Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Engental-Burg

Gestart door Tjoekedoris donderdag 21 november 2024, 16:31:51

Re: Engental-Burg

Eigenlijk klooi ik maar wat an

@citaat Je kunt dan al wel rustig nadenken en gaan ontwerpen toch? Je hebt dan alle tijd en kan direct aan de slag als het zover is.  ;)

Komt helemaal goed Martin. Zin in in:)

Gisteren de laatste stukjes ondergrond van een witte grondverf voorzien.
Nu kan ik beginnen met het trekken van de draden voor de ringleiding en het leggen van de rails voor het schaduwstation.
Nog even wachten tot de volgende update dus  ;) .

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Martin,

Je bent stiekem al best opgeschoten! Het ligt er allemaal strak bij, dat vind ik altijd geweldig mooi. Voor je het weet ligt alles er al... :P

Hallo allemaal, we zijn er weer.
Geen spectaculaire ontwikkelingen, maar wel wat kleine vorderingen.

De laatste weken de stukken kabels die ik had bewaard in de kabelgoot gestopt en zo te zien is dit toereikend voor de ringleiding.
Wel zal ik enkele draden met elkaar moeten verbinden, maar misschien kan ik juist daar verdeelblokjes plaatsen.
Dat moet ik nog even bezien.

Voorts ook de rails gelegd om die te gaan aftekenen op de ondergrond.
Omdat K-rails een crime is om te leggen, vanwege de onderlinge speling, heb ik afstandplaatjes op maat gemaakt, die ik tussen de rails kan leggen.
Ik zet deze rails dan even vast met pinnetjes en daarna kan ik deze aftekenen met een rode viltstift.
De volgende stap is het in stappen verwijderen van de rails, vanwege het solderen van draden (massa, stroom, terugmelding) en het plaatsen van de isolatielassen.

Tot de volgende keer.