Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

LokPilot 3.0 of MFXvoor Fleischmann-motor

Gestart door Willem E zaterdag 22 november 2008, 00:01:10

Ooit.....

Een Fleischmann-lok staat met massavrijgemaakte motor klaar om te worden gedigitaliseerd. Nu worstel ik nog met de vraag welke decoder. eisen daarvan zijn niet hoog, denk ik: lastregeling, schakelbare verlichting.
Geen rookgenerator, geluiden e.d.
Veel geadviseerd werd de LokPilot 3.0. Deze verbetert ook nog eens de rij-eigenschappen. Daarnaast is er ook nog de MFX-versie.

Mijn dilemma's: gaan voor een LokPilot 3.0 of zijn er voordeligere alternatieven (Tams, Uhlenbrock, andere)?
Is een MFX niet over-the-top voor mij: meerdere functies aanwezig, die ik niet gebruik?

Mijn besturing gaat via een Mobile Station.

Re: LokPilot 3.0 of MFXvoor Fleischmann-motor
Tams en Uhlenbrock decoders zijn niet zo'n beste decoders alhoewel er altijd personen zijn die de decoders goed vinden.
Wil je geluiden kun je ook eens kijken naar een ESU LokSound decoder.

Let bij er bij de keuze op dat niet alle decoders (goed) te programmeren zijn met een Mobile Station.

Mvg,
Peter
Hallo ik heb de ESU LokPilot V3.0 gebruikt (52610) en die werkt prima op de Fleischman.

Groetjes
Speciale Gast

Trans Europ Express

Zoals je zelf al aangaf is geluid niet nodig, het voordeel van de Lokpilot 3.0 boven de MFX is dat de LoPi3.0 DCC aansturing aankan, daarintegen verstaat ie geen MFX. Persoonlijk ben ik geheel voor MFX maar zoals gezegd is dat persoonlijk.
Hallo Forumleden,

Veel dank voor uw snelle reacties en overtuigingskracht.
Het wordt een ESU Lokpilot 3.0.
Deze wordt eigenlijk steeds aangegeven als de meest probleemloze.
Tel daarbij op de beschikbaarheid, wellicht toevallig: Op slechts 4 kilometer afstand ligt er één op me te wachten voor ongeveer 33,00 euries.

Spoortje: ik hoop dat mijn ervaringen dezelfde worden!

Buzz_4stroke: MFX heb ik me (nog) niet echt in verdiept. Wellicht in de toekomst. Maar het zou mij niet verbazen dat gelet op de huidige tijden "M" ook nog eens overschakelt naar DCC...

Freak: de wisselende ervaringen met andere merken houden me daar inderdaad van tegen. Dus LokPilot 3.0. Is deze ook lastig te programmeren?
En bedoel je dan het instellen van de snelheid, optrek- en rem-snelheid, of de adressering? Ik denbk dat op dit Forum er wel een habndleiding daarover te vinden is...

Nogmaals allen dank en ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

mvg.
Willem
De LokPilot is niet lastig te programmeren. Wel moet je rekening houden dat alleen de eerste 80 CV's te programmeren zijn, tenzij je kunt beschikken over een centrale die ook de hogere CV- programmering toelaat.

Mvg,
Peter
Dank je Freak,

Ik heb alleen een MS...
Nou, eerst de boel maar een inbouwen en zien dat ik hem hoe dan ook draaiend krijg.
Heb al e.e.a. gevonden in dit Forum dat me wellicht verder helpt.
Kom zeker terug!

mvg.
Willem
Ik heb bij 2 F* locs de 60760 decoder gebruikt, is geen goede beslissing :?
Locs rijden op lage snelhied niet mooi, dus die decoders ga ik vervangen door ESU Locpilot MFX 61600.

Mvg Gert

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.