaal gewoon vervelend en ik zeg altijd maar je bent ineens patient maar er vanaf komen is lastiger

Vanavond nog even wat klein bier aan scenery gedaan.
Ik zocht wat voorbeelden van muurplaatjes en die kon ik opslaan en middels PowerPoint aan elkaar breien.
Zo ontstond er dus op een A4tje een muurtje met schoonmetselwerk wat als binnenmuur kan dienen in de inspectieput.
Na het op maat snijden en de bodem voorzien van wat smerige kleuren het muurtje met boekbinderslijm er in geplakt.
Daarna ook de op/af trappen geplaatst en het geheel beetje met roestkleurige olieverf bewerkt.
Dat ging er dan zo uitzien.

Lokloods er overheen geplaatst voor de look and feel.

En met het dak er op zie je er niet zo veel meer van maar daar gaat binnenkort de binnenverlichting verandering in brengen.

Gelukkig kwam PostNL vandaag eindelijk met een pakketje met ledverlichting.
Dat wordt dus een uitdaging om in de put verlichting aan te brengen met de allerkleinste smd ledjes maar ook om binnenverlichting te maken voor de lokloods.
Als het goed is komen morgen de lichtkappen binnen voor de binnenverlichting, ik hoop dat ze passen en niet te groot of te klein zijn maar dat zien we morgen wel weer.

Morgen weer verder, laterrrrrrrrrrrr
Mooi hoor. Je bent inmiddels een bekend adres voor de pakketbezorgers ;) !
Mooie vorderingen weer Tom en wisselprobleem opgelost: tot zover het goede nieuws.
Minder leuk is dat je weer een gezondheidsprobleem hebt. Hopelijk wordt het vakkundig opgelost zodat jij weer verder kan.

Luc
Dag Tom,

Blij dat je wisselprobleem opgelost is.
Ik ga met je oplossing naar de club kijken of wij er ook verder mee komen.

Verder weer mooie vorderingen met je lokloods.

Henk
Forum Moderator

Muurtje in de put ziet er leuk uit Tom  :thumbup:  :thumbup:
Succes met het inbouwen van de led verlichting.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hallo Tom,

Even een kort berichtje.
Ik ben weer bij met lezen 😄.
Ziet er als vanouds weer heel goed uit.

Jammer dat de gezondheid niet wil meewerken, maar ook dat zal vast weer beter gaan.

Groet,Wim

@citaat Wim, altijd weer leuk om een reactie van jou te lezen.

De warmte haalt het tempo er nog verder uit, en het lag al niet zo hoog.

Maar inmiddels toch weer een bocht wissel en een recht wissel geplaatst en zonder gedoe werken die ook weer goed.

De verlichting in de inspectieput stond ook op het plan net als de binnenverlichting voor de Locloods maar PostNL laat het weer afweten.
Niets ontvangen wel bericht dat binnenkort er leveringen zullen plaats vinden maar ze zetten er niet bij welk binnenkort.

We zien het wel verder, komende week gaat de temperatuur weer naar normale waardes en wellicht vinden ze dan mijn pakketjes en kan ik ook weer verder.

Ik zeg laterrrrrrr
Hoi Tom,

Ook hier ben ik weer bijgelezen en al gaat het bouwen langzamer en moeizamer dan voorheen, het resultaat is er zeker niet minder om  :thumbup:
Oftewel; ziet er weer toppie uit, Tom !  :)

Grtz Tony