De reden van de ombouw is dat de BR111 nog is uitgerust met een 3-polig anker en uiteraard geen schitterende rijeigenschappen heeft.
Het betreft hier een Fl BR111 4349, niet meer in productie, bouw gelijk aan 4348.
Motor uit de lok gehaald en ontdaan van rotor, permanent magneet en motorschild.
De Maxon motor van
Sb-modellbau die in de plaats moet komen.
De opvulling die in de motor zal gekleefd worden.
De motor afgezaagd bijna op de vereiste hoogte. Nog wat bijvijlen.
Bijna op hoogte.
De motor en het opvulstuk opgekleefd met de
2 componenten lijm van SB modellbau.
De andere zijde.
Klaar om terug in te bouwen. De rode en bruine draad zijn reeds aangesloten.
Met een beetje handigheid is de ombouw best wel te doen.
Omdat mijn baan momenteel niet is aangesloten, heb ik alleen nog maar "gereden" op de rollenbank. De snelheid is een stuk lager dan met de originele motor. Bij gelijke instelling van de decoder is de snelheid gehalveerd. De CV's moeten dus worden aangepast. Zelfs bij een zeer lage snelheid zie je de wielen zonder schokken draaien. Dat ziet er dus voorlopig goed uit.
Dit draadje wordt vervolgd zodra ik een rondje kan rijden.
De volgende lok is een Trix Krokodil. Deze is bouw gelijk aan de Märklin Krokodil.
Deze motor wordt dus ingebouwd. Ook hiervan komt er een foto reportage. De lok staat klaar en is van 5-polig anker en Hamo magneet ontdaan.