Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk merk verf

Gestart door Roy maandag 08 december 2008, 20:46:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk merk verf
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Welk merk verf
Hey,

ik wilde eens weten, wat voor merk verf jullie aanbevelen? Het gaat dan om airbrushwerk, maar ook wat licht schilderwerk met een borstel. Ook wil ik straks wat gaan weatheren. Wat voor merk verf is het beste? Gewoon de standaard potjes van revell, of tamiya?

Roy
Re: Welk merk verf
buckfast_beekeeper
gast

Re: Welk merk verf
Ik gebruik de Tamiya Acryl verf. Ik heb er betere ervaringen mee dan de Humbrol/Revell verven op olie basis. Je kan ze ook makkelijk verdunnen met... water. Ze ruiken ook niet zo enorm als verf op olie basis of op basis van solventen.
Re: Welk merk verf
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Welk merk verf
Hoi Roy,

Ik gebruik altijd verf acryl van Revell (de vierkante potjes) en ook de verf van de Games Workshop.
De verf van de Games Wokshop is iets duurder maar het pigment is zo super fijn dat het geweldig dekt.

Groetjes Bert :)
Re: Welk merk verf
quickwim
gast

Re: Welk merk verf
Revell of tamiya, het maakt niet zoveel uit. Zolang je maar rustig te werk gaat en er niet vanuit gaat dat je alles in 1x dekkend krijgt. Persoonlijk gebruik ik revell, maar dat komt omdat dit hier in de omgeving beter verkrijgbaar is.

Om te weatheren gebruik ik gewoon krijt. Die kun je in vele verschillende kleuren gekocht krijgen bij een hobby-handelaar. Gewoon over 80 of 100 schuurpapier halen en je houdt prima pigmentpoeder over om mee te weatheren. Beetje olie erbij en klaar is kees.
Re: Welk merk verf
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Welk merk verf
Ben vandaag bij de modelzaak geweest (helaas moet ik daar bijna 30km voor rijden, voor de dichtsbijzijnde). Ik heb daar tamiya verf gekocht. Helaas waren er veel lege plekken in het rek. (ze zaten al een hele tijd op een levering te wachten). Ik heb dus niet alles kunnen krijgen. Zo heb ik geen verdunner hiervoor. Dus het spuitwerk zal nog even moeten wachten.

Zijn er nog tips, voor het werken met deze verf? (acryl)

Roy
Re: Welk merk verf
Spoorman
gast

Re: Welk merk verf
Citaat van: Big-Roy op dinsdag 09 december 2008, 19:45:07
Zijn er nog tips, voor het werken met deze verf? (acryl)
Zelf geen ervaring mee maar citaat van www.nproject.nl :

Deze verf is goed te verdunnen met ruitenwisservloeistof op basis van Isopropanol (dat moet dus echt op de bus staan)  of met alcohol in een verhouding van 1:1. Alhoewel deze verf erg mooi mat werkt met de airbrush zijn de ervaringen met ?kwast? slecht. Alleen als je de verf ook met kwast gebruik verdunt gaat het beter, maar optimaal is dan nog niet niet. Daarvoor kun je wellicht beter de Revell varianten gebruiken.

Gr, Ben.
Re: Welk merk verf
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Welk merk verf
is er geen goede webshop voor verf enzo? Die winkel kon nl niet zeggen, hoelang het nog ging duren allemaal.

Roy
Re: Welk merk verf
Hoi,

Merk maakt niet zoveel uit, belangrijk is dat je voor airbrushen het juist verdund, hou ongeveer de 'dikte' van melk aan bij het verdunnen dan krijg je prima resultaten.

Als je overigens de juiste kleuren (RAL nummers) nodig hebt kijk dan eens bij het Duitse Elita, deze leveren de exacte kleuren voor bv loks en wagens.
Bovendien zijn de lakken van erg hoge kwaliteit.


groet, Bram
Re: Welk merk verf
quickwim
gast

Re: Welk merk verf
Citaat van: Big-Roy op dinsdag 09 december 2008, 19:59:35
is er geen goede webshop voor verf enzo? Die winkel kon nl niet zeggen, hoelang het nog ging duren allemaal.

Roy

Wat dacht je van http://www.revell.nl
Re: Welk merk verf
AdriaansAirbrush
gast

Re: Welk merk verf
Ik gebruik al heeel  wat jaren airbrush verf van hansa,op schiderijen auto's  motors en kleding,op auto's en motors gaan er nog twee of drie lagen blanke lak over,de verf is een acrylverf dus verdunnen met water.
GR Adriaan