Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Brommende BR 55

Gestart door Märklin-Beren donderdag 20 november 2008, 20:47:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brommende BR 55
Märklin-Beren
gast

Brommende BR 55
Wij hebben al een tijdje de BR 55 van Märklin.
Het geluid wat hij nu maakt is heel lastig te omschrijven, maar het is een soort gebrom/geklop/geratel...

Als je je vinger op het dak legt tijdens het rijden dan voel je hem ook echt kloppen/knarsen.
Heel raar geluid dus.

Weet iemand wat dit kan zijn? Heeft iemand dit zelf ook al eens gehad?
Graag jullie reacties :)
Re: Brommende BR 55
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: Brommende BR 55
Sluit de ketel met de motor nog goed aan op het chassis?
Dan zou het speling kunnen zijn tussen de motor en het tandwiel.
Re: Brommende BR 55
Hallo Marklin-Beren,

Ik heb ook een knarsend geluid gehad nadat ik de ketel weer terug gezet had, nadat ik een kapotte rookgenerator verwijderdt had.
Vanaf het begin had ik ook dat de lok stotterend optrok en stotterend tot stilstand kwam.
Omdat dit mijn eerste lok met vliegwiel was vond ik dat verklaarbaar vanwege de massa van het vliegwiel.
Oke, na dat ergere geluid de lok terug gebracht naar de winkel, garantie was al voorbij, maar de lok is toch, nadat hij twee keer terug naar marklin verstuurd was, kosteloos nagekeken.
Echter zowel Keuterman als mijn dealer waren niet te spreken over het rij gedrag.
Ik heb hem meegenomen maar na verloop van tijd dacht ik, wat heb ik te verliezen, dus de motor van de lok eruit gehaald en wat bleek, de motor zat niet vast op zijn steun.
Een schroefje zat er wel in, maar niet vast en de andere was weg.

Misschien is zoiets bij jullie ook wel het geval, je komt er pas achter wanneer je de lok verder uit elkaar haalt dan je normaal in garantie periode zou doen.

Hij is weer terug naar Keuterman, in delen, voor reparatie.

Regards
Leslie