Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

gratis baanontwerper gezocht

Gestart door JanPieter zondag 01 oktober 2006, 09:12:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gratis baanontwerper gezocht
hi!
k ben bezig met men nieuwe baan aan het ontwerpen. weet er mischien iemand (behalve dat wintrack demo) een gratis programma om baanontwerpen te maken (op de demo van wintr. kan ik niet opslaan :lol:)?
mvg Jan-Pieter
Re: gratis baanontwerper gezocht
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
Hoi Jan-Pieter,

Keuze genoeg. Kijk bijvoorbeeld HIER voor XTrkCad. Of Cadrail 8 is welliswaar een Shareware. Ik weet niet exact wat de beperkingen zijn maar je zou hem kunnen proberen. Dit is wel een freeware programma, maar ik weet niet hoe exact deze is:  DPSRail.
Zo op het uiterlijk ziet Railroad proffesional er ook goed uit en is freeware
Daarnaast heb je ook nog trackplanner ook deze ken ik niet, maar zou je ook kunnen proberen en is freeware.

Nou, dat zijn een aantal suggesties, welke het beste werken moet je zelf uitvinden  :lol: Overigens voordat iemand er mee komt D-rail is tegenwoordig niet meer gratis tenzij je een baanplan hebt wat kleiner is als 50 stuks.

Groeten,
Herman
Re: gratis baanontwerper gezocht
okee, ty voor de suggesties, zal kijken welke het beste is!
mvg Jan-Pieter
Re: gratis baanontwerper gezocht
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
ik weet niet of je vlak bij een totaltrain zaak woont. maar daar kunnen ze bij jou thuis een baan voor je ontwerpen!!!
Re: gratis baanontwerper gezocht
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
Citaat van: Marklingek op maandag 02 oktober 2006, 17:50:23
ik weet niet of je vlak bij een totaltrain zaak woont. maar daar kunnen ze bij jou thuis een baan voor je ontwerpen!!!


Hallo Märklingek,

het ging hier toch om gratis baanontwerpen, ik wil niet eens weten wat totaltrain hier op uurtarief vraagt, of je dwingt al je spullen bij hun aan te schaffen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: gratis baanontwerper gezocht
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
Bovendien is het veel leuker om een eigen baan te ontwerpen dan een baan wat iemand anders voor je ontwerpt. Bij de laatste variant zit er niets van je eigen creatieve geest in.

Groeten,
Herman
Re:Dit is dus echt gratis
Citaat van: Marklingek op maandag 02 oktober 2006, 17:50:23
ik weet niet of je vlak bij een totaltrain zaak woont. maar daar kunnen ze bij jou thuis een baan voor je ontwerpen!!!

Ik vind dit wel een heeeeeeeeeeeeeeeel goedkope en gratis TIP

Hahahaha, hoe kom je er op ????

Maar ik moet zeggen, als je goed in je (n)eurootjes zit mag het geen probleem zijn.

Re: gratis baanontwerper gezocht
modelspoorruinen
gast

Re: gratis baanontwerper gezocht
Hoi,

Nee, een baan laten ontwerpen lijkt me ook geen goed idee, tenzij je je ECHT geen raad meer weet, dan kun je wellicht de raad van TT opvolgen (tegen betaling)

Ik denk dat er veel meer waarde zit in een forum zoals deze en je eigen creativiteit!

Groet, Oscar

Re: gratis baanontwerper gezocht
nou nee,
ik wil wel zelf mijn baan ontwerpen.
maar laten we 'm nou niet in de pan hakken met totaltrain :lol:
Re: gratis baanontwerper gezocht
En als dan zoals bij mij de creativiteit je in de steek laat. Ik weet wat ik wil maar krijg het niet ontworpen.
Re: gratis baanontwerper gezocht
tsja,
dan maar wachten tot dat ie je weer gevonden heeft! die crativiteit... :lol:
je moet natuurlijk in "de hobby" een beetje fantasie hebben heh! anders kun je er wel mee kappen... (of je moet lekker rijk zijn)
Re: gratis baanontwerper gezocht
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
Hallo Oscar.
Ik ben het helemaal met jou eens, maar de meningen zijn hierover natuurlijk verdeeld!
Ik was pas bij iemand thuis die net met een neiuwe baan was begonnen en zei dat hij absoluut NIET op het Märklinforum wilde kijken omdat hij bang was dat zijn creativiteit hier onder zou lijden!
Terwijl ik dit juist een verrijking vind, maar ja, zoveel mensen zoveel wensen en smaken verschillen enz. enz.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: gratis baanontwerper gezocht
modelspoorruinen
gast

Re: gratis baanontwerper gezocht
Hoi.

Achja, zo is het maar net, zolang iedereen zijn hobby op zijn eigen manier kan uitvoeren, waarom zouden we dan moeilijk gaan doen!
Maar tips via een forum zijnn natuurlijk altijd leerzaam!


Groet, Oscar
Re: gratis baanontwerper gezocht
Ik gebruik gewoon de demo van Wintrack http://www.marklin.nl/software/wintrack.html
Omdat je niet kan opslagen moet je wel gebruik maken van de "print screen" functie van je computer. Dan "plakken" in paint of dergelijke en dan kan je het baanplan opslagen.

Als je een wijziging wil maken maak je gewoon een deel van het baanplan opnieuw en met wat knip en plakwerk voeg je het in in je opgeslagen afbeelding.

Jan-Frederik
Re: gratis baanontwerper gezocht
Het jammere aan het printscreenen met wintrack is dat je de boel weer opnieuw kan maken als je een kleine wijziging wil aanbrengen. Tot nu gebruik ik deze methode ook. Maar ik ga eens kijken of ik een van de bovenstaande programma's kan gaan gebruiken voor m'n railplanntjes.

Groet Johan
Re: gratis baanontwerper gezocht
jongens toch.


Edit Walter: Bericht verwijderd lees forumregels

mvg woodymax



Re: gratis baanontwerper gezocht
Eric Van Watermeulen
gast

Re: gratis baanontwerper gezocht
jE MOET WEL OP SCHAAL WERKEN VB  1/10
met millimeterpapier
Uitmeten, en je kuny starten
Eric VW
Re: gratis baanontwerper gezocht
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: gratis baanontwerper gezocht
Citaat van: woodymax op donderdag 15 februari 2007, 17:53:44
jongens toch.
de orginele wintrack is niet zo moeilijk te verkrijgen.

mvg woodymax

www.keuterman.nl  voor Nederland
www.wintrack.de voor de orginele Duitse versie
http://www.modeltrainservice.com/NL/index.htm voor België

Hier zijn ze te verkrijgen, uiteraard tegen betaling

met vriendelijke groet,

Walter