Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn nieuwe en laaste baanplan

Gestart door mikeloper zondag 16 november 2008, 13:42:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn nieuwe en laaste baanplan
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Mijn nieuwe en laaste baanplan
Zo na een paar dagen tekenen en na denken. Heb ik het volgende baanplan uit mijn grote duim weten te zuigen  :).

Ik heb een plek te beschikking met de afmetingen (in L vorm) A=210cm, B= 350cm, C=100cm, D=240cm en D is dan 110cm.

Hier een 2D tekening van het schaduwstation.


Hier een 2D tekening zonder schaduwstation.


En dan hier wat 3D beelden van uit 3 verschillende hoeken.




Ik zelf vindt dat ik het goed heb gedaan, de hellingen schommelen tussen de 2% en de 3,5%. Dus niet te stijl.
Commentaar welkom.

GR Mike
Re: Mijn nieuwe en laaste baanplan
Hallo Mike,

nauw jij bent even aan het buimen zuigen gegaan ziet er op het ogenblik wel aardig uit met mooi schaduwstation.
Daar zul je geen spijt van krijgen.

Draaischijf,

is het niet mooier om voor je draaischijf een gebogen rails toe te passen past waardoor je meer inkijk krijg in je locloods van waar je zit achter je bediening paneel.

Rangeersporen,

Komen er nog rangeersporen of kijk je later of je daar nog ruimte voor heb.

Ik wens je veel plezier en succes met de railplan en begin maar met wat rails neer te leggen en doe daarna heel veel tsst rondtjes daarbij kom je altijd nog op aanpassingen.

Groet Wim.
Re: Mijn nieuwe en laatste baanplan
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Mijn nieuwe en laatste baanplan
Wim,

Ik kijk later of er nog iets van rangeersporen bijkomen. Maar ik wil zo veel mogelijk wissels met de handbediend laten maar die in het schaduw station worden wel voorzien van een decoder, maar ik kijk nog wel.
Ik heb ook even de draaischijf aangepast.

Zo dus in 2D
en zo ziet het er dan uit in 3D, vanaf de bedieningspaneel.


Maar het hoeft niet een zeer mooie baan te worden met een berg en zo, maar wel met een stationnetje en wat huisje. Want ik kreeg van mijn ouders te horen dat ik tot mijn 25ste  thuis kan blijven wonen, of met andere woorden voor mijn 25ste het huis uit. :( :( :mrgreen: :mrgreen:

GR Mike
Re: Mijn nieuwe en laaste baanplan
Dat loopt wel los hoor, ze zullen je echt niet zonder pardon op straat zetten (althans, dat hoop ik voor je)
Re: Mijn nieuwe en laaste baanplan
mischien kan hij dan de schuur huren :lol: :lol:

Reinder