Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

mr direct

Gestart door roberttrein donderdag 06 november 2008, 07:54:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mr direct
roberttrein
gast

mr direct
Ik wil met mr-direct gaan rijden,gewoon met een marklin delta als booster, maar als ik ook wissels er mee wil schakelen of detectie melding wat moet ik dan nog meer hebben dan alleen de decoder?
En hoe sluit ik dat aan?

Groet,Robert. 
Re: mr direct
Freak
gast

Re: mr direct
Naast de decoder en wisselaandrijving heb je verder niets nodig.
Je sluit de decoder aan op de uitgang van de (Delta als) booster en de wisselaandrijvingen op de decoder.
Voor bezetmelding heb je een schakeling nodig die op de parallele poort van de PC wordt aangesloten. Zo'n schakeling staat beschreven in de handleiding van MRdirect.

Mvg,
Peter
Re: mr direct
roberttrein
gast

Re: mr direct
Bedank heb je misschien een schemaatje?

Groet,Robert.
Re: mr direct
Freak
gast

Re: mr direct
Robert,

Dat staat allemaal in de handleiding van MRdirect.

Mvg,
Peter
Re: mr direct
roberttrein
gast

Re: mr direct
Ik kwam er net achter dat mr-rirect het niet gaat doen bij mij want ik hen een laptop met windows xp en een mac computer maar daar zij geen bestanden voor zoals mr-direct.
Maar toch bedankt.

Groet,Robert. 
Re: mr direct
Freak
gast

Re: mr direct
MRdirect werkt op een (oude) DOS computer. Deze computer wordt dan waar aangesloten op een PC waarop Koploper draait.

Mvg,
Peter
Re: mr direct
pahasoft
gast

Re: mr direct
Hoi Robert,

Is misschien DDW dan iets voor je?
http://home.snafu.de/mgrafe/

Mvg,
Paul.
Re: mr direct
roberttrein
gast

Re: mr direct
Daar zat ik ook al aan te denken maar mijn laptop heeft geen seiele port alleen usb.

Groet,Robert.
Re: mr direct
buckfast_beekeeper
gast

Re: mr direct
Citaat van: roberttrein op vrijdag 07 november 2008, 14:50:48
Daar zat ik ook al aan te denken maar mijn laptop heeft geen seiele port alleen usb.

Groet,Robert.
Een USB => RS232 omzetter kan dan de oplossing bieden. Niet alles werkt er grandioos mee. Alles wat ik echter reeds heb geprobeerd doet het echter normaal.

Ik heb deze reeds 2X in gebruik op 2 verschillende computers 1 met XP-pro en de ander met Vista. De enkele is wel wat goedkoper.