Hallo Marc,
In een garage die niet geïsoleerd is en niet verwarmd, dat vind ik dan zonde van het al het "vaste"materiaal, ook al neem je de loks en wagens weer mee naar binnen. Je hebt al gauw voor een groot kapitaal aan rails, wissels, seinen en dergelijke staan, denk maar aan de prijs van één kruiswissel, gauw al 45 euro of tot 60 euro (UVP) en dan al die andere wissels, de vele rails. Zomers zal die garage weer bloedheet zijn, dus je materiaal krijgt ook te maken met wellicht te grote temperatuur verschillen. Ik zou eerst maar eens de waarde van je rails, de seinen, de bovenleiding etc. maken en dan maar beslissen of een baan zo wel kan. Verder alles wordt snel vuil, denk aan spinnenwebben, en fijn zand dat wellicht door een aantal kieren naar binnen waait. Ook trafo's kunnen uiteindelijk niet tegen vochtige ruimtes.
Nee, ik zou het nooit doen, dan maar af en toe de woonkamer op de kop of zoiets en anders de garage maar eens goed aanpakken. Zo te lezen en te overwegen lijkt me dat dan wel zeker de investering waard en kun je je spullen laten staan en wanneer je wilt, zonder rompslomp van inpakken, uitpakken, doorlopend poetsen van de rails en vervangen van een kapotte wissel door vocht, lekker van je hobby genieten. Ik wist het wel!
groet,
Jan