Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere

Gestart door Ruben maandag 17 november 2008, 17:24:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Modelfanaten,

Als ik zo de reacties op dit forum lees betreffende MS-en beginnen bij mij toch wel wat twijfels boven te drijven betreffende de kwaliteit van die apparaten. Ik had er een, is kabel kapot, gaat de selector/snelheidsregelaar van de andere 'naar de haaien'. Hij doet het nog wel maar ik moet me drie keer een slag in de rondte draaien wil er een blokje bijkomen.

Ik weet zeker dat het aan die knop ligt want ik heb hem uitgewisseld met een ander en het euvel heeft zich net zo hard verplaatst.

Is er een optie, Keuterman kan het niet leveren en dit ding is te oud voor garantie. Heeft iemand misschien nog een kapotte liggen met een goede snelheidsregelaar?

m.vr.gr.

Ruben
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Deze knoppen zijn ook wel los verkrijgbaar. Kwestie van even goed zoeken.

Reichelt, Conrad, Ebay enz...

Hoe gek wil je het maken: (Als de pulsgever toch iets te groot is maar de werking wel goed is)



Uiteraard inmiddels geplamuurt en voorzien van een likje verf


Edit Gerard: foto aangepast aan max. toegestane grootte van 800 x 600.
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Ja, maar er staat helemaal geen typenummer op. Momenteel heb ik hem uit elkaar en probeer hier en daar wat schoon te maken en Pinnetjes strakker te zetten. Ik moet bekennen, ik vraag  me af of dit gaat lukken.
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Ongelofelijk maar waar,  Ik heb de pulsgever uit elkaar gehaald, de pennetjes een beetje strakker gezet, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, en, hij doet het weer. Ik heb geen idee hoe lang maar het werkt weer  :P

Voor het geval hij het toch weer opgeeft, welk type heb je als vervanger gebruikt, kan ik ook plamuren.  :lol:

Gr.

Ruben
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Het werkt inderdaad, dat schoonmaken, helaas niet voor eeuwig....

Die te grote komt bij www.vandijkenelektronica.nl weg, zoeken op  ROTARY ENCODER, en dan die van ?1.95.

Inmiddels heb ik ook de juiste versie gekocht bij Reichelt in Duitsland
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Met de juiste versie bedoel je de originele of een vervanger die je er zo in kan prikken of is dat soldeerwerk. Welk type is de juiste dan?
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Met dezelfde maten als de oude, echter zal ten alle tijden het ''flexibele printje'' overgezet moet worden, bij mijn hobby project heb ik een nieuw aansluitsnoertje in elkaar geplakt.
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Nee, dat printje oversolderen gaat wel lukken. Ik denk dat het deze is: klik hier


Edit Gerard: link ingekort
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Dit nummer komt dichter in de buurt:

STEC11B03

Conrad heeft hem ook.
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Ja, dat ziet er wel hetzelfde uit. Hopelijk ook van binnen. Hoewel, kan de originele knop er nog wel op. Het lijkt erop alsof dat niet gaat passen.

Ik kan nu vooruit, ga er een bestellen bij Conrad, desnoods met andere knop. Altijd nog goedkoper dan toch al gauw 30 euries voor een nieuwe.


Bedankt.

Ruben
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Citaat van: Ruben op maandag 17 november 2008, 17:24:48
Hij doet het nog wel maar ik moet me drie keer een slag in de rondte draaien wil er een blokje bijkomen. 
Het schijnt dat vooral de eerste series hier last van hadden en gratis werden omgeruild.
Ik heb het probleem ook met mijn eerste regelaar, als ie een tijdje niet gebruikt is.
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Conrad onderdeeltjes binnen, werkt als een trein weer. Alleen is het toch een verkeerd type, ik heb aansluitingen om moeten draaien om versnellen/afremmen weer hetzelfde te krijgen.
Pin ingekort en orignele knop kunnen bevestigen (Met wat kunst en vliegwerk), nu nog nieuwe kabel en werkt weer helemaal ok.

Misschien was een nieuwe een betere optie, maar ja, is hobby he  :P

Ruben
Re: Ja, Ook mijn MS stuk, maar nu een andere
Je kunt ook nog de Marklin stekker verwijderen uit de aansluitbox, die vervangen door een 9 polige COM stekker, daarna ook aan het snoer een 9 polige stekker monteren.

Op deze manier kun je ook een verlengsnoer maken.

En ja, het is te doen, eigen ervaring.