Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Instellen Tams FD-r Basic met MS

Gestart door Victor zondag 16 november 2008, 13:14:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellen Tams FD-r Basic met MS
Beste mede-forummers,

Sinds enige tijd heb ik een stam rijtuigen voorzien van verlichting. Nu wil ik deze schakelen met behulp van een relais, dat weer middels een Tams FD-r Basic wordt geschakeld. Als het relais niet bekrachtigd is, is de verlichting aan. Als ik met de decoder het relais schakel is de verlichting uit. Althans dat was de bedoeling. :?
In een ander draadje is dit al kort ter sprake gekomen, en daar kwam ik erachter dat de decoder het standaard adres 3 heeft. Dus ik zette loc 29750 in het MS (zoals beschreven in de handleiding van de decoder), om daarmee de registers van de decoder aan te kunnen passen. Uit de handleiding bleek dat ik in Reg 10 moest komen om AUX 1 te kunnen schakelen met F1. Dus ik de hele boel instellen zoals het volgens de handleidingen van zowel de decoder als de MS, en uiteindelijk kreeg de MS 'PROG' in beeld. De verlichting knipperde twee keer. Maar helaas, F1 deed niks. Zo heb ik vrijwel alle functietoetsen geprogrammeerd om AUX 1 te schakelen, inclusief F0 en de rijrichtingsschakelaar.
Resultaat bleef echter uit. :(

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe, of kan iemand zijn ervaringen met de FD-r Basic met mij delen???

mvg,

Victor
Re: Instellen Tams FD-r Basic met MS
Victor,

Lees dit draadje eens door:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=10953.msg171662#msg171662

Dennis heeft er eentje ingebouwd gehad.

Mvg,
Peter
Re: Instellen Tams FD-r Basic met MS
Hallo Peter,

Dit draadje heb ik al diverse malen doorgespit om te kijken of er iets in stond waar ik iets aan zou hebben.
Er staat echter niet in hoe Dennis de decoder geprogrammeerd heeft... :(

mvg,

Victor
Re: Instellen Tams FD-r Basic met MS
Citaat van: Victor op zondag 16 november 2008, 13:35:42Er staat echter niet in hoe Dennis de decoder geprogrammeerd heeft... :(
Als ik het juist heb heeft Dennis een MS. Stuur hem eens een PB.

Mvg,
Peter
Re: Instellen Tams FD-r Basic met MS
dank voor de tip!