Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van wacojaco en kids (update 08-01-10 de bouw van Oberreute is begonnen)

Gestart door wacojaco dinsdag 04 november 2008, 22:06:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Hoi Jac,

Wel jammer van je vorige baan. Maarja, om elke keer (tegen je zin zo af en toe?) die baan steeds naar boven/beneden te halen, dan gaat de plezier er snel af. Succes met Oberreute, die gaat bij mij op het lijstje  :)

Groeten
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Bedankt voor de reacties,

@ René, Ik denk niet dat het zo'n "groots" plan word als jij hebt gemaakt.
Het zal waarschijnlijk een enkelsporige baan worden met een klein schaduw station en als het me lukt zou ik graag een pendelbaantje willen maken die evt analoog word bedient.
Ik weet nog niet of ik iets met computer besturing wil/kan, ik denk dat het gewoon twee mobielestations blijven.

Groet Jac
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Hoi Jac,

Veel succes met het ontwerpen en bouwen van Baan Obereute.
Zal je vorderingen zeker weer volgen, want heb je takelbare baan ook altijd met belangstelling gevolgd.
Groeten Henk
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Jac,

Zou je geen combinatie kunnen maken? Een vaste baan waar je makkelijk aan kunt werken en rijden, die ook geheel zelfstandig gebruikt kan worden, en daarnaast een aan te koppelen extra (ophijsbare) baan die je alleen gebruikt als je veel tijd hebt om te rijden en te knutselen?
Ik heb zo iets ooit vaker gezien.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Hallo Jac,

Ik ga het zeker ook volgen7jammer dat je je modelbaan gaat afbreken maar er kom zeker weer wat moois voor terug.
Heeft wel even geduurt want het topoc was al een tijdtje stil maar je hebt alles even tegen elkaar overwogen en hoop dat je de juiste beslissing heb genomen.

Is natuurlijk altijd moeilijk maar oke en of je een grote of kleine oppervlakte heb doet er niet zo toe de scenery dat maakt je baan af,

Heel veel succes me je nieuwe railplan en kom zeker even kijken op je nieuwe topic.

Groet Wim.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Moi Jac,

Een moedig besluit om opnieuw te beginnen, volgens mij heb je de hele zomer
erover lopen tobben ( wel of niet).
Ik zie het nieuwe baanplan veel vertrouwen tegemoet en ik blijf je topics volgen,
wat ik toch al deed. :lol:

                                                                                            Mvg. Bernard
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Bedankt voor de reacties,

@ Robkop,
Het is wel een leuk idee, maar het zal niet gaan.
Ik kan straks de baan niet meer laten zakken omdat er een kast onder komt te staan.

@ Bernard,
Van af het moment dat ik de hobby weer heb op gepakt en een takelbare baan heb gemaakt loop ik al te denken of ik het ook anders kon doen.
Dit was een mooi moment om eens wat te schuiven met de meubels op zolder, aangezien de zolder toch leeg was.
Zie je binnen kort wel weer, eens kijken hoe ver het er bij jou voor staat.

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Jammer dat de baan afgebroken moest worden. Maar als je er niet genoeg tijd aan kan besteden en niet meer alle plezier uit de bouw krijgt is dat soms de beste oplossing. Ik wens je veel succes met de nieuwe baan van je :wink:
Is er al een nieuw topic over?

Mathijs
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 09-09-09 het einde van deze baan )
Hoi Mathijs,

Bedankt voor je reactie.

Nee er is nog geen nieuw topic, ik ben druk bezig met het ontwerpen van een nieuwe baan.
Ik merk dat dat nog niet zo eenvoudig is, ik wil te veel en de ruimte is weer eens te klein ( ik neem aan dat ik daar geen uitzondering in ben ).
Telkens als ik denk dit is het, zie ik weer nadelen en puzzel ik weer verder.
Ik denk dat ik het nu wel gevonden heb en zal zeer binnenkort de plannen posten.
Ik laat het wel weten via dit topic waar het staat.

Nu ik toch even reageer heb ik ook nog even een vraag aan een ieder:
Is een stijgings percentage van 2.91 % en 1 van 4.34 % nog acceptabel of word dat te steil?
De loc's moeten er langs omhoog en ook naar beneden.

