Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  knuppel in Hoenderhok
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: knuppel in Hoenderhok  (gelezen 20397 keer)

MarklinHans

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #50 Gepost op: zondag 17 december 2006, 19:19:09 »

Ik vindt dat Henny de C-rails schitterend opgeknapt heeft.
Het lijk me enorm veel werk .... maarja dat is alles in modelwereld.

Ik heb zelf voor een mengelmoes van rails gekozen.
5% M-rails op 2 lange stukken (voor het nostalgische gedeng-gedeng)
35% C-rails in de schaduw station - waar ik ze gelukkig niet zie.
en 60% K-rails dus overal zichtbaar op een kurk bedding.
ook erg veel werk wel achteraf.

dat Märklin na 7 productiejaren het toch voor elkaar heeft gekregen om
kleurverschil te krijgen in de C-rails vindt ik erg knap ........

groet Hans
Gelogd

Big Mama

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #51 Gepost op: maandag 18 december 2006, 00:22:46 »

Bedankt Erik
Wij zijn  blij met deze knuppel.
Wij hebben zelf alleen maar M-rails en rijden er met digitale treinen op.
Misschien zijn wij amateurs als ik alle berichten lees maar zijn dik tevreden met het resultaat. Ik heb de baan op een rubber mat liggen en dat scheelt enorm in het geluid.
Bedankt Erik en veel succes met je baan.
Groeten Marion
Gelogd

v200marklin

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #52 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 01:47:04 »

Ik zit dus ook in een dilemna, heb 50% M en 50% C rails op een vrij grote baan, die ik binnenkort (als de dakkapel er op zit  8)) ga opbouwen.
Baan is ongeveer 5x4 meter en dan 8 sporen breed.

Ik denk er dus zo over:

Voordelen M-rails

1) Je bent er mee opgegroeid  8)
2) Bedding vind ik mooier als C, maar als je het toch weg werkt, wat ik wil gaan doen, vervalt dit :lol:
3) Het kedengedeng geluid is beter dan bij C-rails

Nadelen M-rails

1) Het roest
2) Herrie (indien niet geisoleerd op welke ondergrond dan ook)
3) Verbindingen zijn meer storingsgevoelig
4) Verbindingen lubberen snel uit
5) Ontsporingsgevoeligheid sterker dan bij C
6) Het vervormt snel, al moet je natuurlijk nooit op een rails gaan staan :shock:
[
u][/u]Voordelen C-rails

1) Zeer gebruiksvriendelijk
2) Ziet er mooi uit (als je van grijs houdt  8)
3) Minder storings gevoelig
4) Het roest niet !
5) Treinen rijden er soepeler op
6) Minder rijgeluid

Nadelen C-rails

1) Prijs  :mrgreen:
2) Het oxideert !, maar dit in tegenstelling tot M, is makkelijker te verwijderen dan roest, en roest vreet IN, Oxide ligt OP
3) Bedding kleur sucks, eikels ook bij Marklin , ze hadden ze in bruin en zandkleur moeten maken, maar goed, ik dwaal af  :?
4) Minder "flexibel" als M, al kan je met C ook rotzooien, 2 mm opening tussen 2 railstaven is zo dicht gesoldeerd  8)

Dus......................ik denk, dat ik al mijn M er uit ga gooien, notalgie verkrachting of niet , ik bedrijf deze hobby om te rijden ! , en niet om onnodig ontspoorde of haperende treinstellen te assiteren 8)

Mvg Gert

Gelogd

Tom

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #53 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 13:44:25 »

Geachte Marklincollega's,

Ik ben in oktober 2005 weer begonnen met de modeltreinhobby. Ik had nog M-rails van 'vroegah'. Daar heb ik m'n eerste baantje mee opgezet, maar ik kreeg last van storingen. Haperende treinen en knipperende binnenverlichting.

