Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.

Gestart door J.v.H. donderdag 06 november 2008, 16:45:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Hallo allemaal,

Deze week heb ik de 37975, B VI van de " Königlich Bayerischen Staatsbahn ", " Orlando Di Lasso ", via de post mogen ontvangen.
Ik was wat huiverig over het bestellen van de loc via de post, daar ik op deze manier van kopen dus niet eerst eens een rondje met de loc kon maken. En jawel... in eerste instantie huppelde de loc wat heen en weer in de langsrichting van de baan. Ook in verticale richting meende ik wat heen en weer gehuppel te bespeuren. Maar na wat geduldig " sleutelen ", liep de loc als een zonnetje. Hier en daar wat buigen en stellen aan de aandrijfstang- en stuurstangmechanisme en de klus was geklaard. Ik moet er wel bij zeggen dat je héél goed moet weten wat je doet en dat je ook zéér beheerst moet werken want je hebt in een mum van tijd iets onomkeerbaars stuk gemaakt aan deze loc. ( Is mij dit keer niet overkomen...)
Verder oogt de loc super mooi gedetaileerd, veel mooier dan ik op welke foto of afbeelding eerder heb kunnen waarnemen. En wat het geluid betreft ook dit is méér dan in orde.
De loc is vanaf fabriek zo ingesteld dat deze in rijstap1, echt over de baan " kruipt ", echter het motortje maakt dan een wat ronkend geluid, dus deze heb ik op de Central Station 1 (60212) verhoogt naar waarde 6. Ook dan vertrekt de loc nog behoorlijk langzaam en ben je van het ronken van het motortje af. Hogere snelheden? Daar heeft de loc geen moeite mee, op maximale snelheid zoeft ie behoorlijk over de baan!
Jammer alleen dat ik de loc heb ontvangen in een staat waarin deze NIET mooi liep. Ik heb dat welliswaar zeer goed kunnen verhelpen maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten. De loc moet vanaf fabriek gewoonweg GOED zijn afgesteld.

Mocht je dus interesse hebben in het aanschaffen van deze loc, dan weet je wat je kunt verwachten, groet,

Jos

Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Ach ik heb van 3 dit soort loks. Ik heb de versie met houten kistje met de hoge turf tender. Ik had dus niet zoveel behoefte aan de versie met de lage tender.



Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Hallo Davy,

Mooie locjes hé?
Vraagje, op wat voor rails staan jou locs eigenlijk?
Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
De oude m-rails.

Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Oude M-rails?

Ik ben bekend met "K" en "C" rails van Märklin, maar van "oude M" rails heb ik nog nooit... wacht eens, is dat niet die ouwe troep van Märklin vroeger? Bedoel je die?


Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
"die ouwe troep van Märklin vroeger? Bedoel je die?"

Ik ben niet vaak voorstander van een ban, maar......
:D
Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Citaat van: J.v.H. op donderdag 06 november 2008, 17:58:33
Oude M-rails?

Ik ben bekend met "K" en "C" rails van Märklin, maar van "oude M" rails heb ik nog nooit... wacht eens, is dat niet die ouwe troep van Märklin vroeger? Bedoel je die?


pas maar op, ruim de helft van dit forum heeft nog ergens van dat 'troep' liggen. :lol:

Dennis
Re: 37975, " Orlando Di Lasso ", nieuwigheid Märklin 2008.
Nou,

Ik ben blij dat ik dat allemaal heb weggepleurd :P.
Veel plezier met je nieuw locje :).