Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Buffers MP3000

Gestart door Bigwaaagh zaterdag 08 november 2008, 10:32:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Buffers MP3000
Bigwaaagh
gast

Buffers MP3000
Ik heb deze week een motorpost (3389) bemachtigd via eBay. Voor een kleine 65 euro dus niets te veel dacht ik. Deze ga ik binnenkort ombouwen met setje 60760, de printplaatjes voor de verlichting kan ik denk ik wel aanpassen, en anders wordt dat even de 3689 printjes bestellen. 

De loc heeft minimale gebruikssporen te weten een stukje zwart van een van de kozijnen af en 2 hoekraampjes met een breuk (als je goed kijkt). Daar maak ik me geen zorgen over, hij hoeft niet perfect te zijn.
Waar het hele verhaaltje om gaat is dat ook 1 buffer vermist is (niet afgebroken). Voor deze buffer kan ik geen nummer of onderdelen winkel vinden, weet iemand of deze los te bestellen zijn, of wellicht heeft iemand er nog een over? Het betreft de buffer links-voor.

Gr. Marijn
Re: Buffers MP3000
KlaasZ
gast

Re: Buffers MP3000
Al eens op de Märklin site gekeken?
Zo te zien zijn de buffers geen los verkrijgbare onderdelen.
http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=3389
Re: Buffers MP3000
Bigwaaagh
gast

Re: Buffers MP3000
Inderdaad had ik daar ook al gekeken, en tot de conclusie gekomen dat deze in ieder geval niet (meer) via M* te bestellen zijn.

Aangezien ik nieuw ben in de hobby weet ik dan ook niet of dergelijke onderdelen ook ooit worden gemaakt door derden.

Gr. Marijn
Re: Buffers MP3000
Beste Marijn,

Mocht je er helemaal niet aan kunnen komen, dan wil ik best wel proberen er eentje na te maken (messing of blik)

Good luck !!!
Willem-Jan
Re: Buffers MP3000
Bordertrain
gast

Re: Buffers MP3000
Hallo Marijn,

bij de explosietekening van de 3389 wordt alleen een nummer van de hele bufferbalk gegeven. De buffers zelf zijn los opgestoken, probeer maar !

Altijd al zo dat ze zelden van de kap losse onderdelen benoemen, maar daar hebben ze wel interne lijsten voor. Moed niet opgeven, gewoon ff naar Keuterman bellen. Als je duits kunt schrijven, geven ze je bij de service-dienst ook het onderdeel-nummer per e-mail !

"Geehrte Herr Michailidis,
Können Sie mir bitte die Ersatzteilnummer der einzelne Puffer vom 3089 Motorpost der NS nennen?"   :lol:

De ronde zijraampjes voor hebben bijna allemaal breuk, al vanaf dat ze nieuw waren.

groet, Henk Vos
Re: Buffers MP3000
Freak
gast

Re: Buffers MP3000
Het onderdeelnummer van de bufferbalk met buffers is 294660

Mvg,
Peter
Re: Buffers MP3000
Bigwaaagh
gast

Re: Buffers MP3000
Bedankt iedereen, zojuist even een mailtje gestuurd naar de service-dienst, even afwachten wat daaruit komt. Ik zal in ieder geval laten weten wat ze mij antwoorden.

Inmiddels heb ik de beschadigde raamkozijn wat bijgetipt met zwarte verf, nu valt dat niet meer zo op. Dat de zijraampjes vaak gebroken zijn had ik ook al een paar keer gelezen, daar heb ik ook niet zo'n probleem mee.

Gr. Marijn
Re: Buffers MP3000
Bigwaaagh
gast

Re: Buffers MP3000
Zojuist een zeer net en uitgebreid antwoord van de service-dienst gekregen, voor de geintresseerden heb ik de volgende informatie over de buffers van de MP3000 (3389/3689 en ongetwijfeld ook de overige mp's):

Buffer rechts (Puffer rechts)
Artikelnummer (Ersatzteilnummer): 206440
Prijs per stuk: ? 0,79
Beschikbaar: per direct

Buffer links (Puffer links)
Artikelnummer (Ersatzteilnummer): 206450
Prijs per stuk: ? 0,79
Beschikbaar: per direct

Gr. Marijn