Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet

Gestart door Maarten1975 maandag 08 december 2008, 23:00:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Ik ben al drie avonden bezig maar ik krijg het niet voor elkaar.
Koploper kan niet mijn A/e 6/6 uit startset 29680 aansturen, ook niet handmatig. Helemaal leip word ik ervan, het zal waarschijnlijk een klein vinkje ergens zijn. Het is een mfx decoder. Hetzelfde geldt voor de Br 85 uit startset 29840, ook een MFX decoder. Heeft er iemand een tip of idee hoe dit op te lossen?

Mijn dank is groot,

Maarten
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Mits de juiste MM adressen ingegegeven kijk ook even bij  Onderhouden locomotieven naar het vinkje bij Actief.

Mvg,
Peter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo Maarten,

start de communicatie tussen koploper en central Station,
pollepel op groen.
Open het venster onderhouden locomotieven.
Klik daarna onder algemeen op synchroniseer database
Selecteer de locomotief in de kolom digitaal systeem (in het koploperscherm)
Verplaats deze met een pijltje naar koploper
Voeg het treintype toe
Koploper heeft nu zelf het decodertype MFX herkend

Succes,

Walter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Citaat van: Freak op maandag 08 december 2008, 23:06:29
Mits de juiste MM adressen ingegegeven kijk ook even bij  Onderhouden locomotieven naar het vinkje bij Actief.

Mvg,
Peter


????????????
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Walter,

Ben al zelf een keer tegen hetzelfde probleem aangelopen.

Mvg,
Peter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Citaat van: Freak op maandag 08 december 2008, 23:38:50
Walter,

Ben al zelf een keer tegen hetzelfde probleem aangelopen.

Mvg,
Peter

Met de ECoS we praten over mfx, Walter zijn oplossing is voor de CS-I  :wink:

Mvg, Johan
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo Johan,

Nee de CS I.

Mvg,
Peter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo

uit een eerder bericht opgemaakt dat Maarten met het CS 1/I/-1/-I rijdt. Het decodertype Mfx is op deze manier niet zelf in koploper in te stellen, het wordt toegekend,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Citaat van: wissels op maandag 08 december 2008, 23:50:13Het decodertype Mfx is op deze manier niet zelf in koploper in te stellen, het wordt toegekend,
Klopt Walter, maar ik heb als en paar keer meegemaakt dat het vinkje bij "actief" uit stond en na aanvinken de lok pas reageerde. Hoe en waarom ?.

Mvg,
Peter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo Peter,

de loc zal inderdaad wel als aktief moeten worden aangevinkt, staat volgens mij standaard aan voor iedere nieuwe loc, tenzij het motorola adres dubbel in gebruik is,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo Walter,

Het adres was niet dubbel in gebruik en het vinkje stond uit.

Mvg,
Peter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Heren allemaal bedankt! Ik rij inderdaad met een CS 1. Om eerljk te zijn vind ik hem niet betrouwbaar, daarin tegen koploper is dat voor 100%. Ik zal vanavond is kijken of dat jullie tips werken of niet. Ik ben ruze benieuwd, ik heb nog wel een aantal MFX locs.
Nogmaals een ieder bedankt.

Maarten
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Hallo Maarten,

ik rij al een tijd in combinatie met Koploper en het Central Station, en ondervind geen problemen, mag ik vragen wat jij aan het Central Station 1 onbetrouwbaar vindt.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Walter,

Zoals jij schrijft met kopieren uit de database van de CS werkt perfect en veel simpeler. Helemaal top merci, het werkt als een trein.
Mijn CS doet wel eens raar, maar het is een proefbaantje zonder steundraden, sterker nog alleen maar losse draden en wie weet ligt het daaraan. Toen ik die opmerking maakte baalde ik behoorlijk, al drie dagen bezig een MFX decoder in Koploper aan te maken, met precies dezelfde codes als nu. Het verschil is alleen dat het nu wel werkt.

Maarten
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Citaat van: Maarten1975 op dinsdag 09 december 2008, 20:58:40
Walter,

Zoals jij schrijft met kopieren uit de database van de CS werkt perfect en veel simpeler. Helemaal top merci, het werkt als een trein.
Mijn CS doet wel eens raar, maar het is een proefbaantje zonder steundraden, sterker nog alleen maar losse draden en wie weet ligt het daaraan. Toen ik die opmerking maakte baalde ik behoorlijk, al drie dagen bezig een MFX decoder in Koploper aan te maken, met precies dezelfde codes als nu. Het verschil is alleen dat het nu wel werkt.

Maarten

Hallo Maarten,

je weet nu hoe je op een hele simpele manier je locs vanuit je centrale over kan zetten, overigens is een goede bedrading van je centrale naar je treinbaan onontbeerlijk, zeker als je de baan zwaarder belast,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: koploper en de Ae 6/6 uit 29680 werkt niet
Koploper is wel helemaal top hor. Geluiden heb ik nu gekoppeld aan locaties op de baan, het wordt dan net echt. Het heeft tijd nodig het te "snappen", maar als je eenmaal zover bent gaat er een wereld voor je open. Het is net of een central station analoog rijden is. Als ik hier nou zo mee bezig ben en je kijkt naar de computer generatie (lees <30 jaar) die je als M*** graag wilt bedienen, dan ontwikkel je toch morgen zo'n programma? Je kan ook Paul Haagsma in huren, heb je alles in 1. Volgens mij kan je beter een computer besturing in plaats van een camera ontwikkelen voor iets van 500 euro. Maar ja dat is mijn mening .....