Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

60760 sterft analoog

Gestart door Ruben zaterdag 06 december 2008, 23:50:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
60760 sterft analoog
Mede enthousiatsten

Na korte tijd een railbus met een decoder uit een 60760 set op een analoge baan te  zetten is deze dood, niets meer, ook niet digitaal.  Deze railbus heeft uitstekend een half uur op een digitale baan gereden zonder problemen.

De railbus maakt nu sluiting en als ik naar de decoder kijk zie ik weinig behalve dat de gelijkrichters op de decoder duidelijk niet op de plaats zitten. Gelijkrichters vervangen, op de juiste plaats gezet maar mag niet baten. Is het bekend dat een 60760 niet meer analoog kan/mag rijden?

Inmiddels de decoder vervangen door een lokpilot en rijdt digitaal weer helemaal naar verwachting.

Iemand ideeen, is de decoder nog te redden?

Gr.

Ruben
Re: 60760 sterft analoog
Meet de diodes maar eens door.

Mvg,
Peter
Re: 60760 sterft analoog
Kan een decoder uit een 60760 analoog niet  aan. Ik heb alleen de deocer vervangen en alles is a-ok?
Re: 60760 sterft analoog
Waarom zou die analoog niet aankunnen ?.

Mvg,
Peter
Re: 60760 sterft analoog
Lid sinds: 2006

offline
Re: 60760 sterft analoog
Heb je hem met een hele oude trafo laten rijden?
Oude trafo's geven nog weleens een te hoge omschakelpuls en daar kunnen veel decoders niet tegen...

Koen
Re: 60760 sterft analoog
Ik heb inderdaad een hele oude trafo gebruikt. Maar het vreemde is dat er niet omgeschakeld is. Hij heeft eerst  niet gereden(Bleef stilstaan, toen is ie na korte tijd toch gaan rijden en vervolgens is ie weer gestopt.  Als gevolg van sterfgeval.
Re: 60760 sterft analoog
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: 60760 sterft analoog
Tijd om een ESU 3.0 er in te drukken............. Hoogvermogen is de lok al, ESU kan wel over de analoge schakelpuls en heeft automatische detectie.
Re: 60760 sterft analoog
Esu is ook begrensd op 24 volt en de goedkope 60760 decoderset van Marklin heeft ook automatische detectie.

Re: 60760 sterft analoog
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: 60760 sterft analoog
Citaat van: Davy op dinsdag 09 december 2008, 15:36:46
Esu is ook begrensd op 24 volt en de goedkope 60760 decoderset van Marklin heeft ook automatische detectie.



Davy (en anderen)

Gisteren nog even een oude 10va metalen blauwe erbij gepakt. Het omschakelen met een ESU lopi 3.0 ging zonder problemen!

gr Chris
Re: 60760 sterft analoog
Lid sinds: 2006

offline
Re: 60760 sterft analoog
Jij durft!  :D

Koen