Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Koploper uit China??

Gestart door woopietrein zondag 23 november 2008, 18:13:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper uit China??
woopietrein
gast

Koploper uit China??
Gisteren gezellig naar de beurs in Heinkenszand geweest.
Veel volk en veel leuke dingen gezien.
Al snuffelend aan een tafel kwam er een meneer in gesprek met de tafelhoudster, een mevrouw van een winkel uit Bergen op Zoom die nogal hard praat........
De meneer sprak over het feit dat hij voor de koploper aan het sparen is. Waarop de mevrouw bits en hard antwoorde Dat die koploper uit china komt en er wellicht niet uitziet, net als al het andere nieuwe goed van Märklin...
Nou dat was voor mij een steek in het hart, want beste mensen, komt nou werkelijk alles uit China? en afgezien om een merk wat velen koesteren als handelaar zo af te plassen, dat vond ik nogal wat, en haar tafel lag half vol met witte dozen uit Göppingen......
Mijn vraag dus, komt nu alles uit China?
Mijn mond viel ervan open en die meneer? Die spaart nu weer verder voor een mooie koploper....
Re: Koploper uit China??
joostboudewijns
gast

Re: Koploper uit China??
Ik vind dat het land waar het product vandaan komt eigenlijk niks zegt over de kwaliteit.
Zeer exclusieve merken als Roxy en Fulgurex komen ook gewoon uit china.
Laatst heeft Bemo(HOm) een test gedaan met een waggon die geproduceerd is in China en 1 in Zwitserland, wat denk je totaal geen verschil. Ik maak me dus voorlopig nergens zorgen over.

Gr Joost
Re: Koploper uit China??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Koploper uit China??
Zelfs Philotrain modellen komen uit zuid-oost Azië weet zo uit mijn hoofd niet welk land en dat al enkele jaren lang. Is geen geheim dus niks mis mee zolang de kwaliteit maar strookt met de traditie van het merk.

Mvg, Johan
Re: Koploper uit China??
De motor, leds voor verlichting en decoder zullen wel uit China komen en misschien nog wel een paar onderdelen.

Re: Koploper uit China??
Ik snap het anti China beleid niet van veel 3 railers.
LSModels bv is een topmerk, en dat komt van Modern Gala, een zeer moderne fabriek in China.


De beste en mooiste spullen komen er vandaan, voorbeelden te meer in voorgaande draadjes.

En die dame uit Bergen op Zoom, ik weet wel wie dat is, die heeft er al helemaal geen kijk op.
Die uitspraken moet je gewoon naast je neer leggen.
Re: Koploper uit China??
wat kan mij het schelen waar de koploper wordt gemaakt. Als het maar een mooi model is.
Re: Koploper uit China??
VincentKloeg
gast

Re: Koploper uit China??
Hornby komt ook uit China. En je wilt niet weten hoe mooi die modellen zijn! (Oke, omdat ze een schaaltje groter zijn biedt het ook meer gelegenheid voor hogere detaillering) In ieder geval zijn de modellen aangekleed tot aan de binnenkant van het machinistenhuis aan toe met gekleurde meters en leidingwerk! Het is een lust voor het oog!

Ik heb er ook niet zo'n moeite mee. Als de kwaliteit maar op peil blijft. Voor de rest, ze zoeken het maar uit. :P
Re: Koploper uit China??
verzameldirk
gast

Re: Koploper uit China??
Bepaalde onderdelen van Philotrain komen uit het verre oosten.

En ik heb het al vaker gezegd, een vrachtauto model uit China is stukken mooier van detail en afwerking als een uit Duitsland.

Dus dat kan bij de treinen net zo goed zo zijn.
Maar ik geloof er geen snars van dat de Koploper daar weg komt, dan nog eerder uit Hongarije, en wat spoken de werknemers in Göppingen dan verder uit ?

Dirk Bolt
Re: Koploper uit China??
joostboudewijns
gast

Re: Koploper uit China??
Citaat van: chris op zondag 23 november 2008, 18:44:22
Ik snap het anti China beleid niet van veel 3 railers.
Chris,

Is dit beeld bij 2-railers anders dan?

Gr Joost
Re: Koploper uit China??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Koploper uit China??
Citaat van: verzameldirk op zondag 23 november 2008, 19:23:12
Bepaalde onderdelen van Philotrain komen uit het verre oosten.

Dirk Bolt

Nou bijvoorbeeld de 2530 is in zijn geheel in Azië gemaakt. Ik was er zelf bij dat ze binnen kwamen en ieder excemplaar kwam uit de door voor controle.
De 1200 was de eerste productie uit Azië.

Niet alles komt daar vandaan bijvoorbeeld  rijtuigen worden hier gemaakt

Mvg, Johan
Re: Koploper uit China??
woopietrein
gast

Re: Koploper uit China??
Bedankt voor de vele reacties.

