Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

"Wegligging" BR 10 (37080)

Gestart door Nitro dinsdag 11 november 2008, 21:24:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"Wegligging" BR 10 (37080)
Hallo allemaal,

Yes! Vandaag was 'ie dan eindelijk binnen, de BR 10 (37080). Lang heb ik er op gewacht tot er een voor een goede prijs de deur uitging, maar hij is er nu eindelijk. Natuurlijk meteen de rollenbank erbij gepakt en de boel getest. Liep goed, motor is mooi stil, geluid is goed, verlichting werkt, top gewoon.

Vervolgens de trein op de baan gezet, het rechte stuk ging goed maar in de eerste bocht ging het al mis. De voortrein van het onderstel die bestaat uit een 2 assig draaistel, loopt er telkens uit. Ik heb de lok van onder bekeken en nu blijkt dat deze tender niet ver genoeg kan draaien omdat waarschijnlijk de stroomlijnkappen in de weg zitten. Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen om de BR 10 fatsoenlijk door de bocht te laten gaan?

Logische oplossing lijkt om de stroomlijnkappen er vanaf te halen, maar dit bederft de looks van het model en ik heb het instructieboekje helaas niet bijgeleverd gekregen. Hoe moet ik de stroomlijnkappen eraf halen?


Bij voorbaat dank,

Nitro ;)
Re: "Wegligging" BR 10 (37080)
de 2 zijkanten moet je eraf halen daardoor komt die niet door de bocht heen.die 2 zijkantjes dienen voor mensen als ze het model willen showen.

verder is het een superloc rijd goed en zeer snel
Re: "Wegligging" BR 10 (37080)
Hallo weer,

Ik heb alles doorgezocht, geen extra stroomlijnkappen bijgeleverd. De verkoper had ze ook niet meer evenals het instructieboekje. Nu moet ik dus deze stroomlijnkappen met inkepingen bestellen, heeft iemand een idee hoeveel dat gaat kosten?

Bij voorbaat dank,

Nitro
Re: "Wegligging" BR 10 (37080)
Hallo jongens,

Weet iemand het artikelnummer van deze stroomlijnkappen mét inkeping? Ik wil ze namelijk graag bijbestellen, maar ik weet zo 1,2,3, niet het artikelnummer.

Ik heb wel een artikelnummer van de 37083, maar ik heb geen idee of deze ook op de 37080 passen, krijg ik dan een kleurverschil oid?

Groetjes,

Nitro
Re: "Wegligging" BR 10 (37080)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: "Wegligging" BR 10 (37080)
Voor de 37083 (Zelfde model als de 37080, maar dan mfx en ander bedrijfsnummer):

209651       SCHUERZE M.FREIST. LINKS      ?4,99
209653       SCHUERZE M.FREIST. RECHTS   ?4,99