Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Cochem in H0

Gestart door d.vanaalst woensdag 10 december 2008, 10:39:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cochem in H0
Lid sinds: 2008

online
Cochem in H0
Beste mensen,
Ben er eindelijk uit, ik zou graag het station van Cochem nabouwen. Omdat het qua materieel best divers is, en ik dinv de moezelstreek erg mooi, en m'n ruimte is beperkt, vandaar dat het geen Leipzig hbf gaat worden. Nu zit ik met een probleem:
1. Ik ben d'r ooit eens geweest, maar heb toen geen foto's genomen van de sporen etc. Heeft iemand hier een layout van?
2. Is dit station te koop als bouwpakket in H0 (schwarzburg van Faller lijkt er een beetje op, maar ja)
Thanx alvast voor de tips
Re: Cochem in H0
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Cochem in H0
Kijk eens hier.

Toestand 1973

Groeten, Paul
Re: Cochem in H0
Lid sinds: 2006

offline
Re: Cochem in H0
Ik ben afgelopen herfst nog een paar dagen in Cochem geweest. Het toeval wil dat ik enkele overzichtfoto's van bovenaf heb gemaakt. Het railverloop is zeker niet compleet te zien, maar je hebt er waarschijnlijk wel wat aan.

Als je het op rpijs stelt, mail ik je de foto's wel toe.

Re: Cochem in H0
Lid sinds: 2006

offline
Re: Cochem in H0
Hallo,

Zoek eens op www.sporenplan.nl

Re:Cochem in H0
Lid sinds: 2008

online
Re:Cochem in H0
Beste mensen, even een draadje van een poosje terug afgestoft.
Ik heb eindelijk een ontwerp gemaakt voor mijn toekomstige baan. Mijn eerste ontwerp waar ik zo tevreden over ben dat ik 'm wil delen.
Een aantal aanvullende opmerkingen:
station ben ik nog lang niet tevreden over. :( (het lukt niet om Cochem goed na te bootsen)
De baan gaat bestaan uit twee niveaus.
De U vormige schaduwstations liggen een verdieping lager. Het schaduwstation bovenin, komt achter een soort schot, maar wel op hetzelfde niveau
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. :D


Oh ja, vergeten: ik gebruik crails en de bochten bestaan uit r2 en r3. :D
Re:Cochem in H0
digi-jacques
gast

Re:Cochem in H0
Mooi plan, alleen zou ik zelf proberen een zgn harp vorm in je schaduwstation te maken, op die manier heb je overal de zelfde spoorlengte, en niet, zoals nu, dat er een lengte verschil in je opstelsporen zit.

met name bovenin is er de ruimte om dit uit te voeren, en je onderbaanse schaduwstations kunnen dit ook hebben volgens mij

jacques
Re:Cochem in H0
Lid sinds: 2008

online
Re:Cochem in H0
Ik maak gebruik van 3d modeltreinen (kwam een collega mee aanzetten) en het werkt op zich wel, maar heel duidelijk zijn de ontwerpen niet.
Sorry dat m'n ontwerp niet extreem helder is. :?

@ digi-jacques:
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n harpvorm? Ik zie niet helemaal wat je bedoelt
Re:Cochem in H0
Lid sinds: 2007

offline
Re:Cochem in H0
Over Cochem gesproken.

http://osterthun.com/

Groetjes

Mark
Re:Cochem in H0
Spoorman
gast

Re:Cochem in H0
Mooie link Mark. Modelspoor op het hoogste nivo.

Vooral onderstaand vind ik geweldig:

http://osterthun.com/4Einsatz/JD.htm

Heb dit al eens life gezien.

Gr, Ben.
Re:Cochem in H0
kiezel
gast

Re:Cochem in H0
Wow!! :shock: :shock: :shock:

Inderdaad het hoogste niveau...

PRACHTIG om naar te kijken!

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Cochem in H0
Lid sinds: 2007

offline
Re:Cochem in H0
Deze heeft niet zoveel met Cochem te maken maar ik vind het schitterend wat deze man gemaakt heeft en nog aan het maken is: http://www.mijn-rhb.com/Sertig/sertig_nl_index.htm

Groetjes

Mark