Maar pijnlijker is / was haar opmerking dat Märklin er nu helemaal NIET uitzien....
Terwijl ze het er wel van moet hebben, maar ja, dat is die vrouw nou eenmaal eigen, en dat heeft ze vast van haar man geleerd die nu in Bergen op Zoom een winkel runt......
Later die ochtend nog een betrapt op veel blabla.......dus ga maar na....
Maar ik ben tevreden over mijn Märklinspullen, ik sta erachter, maar of al die handelaren er dan goed aan doen???
Re: Koploper uit China??
Citaat van: joostboudewijns op zondag 23 november 2008, 19:23:29
Citaat van: chris op zondag 23 november 2008, 18:44:22
Ik snap het anti China beleid niet van veel 3 railers.
Chris,

Is dit beeld bij 2-railers anders dan?

Gr Joost

Nogal.

@Woopietrain : 100% gelijk.
Re: Koploper uit China??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Koploper uit China??
Citaat van: woopietrein op zondag 23 november 2008, 19:37:36
Bedankt voor de vele reacties.

Maar pijnlijker is / was haar opmerking dat Märklin er nu helemaal NIET uitzien....
Terwijl ze het er wel van moet hebben, maar ja, dat is die vrouw nou eenmaal eigen, en dat heeft ze vast van haar man geleerd die nu in Bergen op Zoom een winkel runt......
Later die ochtend nog een betrapt op veel blabla.......dus ga maar na....
Maar ik ben tevreden over mijn Märklinspullen, ik sta erachter, maar of al die handelaren er dan goed aan doen???
Die vrouw zal wel de dupe zijn van het nieuwe Marklin marketingbeleid en moet misschien aan de shop-in-shop.

Witte dozen ? Is dat niet het oude spul. Tegenwoordig zijn ze toch in grijze dozen verpakt.

groetjes
Henk
Re: Koploper uit China??
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Koploper uit China??
@Woopietrein

Als hobbyist denk je anders over je favoriete merk dan een handelaar.

Persoonlijk ken ik ook wel handelaren die Märklin ook niet als favoriet hebben en dat merk je in het assortiment.

Er wordt in China al veel modelspoorartikelen gemaakt in opdracht van fabrikanten alleen zijn ze er niet openlijk hierover.

Twee voorbeelden die bij mijn weten al in China worden geproduceerd zijn dacht ik Lilliput en Bachman.En de fabrikanten uit de reacties.

En de fabrikanten maken ook een tijd door met faillisimenten,zie Roco,Fleischmann en Märklin ,die hun genoodzaakt maakt om delen van de produktie naar de(lage lonen landen )te verplaatsen.

Onbekent maakt onbemind,al ben ik wel märklinfan in hart en nieren toch heb ik ook modellen van een ander fabrikaat.

Gezien de situatie in China (economische groei)denk ik dat het niet lang meer duurt voordat de chinezen met een eigen merk komen.

Dit kan ook een reden zijn om daar niet te produceren.

Ook al verschil je van mening met die vrouw uit Bergen op zoom het mag geen reden zijn om geen oog meer dicht te doen,want je weet niet hoe ze die mening heeft onderbouwd. Ook haar man kan verschillen met haar mening

Als ik de laatste tijd kijk naar de ontwikkeling van de shop in shop en stores dan denk ik dat er toch wel handelaren zijn die in Märklin geloven.
Om over de beurzen maar te zwijgen.

Mvg Hans V200.0
Re: Koploper uit China??
catzeiler
gast

Re: Koploper uit China??
dus in de toekomst MarkLING
Re: Koploper uit China??
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Koploper uit China??
Citaat van: Lokje op zondag 23 november 2008, 22:24:02
Nieuwe epidemie: Chinese zinkpest ............................

Deze zinkpest discussie is al uitvoering op dit forum ter sprake geweest, het ging over een Köf.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8184.msg121873#msg121873
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=9117.msg139532#msg139532
Dus laten we het bij deze laten.

Verder met China en Märkling...... :lol:
Re: Koploper uit China??
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Koploper uit China??
Beste Allemaal,

Het hele gedoe en gepraat over de veronderstelling
dat de koploper er niet goed uit zal gaan zien
is dat niet weer een exorbitant speculaas verhaal.

Gr. Bert :)
Re: Koploper uit China??
OmeLaurus
gast

Re: Koploper uit China??
Bestellen bij Markling?

Bel 0800-Markling elke dag tot 22.00u, wij hebben door het hele land brommerkoeriers klaar staan die uw bestelling binnen 1 uur bezorgen.
(gratis railreinigerset indien bezorging langer geduurt heeft)
Wilt u onze koerier gepast betalen? Zij dragen uit veiligheidsoverwegingen maximaal 20 euro wisselgeld bij zich.

