Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: PAB's Märklin baan; 20-05-2024: nieuwe video 18 323
Bedankt voor alle mooie woorden.
@luc: Ik heb dat probleem ook, heb me daarom beperkt tot alleen stoomlocomotieven (era 3 en eerder). Heeft niet voldoende geholpen  :D
Re: PAB's Märklin baan; 20-05-2024: nieuwe video 18 323
Beste Erik

het moge dan een luxeprobleem zijn, iets moois laten voorbijgaan is altijd een beetje huilen ... ;)

Luc
Re: PAB's Märklin baan; 20-05-2024: nieuwe video 18 323

Inmiddels zijn we weer terug van onze zomervakantie.
Op de heenweg een stukje omgereden voor een bezoek na het Märklin museum. Altijd leuk.
Natuurlijk de museumwagon aangeschaft, zie foto's.
Verder is tijdens onze vakantie de 44 1143 weer terug gekomen. Deze locomotief werkt niet goed hij in november 2023 werd afgeleverd, No 5 maanden een klacht richting Göppingen gestuurd, waarna de locomotief binnen 14 dagen weer bij MTE werd afgeleverd. Na het openen van de verpakking bleek het voorste loopwiel afgebroken in de verpakkingen. Direct weer teruggestuurd. Nu weer op kunnen halen.

De foto's

Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
heb je ook foto's gemaakt in het museum?

mvg,
Michel
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lekkere vakantie gehad Piet ?

En ja een bezoekje aan het Märklin museum is zeker altijd leuk.
De museumwagon mag er zeker zijn ziet er leuk uit. :thumbup:
Blij dat de stoomloc weer goed en heel is veel rijplezier toegewenst met deze dame.

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
 :) Fijn dat de lok terug is en weer op je baan mag pronken.
En de museum wagon met VW bus is een leuk setje, ziet er goed uit. :thumbup:
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Wouw, wat een leuk draadje is dit, van een prachtige baan :thumbup: ! Waarom ben ik dit niet eerder tegengekomen???
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
@Michel: Heb wat foto's gemaakt in het museum, interesse?
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Zeker weten Piet.
Kom maar op met die foto's. :thumbup:

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
@Michel: We hebben in mooie vakantie gehad in het SChwarzwalt.Veel mooi weer. Midden in de nacht een aardbeving, sterkte 4,2.
Het museum hebben wij bezocht op de heenreis. We plannen dan een overnachting in Göppingen.
Hoewel ze in het museum heel veel materiaal hebben wat ooit gemaakt is, kies vooral voor de wat oude en bijzondere modellen.

Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Deel 2 Märklin museum

Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
@Dirk-Jan: Dank je wel. De museumwagon viel mij zeker niet tegen.

@ Hanzi: Ik weet ook niet waarom je het draadje niet eerder bent tegengekomen. Ben al sinds 2009 lid van deze groep. Bedankt voor je complimen.
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Tja Piet, ik zwerf hier ook alweer bijna 10 jaar rond en dacht alle pareltjes toch wel gevonden te hebben. Niet dus :D !
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Bedankt voor de mooie foto's zeker die van de prachtige baan daar in Göppingen zijn erg mooi. :thumbup:

Leuk om te lezen dat de vakantie ondanks de aardbeving erg geslaagd was in het prachtige Schwarzwalt.

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
bedankt voor de foto's  :thumbup:,

mvg,
de andere Michel
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Leuke foto's van het museum, Piet! Dank voor het mee laten kijken.
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Dag Piet.
Bijzonder leuk om weer wat foto's van jouw hand te kunnen bewonderen! :thumbup:
Mooie nieuwe aanwinsten en als toetje ook nog foto's uit het Märklin museum.

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten en even "bijkomen" van je "schokkende" vakantie! >:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 10-07-2024: nieuwe aanwinsten
Net op tijd binnengekomen (Artitec)

modelbaan-haringkar-2024-07-12-80d-26533-int.jpgmodelbaan-haringkar-2024-07-12-80d-26528-int.jpgmodelbaan-haringkar-2024-07-12-80d-26515-int.jpg   
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Sfeervol stukje scenery Piet. :thumbup:
Ik heb meteen trek in haring. :P

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Hoi Piet,

Ben ook hier weer helemaal bijgelezen en -gekeken en zoals gewoonlijk zijn de foto's en video's weer van klasse-kwaliteit en de nieuwe aanwinsten zijn ook weer smulbonbons  :thumbup:

Grtz Tony
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Michel en Tony, bedankt voor jullie complimenten. De foto's zijn gemaakt in een kleine setup op mijn bureau. De definitieve plek is niet zo makkelijk fotograferen. 
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Hoi Piet,

Leuke haringkar  :thumbup: :thumbup: Artitec levert echt leuke Nederlandse spullen, was dit een bouwpakket of wordt hij kant en klaar geleverd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Hoi Piet,

De figuren bij deze haringkraam is toch een apart setje?
Leuk op de foto gezet trouwens.
Je hebt mij wel aan het denken gezet, zo'n kraam kan je altijd wel ergens kwijt.

