Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

te weinig ruimte

Gestart door wacojaco maandag 24 november 2008, 21:46:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
te weinig ruimte
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
te weinig ruimte
Hallo allemaal,

Stel je hebt een kleine baan, in C-rail, en je wilt een soort schaduw station bouwen kan je dan de rails ook tegen elkaar aan leggen bv zie afbeelding

Zullen de treinen en wagons nog genoeg ruimte hebben om langs elkaar te komen.
Dit zou voor mij de oplossing kunnen zijn, wie denkt er even met me mee?

Groet Jac.
Re: te weinig ruimte
digi-jacques
gast

Re: te weinig ruimte
ik zou het gewoon even proberen zo neer te leggen, denk niet dat het echt lekker gaat, vooral niet in de bocht, daar zullen rijtuigen toch echt weg moeten zijn als je wilt passeren
Re: te weinig ruimte
matthijs popken
gast

Re: te weinig ruimte

zelf een keer geprobeert. 8)

erg krap :lol: :lol:
Re: te weinig ruimte
Hoi,

Ik raad dit zeer af om te gaan doen. De sporen liggen gewoon TE dicht op elkaar. En helemaal als je er een soort schaduwstation van wilt maken, lijkt me dit niet handig.

Ik zelf zou er dit dan van maken:



Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Met vriendelijke groet,

Tim
Re: te weinig ruimte
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: te weinig ruimte
Bedankt voor de reacties,
Als ik jullie goed begrijp moet ik het dus niet doen op die manier
@Tim ik kan niet zien welke bocht je hebt gebruikt voor de binnen boog ik neem aan een 24130.
Ik had zelf ook nog even zitten puzzelen.

Als je, zo als in het bovenste rail stuk ziet, je twee 24230 gebruikt is de afstand volgens mijn kleiner tussen de rail's.
Als je, zo als in het onderste rail stuk ziet, je een 24230 en een 24130 gebruikt is de afstand tussen de rail's groter.
Aan gezien mijn ruimte beperkt is  zou ik kiezen voor de bovenste versie
Mochten jullie nog tips hebben,dan graag
Re: te weinig ruimte
Lid sinds: 2006

offline
Re: te weinig ruimte
Ik had je gisteren ook nog een e-mail gestuurd met een variant hierop. De reden is dat ik het plaatje niet goed verkleind kreeg.

Maar in die variant gebruik je ook een 24130 en een 24230 na de wissel waarbij je de 24230 aansluit op het korte eind van de wissel en de 241230 op het lange eind. Dan liggen de sporen nog wat dichter bij elkaar.

Re: te weinig ruimte
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: te weinig ruimte
Goeden avond allemaal,

@ Roger,
Sorry ik had je mail gister niet gezien.
Bij de optie die jij hebt bedacht liggen de sporen nog iets dichter bij elkaar, bedankt voor deze tip.

Ik heb nog even alle opties bij elkaar gezet waar bij optie 1 als niet doen word beschouwd.
Optie 2 lijkt mij het beste de sporen liggen zo, zo dicht mogelijk naast elkaar.


Ja zo zie je maar weer dat je met een beetje puzzelen en het forum er wel uit komt.

Aan ieder die heeft mee gedacht, hartelijk dank.

Mvg Jac.
Re: te weinig ruimte
Lid sinds: 2006

offline
Re: te weinig ruimte
Citaat van: wacojaco op woensdag 26 november 2008, 21:25:49

@ Roger,
Sorry ik had je mail gister niet gezien.
Bij de optie die jij hebt bedacht liggen de sporen nog iets dichter bij elkaar, bedankt voor deze tip.

Graag gedaan hoor. En niet iedereen zit 24/7 achter de pc dus het missen van die e-mail is geen probleem.