Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Help mn Re 421 is gescheurd!

Gestart door joostboudewijns maandag 24 november 2008, 16:23:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Help mn Re 421 is gescheurd!
Hallo Allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotste bezitter van een nieuwe Re 421.
Toen ik Foto's aan het maken was voor een verslag van mijn nieuwe aangekochte Re 421 uit startset 29481 deed ik een schokkende ontdekking.

In de witte Cargo letters zitten allemaal kleine scheurtjes.
Dit komt denk ik door het te snel laten opdrogen van de verf.







Dus de mail naar mijn handelaar en naar Marklin Nederland is verstuurd.
Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Gr Joost
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Tja, Joost, dat krijg je met die goedkope hobbyloks uit China........ :mrgreen: :wink:
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hey, dat is niet zo best Joost :(
Hopelijk wordt het netjes door je handelaar opgelost.

Laat ons weten hoe het afloopt, want het blijft een prachtige loc :)

Groetjes,
Menno
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Ondertussen perfect antwoord gekregen:

Joost,als je denkt dat hij niet goed is moet hij terug.Je kan hem dan opsturen naar mij of ik doe een gestempelde garantiekaart met aankoopbon voor je op de post,dan kan je hem zelf naar een marklin winkel bij je in de buurt brengen.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Joost,

Citaat van: joostboudewijns op maandag 24 november 2008, 18:39:13Joost,als je denkt dat hij niet goed is moet hij terug.Je kan hem dan opsturen naar mij of ik doe een gestempelde garantiekaart met aankoopbon voor je op de post,dan kan je hem zelf naar een marklin winkel bij je in de buurt brengen.
Ik zou voor het laatste gaan.

Mvg,
Peter
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Wat een verscheurende ontdekking  :shock:
Snel even mijn lok geinspecteerd, op het eerste oog kan ik niets onregelmatig ontdekken  :|
Mijn lok was uit de eerste levering, zou de tweede levering te snel zijn gemaakt  :roll:

Wat sneu je hebt er zo lang op gewacht..................
Ik zou er zeker achteraan gaan, succes en sterkte.

Mvg, Johan
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Ha die Joost!
Wat ontzettend sneu dat het lange wachten beloond is met een helaas niet helemaal gaaf model!
Maar wel ontzettend scherpe foto's!
Zelfs het kleinste oneffenheidje is hierop te zien, met deze foto's als bewijs moet dit probleem toch zo opgelost zijn.

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Je krijgt gewoon een nieuwe.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Lokje op maandag 24 november 2008, 19:59:22
Citaat van: Kappa op maandag 24 november 2008, 17:09:48
Tja, Joost, dat krijg je met die goedkope hobbyloks uit China........ :mrgreen: :wink:


de zelfde barstjes zie je ook in kroepoek
of in vazen ;)

Dennis
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hai Joost,

Nou, da's balen. Ziet er lelijk uit, zeg.
Meestal bekijk ik een aankoop in de winkel. de handelaar laat hem dan ook even rijden. Dan kijk ik hem nog eens goed na en dan pas neem ik hem.
Hoop, dat je snel vervanging krijgt.
Zo'n lok hoort de fabriek niet eens te verlaten. Maar ja, dat is mijn mening.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Kroko14253 op maandag 24 november 2008, 20:16:38
Zo'n lok hoort de fabriek niet eens te verlaten. Maar ja, dat is mijn mening.

Groetjes

Harry Stipkes

Controle is toch aan de winkelier overgelaten heb ik begrepen. Eindcontrole aan de fabriek is toch niet meer.
Ben het met je eens dat dit niet de poort uit mag.

Mvg, Johan
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 24 november 2008, 20:22:37
Citaat van: Kroko14253 op maandag 24 november 2008, 20:16:38
Zo'n lok hoort de fabriek niet eens te verlaten. Maar ja, dat is mijn mening.

Groetjes

Harry Stipkes

Controle is toch aan de winkelier overgelaten heb ik begrepen. Eindcontrole aan de fabriek is toch niet meer.
Ben het met je eens dat dit niet de poort uit mag.

