Gisteravond ff lekker aan het rijden, alles ging goed , maar op een gegeven moment ruik ik een lichte schroeilucht
Alles werkte , ook de wissels, maar het zat me niet lekker, maar om te ruiken waar iets zit is moeilijk, dus eens even al het licht uit op zolder en met een zaklamp onder de baan aan het speuren geweest, en ja hoor
,zag kleine rooksliertjes uit een K83 komen (de wissels deden het nog gewoon! , op 1 na maar dat wist ik
)
Dat was dus einde verhaal voor de k83
Nu is mijn fout denk ik geweest dat v/d wissel aandrijving die het niet goed deed, ik alleen de gele draad had afgekoppeld en niet de 2 blauwe draden,
maar het zat al ruim 6 maanden zo
Dus , wat hebben weer geleerd !, als iets het niet doet , GEHEEL afkoppelen, niet alleen de prik er af
Nieuwe K83 lag op de plank, dus die zit er al weer op, maar die ene wissel is nu geheel NIET aangesloten, daar moet eerst een nieuwe aandrijving onder, maar......deze wissel , je raadt het al, ligt in het verste hoekje v/d baan, dus dat wordt nog een hele klus.
Ik gebruik deze wissel echter nooit , dus laat het maar even zo
Zat overigens ook een mooie schroeiplek in het hout ook, had makkelijk brand kunnen worden.
Snap alleen niet dat de CS1 geen sluiting aangaf, de wissels krijgen voeding v/d CS1
De plek waar de print is verbrandt is precies bij de aansluiting van die gare wisselaandrijving
, m.a.w. de oorzaak is bekend, en dat is dan wel weer fijn dat je weet waarom het 1 en ander...............................niet goed gaat
Mvg Gert