Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

24430 en 24330 door de bocht

Gestart door johanhe2 zaterdag 15 november 2008, 10:30:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
24430 en 24330 door de bocht
Hallo,

In de Marklin catalogus/jaarboek staat een voorbeeld hoe je c-rail van verschillende stralen dmv van bochtwissels en tussenstukjes met elkaar kunt verbinden. (bv jaarboek 2008/2009 op pag. 269).
Ik mis echter de verbinding van rails 24430 naar 24330 (de rest staan er wel).

Wie weet de oplossing?

ps het gaat om een oplossing in bochten; recht weet ik wel.
Re: 24430 en 24330 door de bocht
als die al niet in de catalogus staat, is die waarschijnlijk niet te maken met de standaard railstukken ...
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Nou, dat was niet zo makkelijk...
Ik heb deze gevonden:



Overigens passen de Märklin voorbeelden van R2 naar R3 en van R4 naar R5 officieel niet echt goed...
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Dank je EgMaf!

Dat heb je snel bedacht!
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Ik heb ook R1, R2, R3, R4 en R5 door elkaar heen gebruikt, soms kom je niet helemaal goed uit, maar dan is er altijd nog de Dremel 8) :mrgreen:

Mvg Gert
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Citaat van: v200marklin op zaterdag 15 november 2008, 13:33:20
.... maar dan is er altijd nog de Dremel 8) :mrgreen:

Of de verfafbrander....... :lol:
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Citaat van: Kappa op zaterdag 15 november 2008, 14:26:45
Citaat van: v200marklin op zaterdag 15 november 2008, 13:33:20
.... maar dan is er altijd nog de Dremel 8) :mrgreen:

Of de verfafbrander....... :lol:

Kettingzaag :shock: :mrgreen:
Re: 24430 en 24330 door de bocht
hier nog ene oplossing....
past perfect.... volgens Wintrqck dan toch  :lol:
Re: 24430 en 24330 door de bocht
Citaat van: philippe_007 op zaterdag 15 november 2008, 22:58:22
hier nog ene oplossing....
past perfect.... volgens Wintrqck dan toch  :lol:
`

De hart-op-jart afstand bij R3 - R4 is anders dan die bij 24611/24612 wissels.
(ong 65mm tegenover ong. 77mm, zo even uit het hoofd)