Mvg, Johan
Zoals ik vanavond tegen Joost zei: "Hier hebben ze een steek(je) laten vallen. Wat eigenlijk niet mag, maar het kan gebeuren: het is en blijft mensenwerk".
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!

Hoi Joost,

Pure pech maar wel jammer dat het jou overkomt.

Gr. Bert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ikzelf baal er ook behoorlijk van :(
Het is bijna altijd wat bij mij :lol:. De verkoper heeft vandaag een aankoop bon met gestempeld Marklin garantie boekje verstuurd dus garantie moet geen probleem zijn.

We hopen het beste ervan en gaan vrolijk door.

@Johan, heb je hem goed bekeken ik zag het ook niet de 1e keer. Het zou zonde zijn als je er later achterkomt.

@Harry, hij komt niet direct uit de winkel, ik heb hem net als johan los besteld bij een marktplaats handelaar die ze uit duitsland haalt.

Gr Joost
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Gerard op maandag 24 november 2008, 20:39:37

Zoals ik vanavond tegen Joost zei: "Hier hebben ze een steek(je) laten vallen. Wat eigenlijk niet mag, maar het kan gebeuren: het is en blijft mensenwerk".


De belettering wordt met een computergestuurde tamponeermachine gedaan, dus is het meer machine werk dan mensenwerk. :wink:

Overigens lijkt mij zinkpest wel erg ver gezocht, want dan zou het niet alleen onder de "CARGO" letters moeten zitten.
Voor zover ik het kan beoordelen adhv de foto's is het gewoon de witte verf die is opengetrokken.
Waarschijnlijk heeft de witte verf niet goed gepakt en is het gaan scheuren door een te grote cohesie van de lak.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Kappa op woensdag 26 november 2008, 05:51:45
Citaat van: Gerard op maandag 24 november 2008, 20:39:37

Zoals ik vanavond tegen Joost zei: "Hier hebben ze een steek(je) laten vallen. Wat eigenlijk niet mag, maar het kan gebeuren: het is en blijft mensenwerk".

De belettering wordt met een computergestuurde tamponeermachine gedaan, dus is het meer machine werk dan mensenwerk. :wink:
Maar de controle hierop en hiervan is mensenwerk. Maar laten we niet verzanden in een "welles-nietus"-discussie.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Joost,

Ik heb mij RE 421 gelijk onder de loep bekeken, is er een uit de eerste levering.
Deze is puntgaaf, wel zonde zeker als je al een tijd erop wacht.

Marcel
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Gerard op woensdag 26 november 2008, 13:13:01
Citaat van: Kappa op woensdag 26 november 2008, 05:51:45
Citaat van: Gerard op maandag 24 november 2008, 20:39:37

Zoals ik vanavond tegen Joost zei: "Hier hebben ze een steek(je) laten vallen. Wat eigenlijk niet mag, maar het kan gebeuren: het is en blijft mensenwerk".

De belettering wordt met een computergestuurde tamponeermachine gedaan, dus is het meer machine werk dan mensenwerk. :wink:
Maar de controle hierop en hiervan is mensenwerk. Maar laten we niet verzanden in een "welles-nietus"-discussie.

Gerard, hoeveel  :wink: jes had je dan willen hebben?  :roll: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Eindelijk nieuws!

Ik heb contact gehad met een gerronomeerde detailist waarvan het volgende antwoord mij verbaasde:

Dan kunnen wij niets voor u doen, u moet terug waar u hem heeft gekocht of anders opsturen naar Markin Duitsland  ( Marklin Nederland geeft GEEN garantie op producten die in het buitenland zijn gekocht )

Dit vindt ik een beetje gek, ik vraag me af of het wel waar is. Als ik iets bij Maerklin koop moet het toch niet uitmaken in welk land ik het gekocht heb?

Garantie is garantie of de loc nou in NL is gekocht of in verwegistan.
Ik ga maar eens contact opnemen met een andere M* dealer en even naar de stand van zaken vragen.

Gr Joost
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Joost ik verwacht dat je van een andere M* dealer het zelfde antwoordt krijgt!