:D :D :lol:

En hoe die koploper er uit komt te zien? Dat zie ik straks wel bij de marklin-shop.. en als het model er niet uit blijkt te zien dan zit diezelfde shop met een probleem want dan laat ik 'm lekker staan..
Re: Koploper uit China??
verzameldirk
gast

Re: Koploper uit China??
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 23 november 2008, 19:30:25
Citaat van: verzameldirk op zondag 23 november 2008, 19:23:12
Bepaalde onderdelen van Philotrain komen uit het verre oosten.

Dirk Bolt

Nou bijvoorbeeld de 2530 is in zijn geheel in Azië gemaakt. Ik was er zelf bij dat ze binnen kwamen en ieder excemplaar kwam uit de door voor controle.
De 1200 was de eerste productie uit Azië.

Niet alles komt daar vandaan bijvoorbeeld  rijtuigen worden hier gemaakt

Mvg, Johan

Johan,

Ik heb de 2530 in de Bisschopkleur :mrgreen:  mooie loc, niets op aan te merken.
Hoeveel zijn er nu werkelijk gemaakt van deze loc's en kwamen ze gespoten aan uit China ?

Dirk
Re: Koploper uit China??
Lid sinds: 2007

offline
Re: Koploper uit China??
Citaat van: chris op zondag 23 november 2008, 20:09:45
Citaat van: joostboudewijns op zondag 23 november 2008, 19:23:29
Citaat van: chris op zondag 23 november 2008, 18:44:22
Ik snap het anti China beleid niet van veel 3 railers.
Chris,

Is dit beeld bij 2-railers anders dan?

Gr Joost

Nogal.

In ieder geval niet in de zin dat alles uit het verre Oosten per se slechter zou moeten zijn.

@Johan, Philotrain laat al veel langer in het verre Oosten, met name Korea produceren, ook de grotere series rijtuigen. De diesel 600 / 2000 kwam er al vandaan en dat is één van de vroege Philotrain modellen. Philotrain heeft daar ook nooit geheimzinnig over gedaan. Waarom zouden ze ook? Eerst Japan en later Korea stonden al tientallen jaren bekend om hun hoogwaardige producties in messing.
Re: Koploper uit China??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Koploper uit China??
Citaat van: verzameldirk op maandag 24 november 2008, 01:11:58
Ik heb de 2530 in de Bisschopkleur :mrgreen:  mooie loc, niets op aan te merken.
Hoeveel zijn er nu werkelijk gemaakt van deze loc's en kwamen ze gespoten aan uit China ?

Dirk

Ze komen niet uit China wel uit Azië Taiwan of Korea zou kunnen
Ik kende een freelance mederwerker van Philotrain die o.a. veel soldeer- en spuitwerk voor hun deed hij had echt goud in zijn vingers.......... Helaas is de man veel te vroeg 4 jaar geleden overleden van mijn leeftijd.
Bij hem kwamen alle modellen van de 2530 door de vingers voor controle ik heb er zelf bij gezeten Heb wel geweten hoeveel er gemaakt zijn maar ik weet het niet meer en ik doe geen gok. ja ja ze kwamen kant en klaar aan zelfs met decoder en al.

Mvg, Johan
Re: Koploper uit China??
Lid sinds: 2007

offline
Re: Koploper uit China??
Ja ja, Peter kon daar mooi over vertellen. Dat er een keer een fout in een model zat en dat er toen een blik Koreanen overkwam om de fout in Nederland te herstellen.

Ik zat net in de allerlaatste Philotrain philosophie te lezen dat de ruwbouw van de 3700 in H0 al uit de Koreaanse Samhongsa fabriek kwam. In Nederland werden de gegoten details aangebracht en werd het model gespoten. We praten dan over 30 jaar geleden.

Niets nieuws productie in het verre Oosten. Hoezo mindere kwaliteit?  :lol:
Re: Koploper uit China??
verzameldirk
gast

Re: Koploper uit China??
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 24 november 2008, 19:41:30
Citaat van: verzameldirk op maandag 24 november 2008, 01:11:58
Ik heb de 2530 in de Bisschopkleur :mrgreen:  mooie loc, niets op aan te merken.
Hoeveel zijn er nu werkelijk gemaakt van deze loc's en kwamen ze gespoten aan uit China ?

Dirk

Ze komen niet uit China wel uit Azië Taiwan of Korea zou kunnen
Ik kende een freelance mederwerker van Philotrain die o.a. veel soldeer- en spuitwerk voor hun deed hij had echt goud in zijn vingers.......... Helaas is de man veel te vroeg 4 jaar geleden overleden van mijn leeftijd.
Bij hem kwamen alle modellen van de 2530 door de vingers voor controle ik heb er zelf bij gezeten Heb wel geweten hoeveel er gemaakt zijn maar ik weet het niet meer en ik doe geen gok. ja ja ze kwamen kant en klaar aan zelfs met decoder en al.

Mvg, Johan


Dank voor je uitvoerige informatie Johan

Dirk