Ik heb alle M-rails op Marktplaats te koop aangeboden, maar toen er pas na lange tijd iemand reageerde, heb ik de M-rails, tegen betaling van de verzendkosten, weggegeven. (Die zal er ongetwijfeld blij mee zijn geweest :-))

Ik heb nu dus C-rails. Dat rijdt veel stiller en is tot nu toe storingvrij.
Ik wil dus niet anders meer dan C-rails.

Met vriendelijke groet,

Tom
« Laatst bewerkt op: dinsdag 23 januari 2007, 21:45:45 door Tom »
Gelogd

musictrain

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #54 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 15:45:33 »

Is C-rails ook veel goedkoper dan K-rails? Of scheelt het niet veel?
Gelogd

Johnnytrein

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Johnny's treinpagina
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #55 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 16:38:18 »

Tom, heb jij bij je C rails die rode Märklin ondingen om rijstroom te onderbreken?
Gelogd
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

Tom

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #56 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 17:53:14 »

Dag Johnnytrein,

Ik gebruik (nog) niet 'het rode gevaar' om de rijstroom te onderbreken. Ik heb slechts een klein oppervlak ter beschikking. Daarop liggen enkele ovalen in twee lagen die ik per ovaal aanstuur met een Mobile Station.

Wat is er dan mis met die dingen?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Gelogd

Johnnytrein

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Johnny's treinpagina
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #57 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007, 22:01:47 »

Dat zal je terzijner tijd wel aan je vingers ondervinden. Die rotdingen zijn zeer scherp.Het kan ook zijn dat ik ze niet goed gebruik.
Gelogd
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

AlbertJan

  • Speciale Gast
  • *****
  • Online Online
  • Lid sinds: 2006
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #58 Gepost op: zondag 21 januari 2007, 09:20:53 »

Hoi Johnny.
Zal wel aan mijn boerenhanden met eelt liggen, ik heb nooit iets van scherpte ontdekt aan deze isolatoren!
Ik trek ze wel eens kapot.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Gelogd
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

marklinfan

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #59 Gepost op: zondag 21 januari 2007, 16:21:30 »

je bent niet de enige die ruzie heeft met de rode dingen als ze eenmaal in de rails liggen haal ik ze er nooit meer uit
Gelogd

v200marklin

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #60 Gepost op: zondag 21 januari 2007, 17:17:55 »

Die rooie dingetjes zijn ondingen, nee dan M-rails , gewoon een stukkie karton ertussen , klaar..... 8) :lol:
Gelogd

Herman05

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Railplaza.nl
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #61 Gepost op: zondag 21 januari 2007, 17:57:22 »

Een gewone krimkous en die verhitten werkt ook gewoon,... is al is eerder hier op het forum gemeld.

Groeten,
Herman
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Herman /

Bezoek ook mijn eigen website: www.railplaza.nl

Erik Salden

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Elsloo (lb)
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #62 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007, 20:22:03 »

Klakkerdeklak,

de onderbouwvan mijn nieuwe baan ( althans de rijtrajecten) zijn klaar.
Onder de rails heb ik GEEN isolatie aangebracht en GEEN dempers.
Heerlijk dat klakken en ratelen.
Zie voor foto's de opbouw van mijn baan in het fotohoekje.

Groeten:

Erik
Gelogd

Tom

  • Gast
Re: knuppel in Hoenderhok
« Reactie #63 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007, 21:56:39 »

Dag Erik,

Wel leuk (En eigenlijk ook best opvallend) hoe mensen het geluid van een modelbaan ervaren.
Ik hou van het 'ruisende' geluid van een Roco hobbyloc met daarachter een stammetje kunststof personenwagons op C-rails.

Ik herinner me nog heel goed dat ik me zat te ergeren aan het nogal rauwe geluid van m'n omgebouwde Marklin 3055. Gelukkig deed de truc met kogellagervet op de bewegende delen wonderen en is de loc nu vrij stil.

Met vriendelijke groet,

Tom
Gelogd
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.47 seconden met 23 queries.