Ik zou rechtstreeks met Keutermann kontakt opnemen over hoe dit nu zit. MTE stuurt alle reparaties namelijk naar Keutermann dus daar zou het correcte antwoord van daan moeten komen.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Waarom niet gewoon doen wat MTE zegt, en opsturen naar Märklin Duitland?
Kost een tientje of zo, maar is dan wel sneller opgelost (scheelt weer transport van jou naar winkel, winkel naar Märklin NL en Märklin NL naar Märklin DE).
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: EgMaf op maandag 01 december 2008, 22:07:02
Waarom niet gewoon doen wat MTE zegt, en opsturen naar Märklin Duitland?

Inderdaad de snelste en beste oplossing, spreek uit ervaring.

Gr, Ben.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
CiteerDit vindt ik een beetje gek, ik vraag me af of het wel waar is. Als ik iets bij Maerklin koop moet het toch niet uitmaken in welk land ik het gekocht heb?

Echt wel. En dat gaat voor meer producten op.

MTE kan het wel voor je opsturen, de kosten zijn dan voor jouzelf.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Ik kreeg begin dit jaar van mijn kids de startset 29840. Mijn zoon heeft die in Duitsland gekocht. Een van de rijtuigen heeft een fout aan de bodem en deze word onder waarborg door Märklin België vervangen. Er ontbraken verder 2 stekkertjes voor het CS  deze moet ik wel vragen aan de Duitse winkel.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hallo,

Ik vind service tegenwoordig ver te zoeken.

Een mede Club lid kocht laatst in de winkel een K83 decoder van Marklin. Deze bleek defect. De beste man terug naar de winkel. rara wat ze vertelde:

We zullen hem opstruen voor reparatie. Vroeg die man: Krijg ik niet gewoon een nieuwe. Nee dat doen we niet. Was het andwoord.

Kortom dat is toch waardeloze service. Of dat nou van Marklin komt of van de Winkelier.

ps het was een winkel uit het westen van het land.

Gr Arnout.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hallo allemaal,

Ik kreeg van per enkele dagen geleden het volgende antwoord:

Joost,ik vind dit heel vreemd dat ze de loc niet aannemen als je zegt dat je hem in Duitsland hebt gekocht,ik heb dit al vaker zo gedaan en heb dit nog nooit gehoord.Ik heb je topic op het marklin forum gelezen,ik concludeer hieruit dat je lang op de loc hebt moeten wachten en dat je deze zo graag wilt.Ik wil wel een uitzondering voor je maken en de loc meteen omruilen omdat je al zo lang hebt moeten wachten en nu weer zou moeten wachten tot hij terugkomt van marklin.Als je de loc nog niet hebt gebruikt,dus als hij nog nieuw is ruil ik hem meteen om.Je kan de loc morgen op de post doen,dan kijk ik thuis even of de andere locs die ik heb niet hetzelfde probleem hebben en doe dan een nieuwe loc voor je op de post.

Oftewel een dikke pluim voor Per!

Ik had de loc vrijdag gepost, wat denk je staan ze gisteren voor mn deur met..... ja hetzelfde pakket. Hebben ze het naar de afzender gestuurd :(
Morgen dus maar weer op de post doen.

Gr Joost
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
@ Joost

service van Per is gewoon TOP, al menig aardigheidje bij hem gekocht 8)

Geldt ook voor b.v. Ronnie uit Tiel, wilde zonder problemen m'n CS1 terugnemen, heb hem uiteindelijk gehouden, maar kreeg nog wel ? 49.-- teruggestort van Ronnie 8)

Dealers mogen in principe niet iets weigeren omdat het niet bij hen is aangekocht !

Je weet, ik rij een bekend duits automerk, auto gekocht bij de dealer in Oostvoorne, pech gehad onder garantie in Limboland 8), auto door de Limbo dealer aldaar gerepareerd onder garantie, heb alleen een krabbel hoeven zetten, geen nota gezien :P

Garantie beterft HET PRODUCT en de LEEFTIJD van het product, het moet geen zak uitmaken WAAR het product is gekocht, en WAAR het ter reparatie wordt aangeboden.

