Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Functionmapping ESU Lokpilot v3.0

Gestart door Ruben vrijdag 07 november 2008, 16:12:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Functionmapping ESU Lokpilot v3.0
L.S.


Ik bezit een ESU lockpilot waarvan de lichtfunctie gedeeltelijk kaduuk is. Een kant op blijft continu branden, de andere kant op werkt normaal en is ook aan en uit te zetten.

Na de handleiding eens wat aandachtiger doorgelezen te hebben zie ik dat met deze lokpilot alle functies gemapt kunnen worden, en vraag me af, kan ik nu bv de aux 1 functie als vervanger inzetten voor de lichtfuntie die defect is, dus ook rijrichtings afhankelijk en in en uitschakelbaar.

Ik heb gewoon te weinig ervaring met CV's  :x


Gr.

Ruben
Re: Functionmapping ESU Lokpilot v3.0
Hallo Ruben,

Dat geeft je meteen de gelegenheid eens meer ervaring op te doen.
Kijk eens naar CV115 en CV147, CV 150.

Mvg,
Peter
Re: Functionmapping ESU Lokpilot v3.0
Peter,


DAT IS SNEL,  ik zie wel wat je bedoelt maar wellicht heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt of begrijp ik het verkeerd.

Wat ik wil proberen is dat ik feitelijk de AUX 1 uitgang ook kan schakelen met de F0 functie. Zoals ik je reactie lees moet ik na omschakelen apart nog de lichten aanzetten met de F1 functie als ik het zo zou configureren, of bedrijp ik het nou verkeerd :shock: (Even afgezien van het feit dat ik de cv's met mijn MS niet kan instellen, of is er ook een soort offset als bij Uhlenbrock.

Of bereik ik dit gewoon door in CV 150 de waarde 0 of 1 te zetten afhankelijk van welke rijrichting ik hem op geswchakeld wil hebben.


Re: Functionmapping ESU Lokpilot v3.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Functionmapping ESU Lokpilot v3.0
Ruben,

Je kunt alle functies afhankelijk van de rijrichting laten schakelen.