Hallo Peter,
Dat is echt zeer vervelend
Er zijn inderdaad al veel meldingen geweest over problemen met dit model. In ieder geval loont het altijd de moeite om als allereerst het volume van geluidslocs iets terug te schroeven, ergens tussen de 60 en 90% geeft de beste resultaten, in principe nooit boven de 90%
(heh Marcel ).
Ook ikzelf heb al de nodige storingen mee mogen maken in digitale modellen van Marklin
Gelukkig allemaal binnen de garantie snel en soepel opgelost. Als je gaat vergelijken met analoog rijden dan vrees ik dat je bij digitaal gewoon meer storingen tegen gaat komen. De techniek is nu eenmaal gecompliceerder dus er kan ook meer mis gaan.
In dit geval gewoon snel terug met de loc. Bij volgende aankopen is het zeer zinvol om hier eens wat rond te zoeken en/of een vraagje op te gooien over ervaringen met het gewenste model. Geloof me maar als ik zeg dat Marklin nog steeds hele mooie spullen maakt, ook digitale modellen. Mijn advies: Laat je door deze teleurstelling niet uit het veld slaan maar wees wel kritisch bij iedere aankoop, mijn ervaringen tot nu toe
lead me to believe dat je ieder model afzonderlijk moet beoordelen. Er zijn een aantal missers maar het overgrote deel is erg mooi en degelijk te noemen. Doe dus wel eerst wat
research, dat kan je een hoop ellende besparen.
Ennuh...digitaal rijden kan ook echt
zeer bevredigend zijn, een loc met allerlei toeters en bellen voegt in mijn ogen echt iets toe,
great fun to operate these models...so don't give up yet Vriendelijke groeten,
Rolf