Dat MTE het naar Keuterman wil sturen klopt wel, ze hebben zelf geen reparatiedienst meer, vroeger wel meen ik, maar dat weet Brigitte wel 8)

Maar goed, via Per komt het nu toch goed , en ja laten we over TNT maar zwijgen :shock: :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Om MTE bij te vallen.

A : :Lok is gekocht op Markplaats.
B : Marklin NL neemt het niet aan, niet MTE

Snap je de nuance ?
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: chris op woensdag 10 december 2008, 23:31:42
Om MTE bij te vallen.

A : :Lok is gekocht op Markplaats.
B : Marklin NL neemt het niet aan, niet MTE

Snap je de nuance ?

Ja, Marklin NL spoort niet :?

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Blausee-Mitholz
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: chris op woensdag 10 december 2008, 23:31:42
B : Marklin NL neemt het niet aan,

Snap je de nuance ?

Ik heb in het verleden meegemaakt een vriend van mij dat Märklin service Keuterman dus wel degelijk een Duits ingevuld garantiebewijs accepteerde......

Mvg, Johan
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Zojuist even van de site van G.Keuterman geplukt m.b.t. garantievoorwaarden :

Quote:

De garantie van 24 maanden geldt uitsluitend voor Marklin-assortimentsproducten en onderdelen, die bij een Marklin dealer ERGENS TER WERELD werden verkocht.

Unquote:

Als koopbewijs geldt OF ingevuld garantiebewijs OF aankoopbon, beiden is natuurlijk helemaal top 8)

Verder staat er nog ,

Quote:

Daarmee (de 24 mnd garantie) heeft u - ONGEACHT DE PLAATS VAN AANKOOP - de mogelijkheid opgetreden gebreken of storingen rechtstreeks bij de firma Marklin als fabrikant van het product te reclameren.

Unquote:

Lijkt mij een vrij duidelijk verhaal.

Dus Joost, een bon kan je krijgen van Per, dus dan naar dichtsbijzijnde M dealer, die hem dan naar Keuterman stuurt, of MET bon zelf opsturen naar K., dan ben je wel porto kwijt, wat jij wil  :mrgreen:

Maak een kopie van je bon  8)

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Gert,

Zie je wel zo gek ben ik nog niet :P Ik vond het ook al mysterieus dat als je een Märklin loc uit Duitsland gekocht hebt dat je hem niet kan opsturen naar Märklin NL. Stel je koopt een loc in australie, ik zeg maar wat, dan zou je hem moeten opsturen naar M* Australie.

Ik denk dat de detailisten geen zin hebben in loc's die van Jim Knopf of marktplaats aanbieders komen?

Chris, de marktplaats verkoper heeft de loc ook gewoon gekocht bij Jim Knopf, dus waarom is er dan een probleem? Ik heb een ingevulde garaniekaart, BTW bon alles!

Gr Joost
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: joostboudewijns op donderdag 11 december 2008, 08:03:27
Gert,

Zie je wel zo gek ben ik nog niet :P Ik vond het ook al mysterieus dat als je een Märklin loc uit Duitsland gekocht hebt dat je hem niet kan opsturen naar Märklin NL. Stel je koopt een loc in australie, ik zeg maar wat, dan zou je hem moeten opsturen naar M* Australie.

Ik denk dat de detailisten geen zin hebben in loc's die van Jim Knopf of marktplaats aanbieders komen?

Chris, de marktplaats verkoper heeft de loc ook gewoon gekocht bij Jim Knopf, dus waarom is er dan een probleem? Ik heb een ingevulde garaniekaart, BTW bon alles!

Gr Joost

Stuur een mail naar Keuterman met de vraag of hij zijn eigen garantie voorwaarden
even wil doorlezen 8), helpt dat niet , je beklag doen bij Marklin Duitsland.
Ik snap dat muggezifterij gedoe niet hoor :? :roll:

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Locs die bij een Duitse handelaar zijn gekocht moeten voor reparatie ook naar Marklin Duitsland.

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Davy op donderdag 11 december 2008, 17:37:41
Locs die bij een Duitse handelaar zijn gekocht moeten voor reparatie ook naar Marklin Duitsland



Lees nou zelf de voorwaarden eens goed door  :roll:

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Citaat van: Davy op donderdag 11 december 2008, 17:37:41
Locs die bij een Duitse handelaar zijn gekocht moeten voor reparatie ook naar Marklin Duitsland.

