Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Rails in de Locloods

Gestart door v200marklin zaterdag 06 december 2008, 17:38:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rails in de Locloods
Lid sinds: 2006

offline
Rails in de Locloods
Ik heb 2 x halfronde Locloods met een oude draaischijf.
Om niet 5 x een overgangsrail te gebruiken, zijn de 6 sporen van schijf naar loods uitgevoerd met M-rail, elk stuk M-rail apart nog van voeding voorzien 8)

Doch......u raadt het al, door weinig gebruik rijdt de loc een stukje en pats... geen contact meer :?
Nu heb ik een latje met een strip metaal met schuurpapier wat ik in de loodsen kan steken om de puko's en railstaven schoon te maken (loodsen kunnen niet weg, zit brug boven ! ) en dan gaat het weer een paar dagen goed, totdat je 2 weken niets meer doet met de draaischijf , daarna veelal hetzelfde terugkerende probleem :x

Simpele vraag, zou het met C-rails in de loods beter gaan ?, daar die toch iets minder storings gevoelig zijn 8)

Hoor het graag.

Mvg Gert
Re: Rails in de Locloods
Geen idee, maar ik zou geen schuurpapier gebruiken: Daar worden je rails ruwer van, waadoor ze jusit sneller weer vuil worden!~
Railgum of lampje met scoonmaakvloeistof lijkt me verstandiger...!

Enneh... Misschien moet je het schuursel ook soms een wegzuigen?
Re: Rails in de Locloods
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Rails in de Locloods
Gert, dat zal met C-rails niet veel beter gaan.
Mijn ervaring is als je, zo als ik doe, bijna elke dag rijd, dan blijven de rails mooi schoon.
Als ik na b.v. een vakantie weer ga rijden heb ik ook problemen en kan ik alles gaan schoonmaken.
Ik zou dus zo vaak als kan blijven rijden op je m-rails.

Gr.  Charlie
Re: Rails in de Locloods
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rails in de Locloods
Citaat van: EgMaf op zaterdag 06 december 2008, 17:57:14
Geen idee, maar ik zou geen schuurpapier gebruiken: Daar worden je rails ruwer van, waadoor ze jusit sneller weer vuil worden!~
Railgum of lampje met scoonmaakvloeistof lijkt me verstandiger...!

Enneh... Misschien moet je het schuursel ook soms een wegzuigen?

La(m)pje  8) met vloeistof gaat niet lukken, de loodsen staan vast.
Schuursel zuig ik weg met de Lux stofzuiger, helaas zit de zuigermond half onder de wagon, m.a.w. de laatste 10 cm kom je nooit bij :(

Mvg Gert
Re: Rails in de Locloods
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rails in de Locloods
Citaat van: Charlie op zaterdag 06 december 2008, 18:06:22
Gert, dat zal met C-rails niet veel beter gaan.
Mijn ervaring is als je, zo als ik doe, bijna elke dag rijd, dan blijven de rails mooi schoon.
Als ik na b.v. een vakantie weer ga rijden heb ik ook problemen en kan ik alles gaan schoonmaken.
Ik zou dus zo vaak als kan blijven rijden op je m-rails.

Gr.  Charlie

Dat snap ik, maar ik ga toch niet iedere dag 6 stomers een paar keer op en af v/d draaischijf rijden :mrgreen: :wink:
Ik heb al een lange lat met haakje er aan, daar trek ik ze mee uit de loods 8)
De pest met stomers is dat veelal de slepers omder de tender zitten, m.a.w. het achterste gedeelte v/d loods-sporen moeten juist goed contact maken 8)

Mvg Gert
Re: Rails in de Locloods
Citaat van: Charlie op zaterdag 06 december 2008, 18:06:22
Mijn ervaring is als je, zo als ik doe, bijna elke dag rijd, dan blijven de rails mooi schoon.
Als ik na b.v. een vakantie weer ga rijden heb ik ook problemen en kan ik alles gaan schoonmaken.
Ik zou dus zo vaak als kan blijven rijden op je m-rails.

Een belachelijk eenvoudige oplossing... je baan afdekken wanneer je ze niet gebruikt, bijvoorbeeld met een oud laken, houdt je baan stofvrij... nooit problemen gehad, zelfs niet met m-rails...

Jonas
Re: Rails in de Locloods
Tja het is volgens mij niet anders met een 7286 met k-rails hoor.
Wanneer je die af en toe schoonmaakt gaat het goed. Doekje met wasbenzine en klaar is het kind dat was van een fluitje van een cent van een leien dakje moet gooien....
Tot nu toe dus geen problemen, hier.
Peer
Re: Rails in de Locloods
Citaat van: v200marklin op zaterdag 06 december 2008, 19:40:33
Citaat van: EgMaf op zaterdag 06 december 2008, 17:57:14
Geen idee, maar ik zou geen schuurpapier gebruiken: Daar worden je rails ruwer van, waadoor ze jusit sneller weer vuil worden!~
Railgum of lampje met scoonmaakvloeistof lijkt me verstandiger...!

Enneh... Misschien moet je het schuursel ook soms een wegzuigen?

La(m)pje  8) met vloeistof gaat niet lukken, de loodsen staan vast.
Schuursel zuig ik weg met de Lux stofzuiger, helaas zit de zuigermond half onder de wagon, m.a.w. de laatste 10 cm kom je nooit bij :(

Mvg Gert

Ik bedoelde inderdaad een LAPJE :) Maar dat vochtige lapje kun je toch net als nu doet met het schuurpapier?
Re: Rails in de Locloods
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Rails in de Locloods
gert
gewoon vaker je draaischijf gebruiken  :roll: :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
denk dat dat het beste helpt
groet robert
ik heb met C rails weinig problemen in mijn loodsen
groet robert
Re: Rails in de Locloods
digi-jacques
gast

Re: Rails in de Locloods
met schuurpapier haal je natuurlijk een beschermlaagje ook weg, en wordt de rail ruwer, door deze ruwheid blijft vuil sneller vastzitten........

inderdaad een klamvochtig lapje met wat wasbenzine doet het pefect :D