Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Titlis kabelbaan van Brawa

Gestart door catzeiler woensdag 26 november 2008, 21:43:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Titlis kabelbaan van Brawa
Ik heb de Titlis kabelbaan van Brawa aangeschaft. Wie heeft deze ook en heeft nog handige tips voor de bouw?
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
Ik denk dat ik het spits moet afbijten. Wanneer ik tijd heb ga ik aan de bouw beginnen en zal foto´s van de vorderingen maken.
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
Klik hier !

Heel handig topicje, denk ik zo, succes ermee !
Laat die foto's maar komen !

Robbert.
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
Eerst de handleiding maar eens goed doorlezen, daarna beginnen, geen simpel bouwdoosje.......
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
kijk eens aan de titlis daar hoop ik volgendjaar een rit mee te kunnen maken.
zelf vond ik hem iets te modern voor mijn baan maar het is een zeer mooi model.
plaats je hem ook op een hooge berg is wel aan te raden zelf had ik liever ook hooger gewilt maar ja het moet ook allemaal op transport kunnen.
heb je al scenery bij de titlis anders kan je die eerst beter maken ik maak de mijne pas af als ik het rots werk en strooi werk klaar heb dit om zo min mogelijk bij de draaden te komen.
ps het uit meten van je lijn waar je mast.en als je er meer besteld kun je uit lijnen door miden van een draadje ik deed dit in dit geval met een stroomdraaje en twee kleine spijkertjes die timmer je even vast in het hou en zo lin je het dal en berg station uit de mast.en plaats je daarna daar tussen.

groetjes bas
Re: Titlis kabelbaan van Brawa
Bedankt voor de tips van de scenery en het uitlijnen. Strikt genomen is ie ook voor mijn baan te modern, maar ik vind m zo mooi. De kabelbaan gaat van een bergdorpje naar een twee meter hoge berg, die overigens al in aanbouw is.