Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Zinkpest of niet model 3448

Gestart door Wilfried zondag 23 november 2008, 22:41:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zinkpest of niet model 3448
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Zinkpest of niet model 3448
Hallo allemaal,

Ik wil niemand bang maken maar zag net op Stummi-Foren een onderwerp over wat waarschijnlijk zinkpest is. :shock:

Hierbij dus het linkje naar dit artikel: http://stummi.foren-city.de/topic,30072,-achtung-zinkpest-an-der-br-e70-3448.html.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en jullie je voordeel ermee kunnen doen voor het te laat is.
Als het onderwerp niet van toepassing of onnodig is mag hij gesloten worden.
Re: Zinkpest of niet model 3448
Lid sinds: 2008

offline
Re: Zinkpest of niet model 3448
Was ook net bezig berichtje met verwijzing naar Stummi te maken; maar zie dat Wilfried mij al voor geweest is...
Re: Zinkpest of niet model 3448
Tja, een metalen kap heeft dus ook zijn nadelen.
Re: Zinkpest of niet model 3448
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Zinkpest of niet model 3448
Citaat van: Wilfried op zondag 23 november 2008, 22:41:20
Ik wil niemand bang maken maar zag net op Stummi-Foren een onderwerp over wat waarschijnlijk zinkpest is. :shock:
In hetzelfde draadje wordt ook aangegeven dat het geen geval van zinkpest is, maar waarschijnlijk om een onschuldige corrosie gaat.
Re: Zinkpest of niet model 3448
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Zinkpest of niet model 3448
Citaat van: Eric-Paul op maandag 24 november 2008, 08:52:44
In hetzelfde draadje wordt ook aangegeven dat het geen geval van zinkpest is, maar waarschijnlijk om een onschuldige corrosie gaat.

Ik kan me niets voorstellen bij "onschuldige" corrosie....... :roll:

Maar het zou best kunnen dat die lok op een te vochtige plaats is bewaart.
Re: Zinkpest of niet model 3448
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zinkpest of niet model 3448
Als het echt zinkpest is, dan zou het toch ook aan de binnenkant zichtbaar moeten zijn? Tenminste dat viel me op bij de Koffjes. Dus waarom niet ff openmaken en de loc aan de binnenkant inspecteren?,.. Maar ja,.. die beste man leest hier niet dus aan m'n vraag hebben jullie ook niks  8) :D

Groeten,
Herman
Re: Zinkpest of niet model 3448
Post het dan effe daar Herman... auf Deutsch bitte... :lol:

Zinkpest was allang verledentijd bij Marklin. Zouden ze de kwaliteit in kwalijkteit hebben veranderd?
Re: Zinkpest of niet model 3448
Lid sinds: 2008

offline
Re: Zinkpest of niet model 3448
Citaat van: chris op zondag 23 november 2008, 23:57:12
Tja, een metalen kap heeft dus ook zijn nadelen.
Voor elk materiaal geldt dat productiefouten funest kunnen zijn. Kunststoffen kunnen op verschillende manieren verouderen, bijvoorbeeld bros worden. Een metaal dat heel lang meegaat is bijvoorbeeld goud. Maar daarom is het ook zo duur...