Vrgr,
Wilko
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
 8) Om Peter en Wilko effe op weg te helpen; :D
https://www.artitecshop.com/nl/klassieke-haringkar.html

Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
@citaat
Dankjewel Dirk-Jan,

De haringkar en poppetjes zijn besteld, ook de Melkunie wagen gelijk besteld die stond nog op het verlanglijstje  :) 


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: PAB's Märklin baan; 12-07-2024: haringkar
Deze haringkar is kant en klaar.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Na een lange pauze de weer aandacht voor de modelbaan.
Veel geoefende met de het cadeau voor mijn verjaardag, een ringflitser, op de bloemen en bijen.
Vandaag naar Houten geweest, was niet al te druk. Zowel bezoekers als verkopers waren een stuk minder aanwezig.
Een aantal nieuwe MBR bomen aangeschaft. Die moeten een aantal van de, verkleurde oude bomen (ruim 40 jaar), gaan vervangen,
Ook viel mijn oog op een opvallend taxi. Bedacht dat het taxibedrijf het idee had gekregen om een opvallend voertuig aan te schaffen en daardoor hopelijk meer klanten te trekken  :)

Op de foto gezet met de macro lens en flitser. Nadeel is dat kleine foutjes met het verven extra opvallen.
Het is een model van Oxford (Desoto suburban 1946-48)

Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Deze mooie taxi gaat vast en zeker een fraai plekje krijgen op je mooie baan Piet.
Met de nieuwe bomen van MBR krijgt dat deel van de baan een mooie update zal er meteen kleurige uitzien denk ik.

Groet Michel
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
De provider van mijn website en ook de opslag van veel op internet gepubliceerde foto's heeft aangekondigd deze optie te schrappen.
Dit betekent dat over enige tijd mijn website zal verdwijnen en ook dat veel van de foto's in mijn hoofdstuk niet meer getoond kunnen worden. Ik kan natuurlijk alle op deze wijze gepubliceerde foto's gaan uploaden in het bericht, maar dat gaat wel een tijdje duren. Dan zal dus een aantal foto's een tijdje niet meer beschikbaar is.
Of ik voor mijn mijn website een andere provider ga zoeken weet ik nog niet. Zal ook een flinke klus zijn, alle aanwezige links zullen aangepast moeten worden. De wereld van facebook is veel beter bekeken.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Dat is een leuk autotje
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Beste Piet.
Zo'n opvallende taxi kan natuurlijk ook op een "verrassings" plekje om door bewonderaars van je baan te laten ontdekken!? 8o
Maar ook op een opvallende plaats erg leuk om te zien.

Jammer dat al jouw prachtige foto's verdwijnen en dus ook opnieuw geplaatst "moeten" worden! :-(
Natuurlijk hebben wij dit al meerdere malen meegemaakt maar het is en blijft veel werk om alles te herplaatsen.

Veel plezier en succes met de baan en sterkte en geduld met het herplaatsen van de foto's!? :warning:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Jammer dat de provider van jouw website ermee stopt Piet.
Staat toch in mijn favorieten omdat ik eens in de zoveel tijd een film bekijk.

Groet,
Wilko
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Ik hoop dat je toch een website provider vindt
Ik kijk daar regelmatig op
En ik heb geen face boek
Erger
Ik heb een mobiel ding wat meer leeg is als vol,en dus heeeeeeel veeel niet gebruikt word,ondingen
En je foto,s komen wel weer in orde
Hoop je wibsite ook
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
@wilko: het is niet anders. Filmpjes kun je blijven bekijken in mijn Youtube kanaal (

@nero: Ik heb ongeveer 2TB informatie opgeslagen. Bij mijn huidige provider was het geheel onderdeel van het tv/internet abonnement(dus een stiekeme verhoging van dit abonnement).
Een andere provider zal hiervoor zeker kosten in rekening gaan brengen. Als gevolg van verschuivingen in het gebruik naar facebook e.d. is het aantal bezoekers in de loop van de jaren behoorlijk afgenomen. Voorlopig kijk ik even rond wat de mogelijkheden zijn.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Ik had voorheen een apart website abb bij kpn voor weinig
Maar ik heb de garage niet meer en het transport bedrijf ook niet meer
Misschien een idee ,los website abb
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
@nero: Ik zal eens kijken.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Ik heb geprobeerd om mijn de foto's die via een link  werden gepubliceerd te vervangen door huidige de "attach" werkwijze.
Het is mij gelukt om van de allereerste post 3 foto's gepubliceerd te krijgen. De resterende 5 foto's lukt dit niet. Op het moment dat ik de foto naar de attach ruimte te slepen lukt dat niet meer . In plaats daarvan verschijnt de foto in een apart venster. Van daaruit slepen lukt ook niet.
Iemand enig idee waarom. Mogelijk doe ik iets verkeerd.
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: PAB's Märklin baan; 24-08-2024: taxi
Wanneer de foto in een apart venster verschijnt heb je dubbel geklikt. Misschien niet bewust maar dan bouncen de contacten van je mouse. Wat op een dubbelklik lijkt. Probeer eens een andere mouse.