Nee hoor, dit is volledig ter beoordeling door de fa. Keuterman.
Deze beslist zelf wanneer hij een loc repareert of doorstuurt, ook weer ter beoordeling, naar Märklin Duitsland.

Wanneer er een klacht met een duidelijke omschrijving bij de fa. Keuterman binnenkomt neemt hij ook regelmatig genoegen met een Duitse aankoopbon, of alleen een ingevuld garantie bewijs en zelfs een keer zonder één van beide.

Al deze gevallen heb ik aan den lijve ondervonden en dit werd door de fa. Keuterman keurig opgelost.

Natuurlijk kan ik alleen de door mij ondervonden gevallen noemen, dus dit is echt mijn persoonlijke mening, anderen hebben soms totaal andere problemen hiermee ondervonden.

Dus gewoon een nette en duidelijke brief, Email of telefoontje met dhr. Keuterman en dan geeft hij wel aan wat hij dan nodig heeft en/of hoe dit opgelost kan worden.
Gewoon proberen en anders hetzelfde verhaal maar dan aan de Service Desk Märklin Duitsland.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Bericht aangepast:

Informatie is ondertussen achterhaald.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Machtig,

Ik gaat ook even kijken zo :shock: :!:
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Bericht aangepast.

Hoi Joost.


Goed.
Ik snap aan de ene kant dat jij raar tegen MTE aankijkt nu.
Ik snap ook dat Wim raar opkijkt als ie een garantie geval moet oplossen van een aankoop via Marktplaats.

Wim is er van overtuigt dat hij verzendkosten moet betalen en hij niets naar keuterman kan sturen in dat geval.
Het blijven mensen he, die maken fouten, en het verzoek van jou kant is niet alledaags.

Ik zal het er morgen even over hebben met hem  :)
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Chris,

Je hebt een pb.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Hallo Allemaal,

Na contact te hebben gehad met een detailist over de informatie die Keuterman verstrekt kreeg ik snel een antwoord.

De detailist heeft gebeld met Märklin NL en Dhr. Jeltes(bij de meeste wel bekend) zegt dat het niet zo is.

In dat geval zou de informatie van de website van Keuterman niet correct zijn!

Ik heb de Firma keuterman ondertussen hiervan op de hoogte gesteld.

Gr Joost

Edit: Info achterhaald
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Joost, misschien lullige opmerking, maar ik begrijp niet dat je met een nieuwe loc blijft leuren om 'm zelf ergens in reparatie te krijgen.

Die loc had bij mij allang weer bij de marktplaats verkoper gelegen. Ja dan kost het maar 6,50 pakketkosten, dat zou ik dan wel weer met die verkoper uitzoeken hoe hij dat wil vergoeden.

Het maakt niet uit dat ie bij Jim Knopf vandaan komt het is en blijft een Marktplaats aankoop. Het product komt via die verkoper en niet rechtstreeks bij Marklin vandaan maar via de tussenhandelaar.
Jim Knopf die wel marklindealer is dus zou die het probleem ook voor je kunnen oplossen.

De loc heeft best een paar dure centen gekost, dan moet je niet zelf het probleem van de verkoper willen op lossen.

Tevens ontstaat er nu ineens een heel scheef beeld van de service bij MTE, wat ook niet fair is. Er zijn vele winkels die dit soort 'handel' niet aanpakken. Wat je wilt is nu terugvallen op een winkel waar je misschien niet eens klant bent, maar die wel de 'rotzooi' mogen opknappen voor jou, omdat de Marktplaatsverkoper de loc niet goed nagekeken heeft.

@Gert, ik kan me niet voorstellen dat jou winkelier wel met open handen de loc wil ontvangen van iemand die geen klant bij hem is! Maar goed dat weet jij beter dan ik.

Als je een goede relatie met je winkelier hebt is het verhaal vaak ineens heel anders.
'Voor wat, hoort wat' is misschien een oude spreuk maar geldt nog steeds volgens mij.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Brigitte,

Zoals je al eerder in het topic kunt lezen is de loc onderweg naar de verkoper en krijg ik een nieuwe.

