Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Update CS2 voor USB

Gestart door Gebel woensdag 03 december 2008, 07:46:40

Update CS2 voor USB
Gebel
gast

Update CS2 voor USB
Als je update voor de CS2 bij de Marklin ophaald (http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html) dan staat daar een "cs2update.tgz (732,70 kb)"  en een "cs2update.md5 (0,06 kb)" bestand. In dit bestand (soort zip voor Unix/Linux) staat een interessant bestandje nl. "Lokdb.csv". Deze is met Openoffice of Excel te openen. volgens mij kun je nu gewoon de inhoud aanpassen, bv de naam die op het scherm verschijnt 'verbeteren'. zie plaatje. ik Heb heb zelf geen CS 2 en kan niet uitproberen. Maar lijkt mij de moeite waard om eens te proberen.

Let op! Als je het "Lokdb.csv" bestand aanpast dan moet je een nieuwe checksum berekenen. De checksum van het originele bestaand staat dus in "cs2update.md5 (0,06 kb)". een programma zoals "md5sums.exe" berekend zo een nieuwe checksum.

Edit Herman05: Maximum afbeeldingbreedte is 800px op dit forum!
Re: Update CS2 voor USB
Ik zou er niet te veel aan gaan sleutelen lijkt me erg onverstandig voor zo een duur apparaat.

Ook al heb ik geen CS2 toch dit even gedownload.
Zulk soort info is altijd leuk!!

Koen
tychovdo
gast

Ik heb een CS2, maar ga dit zeker niet doen.
Omdat:

a) De garantie vervalt
b) Het apparaat kan stuk gaan
c) Het is een duur ding

En ik ben het met KNed eens:
Zulk soort info is altijd leuk!

Citaat van: tychovdo op zondag 28 december 2008, 23:29:39
a) De garantie vervalt

Dit is een door de fabrikant uitgegeven update voor de CS2, het lijkt me heel sterk dan de garantie dan vervalt!  :D

Koen
Koen, tuurlijk kun je de update zelf gewoon doen maar wat Gebel bedoelt is dat je veranderingen in die update aanbrengt voordat je hem installeerd op je CS en dat is niet slim om te doen en ik denk ook dat je niet goed bezig bent om dat te "proberen" met een apparaat van zoveel geld.
Gijs

OK, dat klopt!

Koen

Citaat van: tychovdo op zondag 28 december 2008, 23:29:39
Ik heb een CS2, maar ga dit zeker niet doen.
Omdat:

a) De garantie vervalt
b) Het apparaat kan stuk gaan
c) Het is een duur ding

En ik ben het met KNed eens:
Zulk soort info is altijd leuk!
hier sluit ik me voor 90% bij aan.

ik heb momenteel geen behoefte aan een update.
ik draai hier dan ook (nog steeds) op 1.0.2(1).

in januari zal ik eens een updeetje doen ;)

Dennis
ps: als je een update hebt gedaan wordt dan automatisch het versie nummer aangepast in het setup-menu?

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.