Het gaat mij hier om het feit dat Märklin Nederland en de Firma Keuterman elkaar tegen spreken. Ik vindt niet kunnen dat je eigenlijk van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
De detailist staat hier eigenlijk buiten maar is wel mijn aanspreekpunt als het om garantie gaat ongeacht waar de loc is gekocht.

Ik ben al een jaartje vaste klant bij MTE.
Ik heb zeker niks aan te merken op de service van MTE die is altijd geweldig!

Ik probeer alleen aan te geven dat de informatie die Gert eerder hier poste en die op de website van Keuterman volgens Märklin Nederland incorrect is.
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
ik denk dat velen niet begrijpen wat de rechten en plichten van Koper en Verkoper zijn.

Je kunt natuurlijk Nooit een verkoper aansprakelijk stellen voor problemen die je hebt met een artikel wat je NIET bij HEM gekocht hebt.
wel is er tegenwoordig een WERELDWIJDE FABRIEKSGARANTIE van de meeste produkten.
alleen betekent dit dat als jij je meld bij een Verkoper die ook jouw produkten verkoopt deze GARANTIE wel voor je wil afhandelen, maar dat de kosten die hij hierdoor maakt op jou mag verhalen.
bv de verzendkosten.

Breng je het produkt terug bij waar jij het gekocht hebt, heb je meestal geen kosten ( dit kun je lezen in de algemene voorwaarden van de verkoper).

dan heb je natuurlijk nog de uitzonderingen van produkten die bv NIET gemaakt zijn voor de EUROPESE markt ... dit al echter binnen de modeltreinen niet van toepassing zijn.

Dus als de winkelier vermoed dat de garantieclaim die jij bij hem indient nogal problemen zou kunnen opleveren, en jij hebt het niet bij hem gekocht ... mag ie dat gerust weigeren.

ik denk dat jij in dit geval , gewoon naar de originele verkoper had moeten terug gaan en daar je verhaal had moeten halen. waarom zou de verkoper waar jij niet gekocht heb zijn eigen voorraad moeten aanspreken ?

Als hij wel de service voor je had willen doen , was het super geweest, maar kwalijk nemen kun je hem niets.

Wat betreft Marktplaats aankopen is het nog veel bijzonder, want die vallen momenteel wettelijk gezien onder een hele andere categorie verkopen. waar weer andere europese richtlijnen voor zijn.

Kortom , als ik alle verhalen zo lees , ben ik van mening dat je willens en wetens iets koopt op marktplaats en afziet van de service van de modelbaan winkel..... nu je problemen hebt wil je wel op deze service aanspraak maken ....

dat is nu precies waar momenteel voor gewaarschuwd wordt , en waar de Vakhandel hinder van ondervind.



Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Het is me duidelijk Joost  :wink:
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Roco fan,

Ten eerst zou ik je willen vragen om het topic eerst een goed door te lezen!
Dan zul je erachter komen dat de loc al onderweg is naar de orginele verkoper!

Ik zeg dit nu nog 1 keer: Het gaat mij hier om het feit dat Märklin Nederland en Keuterman elkaar tegenspreken!


Citaat van: rocofan op vrijdag 12 december 2008, 14:08:09
waarom zou de verkoper waar jij niet gekocht heb zijn eigen voorraad moeten aanspreken ?

Dat vraag ik helemaal niet! Mijn vraag was om de lok onder garantie terug te sturen naar Keuterman, heeft dus niks te maken met voorraad.

In principe mag het niet uitmaken waar je een Märklin loc terug brengt mits er garantie op zit.

Ik stel voor dat iedereen die hier nog op wil reageren eerst alles eens doorleest om reacties te voorkomen die te maken hebben met het terugsturen naar de orginele verkoper enz.

Gr Joost

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Ik denk............ 8) dat we niet moeten vergeten dat Marklin NL een aparte BV is en Keutermnan een aparte BV.
Keuterman heeft een contract met Marklin dat hij hun Locs mag repareren, onder de garantie voorwaarden gesteld door Marklin.
Die voorwaarden staan op de site van Keuterman, kan die meneer van Marklin wel zeggen dat dat niet klopt, maar dat is gelul van een dronken aardbei 8)

Het staat er immers in woord en geschrift !!, als het volgens M niet klopt zouden ze eens kunnen overwegen om het misschien aan te passen  :roll: :|

Of Keuterman en Marklin NL aandeelhouder technisch met elkaar zijn verbonden, weet ik niet, kan je opzoeken in de Kvk gegevens, maar dat gaat mij iets te ver 8)

Mvg Gert
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Als Marklin echt service wil verlenen en tevreden klanten wil houden hadden ze desnoods via dhr. Jeltes al zelf moeten ingrijpen, het blijft tenslotte hun product. Worst waar de loc vandaan komt, hij is minder dan een jaar oud dus Marklin moet als fabriek haar verantwoordelijkheid eens nemen!
Het huidige politieke gekonkel tussen Marklin Oosterhout en Keuterman is gewoon tenenkrommend.
Ga zo door Marklin .................dan hebben we snel een volgend slachtoffer van de kredietcrisis.
Onbegrijpelijk.
Groet,
Erwin
Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Oh sorry hoor .....

in dat geval ...... is mijn reaktie .....


wat vervelend voor je dat je Mn RE 421 is gescheurd, maar ik kan je niet helpen.

misschien moet je zelf eens lezen wat er inmiddels is overgeschreven..... en wat je er zelf over gezegd hebt .... dan snap je het misschien.







Citaat van: joostboudewijns op vrijdag 12 december 2008, 14:17:23
Roco fan,

Ten eerst zou ik je willen vragen om het topic eerst een goed door te lezen!
Dan zul je erachter komen dat de loc al onderweg is naar de orginele verkoper!

Ik zeg dit nu nog 1 keer: Het gaat mij hier om het feit dat Märklin Nederland en Keuterman elkaar tegenspreken!


Citaat van: rocofan op vrijdag 12 december 2008, 14:08:09
waarom zou de verkoper waar jij niet gekocht heb zijn eigen voorraad moeten aanspreken ?

Dat vraag ik helemaal niet! Mijn vraag was om de lok onder garantie terug te sturen naar Keuterman, heeft dus niks te maken met voorraad.

In principe mag het niet uitmaken waar je een Märklin loc terug brengt mits er garantie op zit.

Ik stel voor dat iedereen die hier nog op wil reageren eerst alles eens doorleest om reacties te voorkomen die te maken hebben met het terugsturen naar de orginele verkoper enz.

Gr Joost


Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
joostboudewijns
gast

Re: Help mn Re 421 is gescheurd!
Ondertussen enkele mails verder heb ik het antwoord maar uit duitsland gehaad, na mailcontact met Märklin Duitsland kreeg ik het volgende bericht:

Sehr geehrter Herr Boudewijns,

wir bedanken uns für Ihr Schreiben und für Ihr Interesse an unseren Produkten.

Märklin gibt auf die Produkte eine weltweite Herstellergarantie von 24 Monaten. Leider ist nicht jeder Händler gewillt, Ihren Reklamationsanspruch anzunehmen und verweist auf den Verkäufer der Ware.

Er werd ook nog aangeboden de loc Kostenloos te laten opsturen naar Märklin duitsland.

Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat de informatie op de site van de Firma keuterman wel degelijk correct is.

Wat erg gek is want van een nader niet te noemen detailist kreeg ik eerder deze dag het volgende antwoord:

Mijnheer ik heb het net na gevraagd bij Marklin het mag NIET, als u het er niet mee eens ben dan kan u Marklin Nederland bellen en vragen naar de heer Jeltes die zal het u dan perfect uitleggen.

Dus naar mijn idee geeft Märklin Nederland incorrecte informatie.

Ik vind de hele gang van zaken met dit probleem een beetje angstaanjagend.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en iemand verstrekt incorrecte informatie. En wie is hier uiteindelijk de dupe van... Jawel de consument.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik geen bedrijven of personen in discrediet wil brengen

Gr Joost