Groetjes Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 01-10-09 het einde van deze baan )
Hoi Jac.
Net met verbazing gelezen dat jij de optakelbare baan gaat afbreken en hier een vaste baan voor terug gaat bouwen.
Aan de ene kant natuurlijk jammer, je was al mooi op weg, maar aan de andere kant een neiuwe baan met nieuwe mogelijkheden en nieuwe uitdagingen.
En alles wat je ondertussen geleerd hebt kun je moeiteloos (hoop ik :lol:) op je nieuwe baan weer gebruiken.

Wat vinden de jongens er eigenlijk van?
Of laten ze het bouwen aan jou over en is het voor hun het rijden?

Veel succes, zeker nu eerst voor het nieuwe baanplan.
Vriendelijke groeten,
AlnbertJan.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 01-10-09 het einde van deze baan )
Hoi Albertjan,

Mijn zoon vindt het wel jammer, duurt het weer langer voor we kunnen rijden.
Mijn dochter maakt het niet zo veel uit, ze is aan het puberen geslagen.

Ja het jammer om de baan af te breken, maar ik hoop er iets moois voor terug te krijgen.

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Hallo allemaal,

Hier vind je mijn nieuwe baanplan: Baanplan Oberreute
Laat horen wat je er van vind, ik kan nu nog dingen wijzigen.

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Ik heb net je baanplan bekeken, ziet er goed uit. 8)

Gr.
René
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Dank je René,
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
De transportband viel me op, had ook zo'n idee dit met vogelzaad te gaan doen maar vroeg me af of het te maken was, zie nu dat het kan. Waar heb je deze vandaan of hoe istie gemaakt?

Ga je deze op je nieuwe baan weer werkend maken? Of is het teveel gedoe?
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
@ fnieste,

Ik heb die transportband via marktplaats gekocht, hij zat dus al inelkaar.
Opzich werkt het wel goed,ik heb hem een paar keer laten draaien.
Het is een bouwpakket van Vollmer, maar er zijn volgens mij wel meer merken die dit hebben.
Ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken op de nieuwe baan, je hebt een hoogteverschil nodig om er op te komen met de wagons.
In mijn nieuwe plan moet ik nog ff kijken hoe ik de industrie ga maken.

Groet Jac.

Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Jac,

Dank voor je info, ga eens zoeken naar het bouwpakket. Erg geinig als het ook echt werkt met de lossers van Marklin.

Moet zelf nog de baan gaan opbouwen als de kinderen van kamer zijn gewisseld en rijdt nu een proefrondje met 7 opstelsporen om koploper te gaan beheersen. Laar me maar weten als je hem t.z.t. niet gebruikt.

Groet,
Frank
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Hoi Frank,

Ik weet niet welk type wagon je wilt gebruiken, maar de erts wagons van Marklin kunnen niet echt lossen.
Daarom heb ik een aantal erts wagons van Fleissmann gekocht, die kunnen het wel.
Je moet alleen wel een losrail hebben die je zelf moet aanpassen.

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Hoi Jac,

Ik hoop dat dit met een achttal 4631 wagons en een ontkoppelrail gaat lukken. Heb jij hier ervaring mee? Heb ergens in dit forum gelezen dat vogelzaad het beste werkt.

Groet en dank voor je feedback,
Frank
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Hoi Frank,

Ik heb met die wagons geen ervaring, de wagons die ik heb hebben zij kleppen die over de hele lengte van de wagon open gaan.
Daar door heb ik grotere openingen, ik kan dus ook iets groter spul gebruiken.

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
hallo wacojaco,

leest voor het eerst je draadje,jammer dat jij je baan gaat afbreken.maar zie ook je baane plan voor je volgende baan,ziet er ook heel mooi uit hoor.zelf werk ik niet met een baaneplan,nog nooit gedaan mss als ik hier verhuis wel.maar lang nog niet zeker,maar wens je veel succes met je nieuwe baan en veel plezier gewenst.ga je volgen hier allee proberen he  :)

groeten peter
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Peter,

De oudebaan is inmiddels weg, hoop binnenkort te beginnen met de bouw van de nieuwe.
Bedankt voor de reactie

Groet Jac.
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
hallo jac,

ik hoop snel foto's van je nieuwe baan te zien,en hoop dat je nu meer succes hebt met je baan.
en graag gedaan hoor iedereen maakt fouten ik heb er ook gemaakt op mijn baan.

groeten peter
Re:De baan van wacojaco en kids ( update 03-10-09 baanplan Oberreute)
Hallo forumers die dit topic hebben gevolgd.

De bouw van mijn nieuwe baan Oberreute is voorzichtig van start gegaan.
In dit Draadje kan je de bouw volgen.
Ik hoop dat jullie dit ook weer met plezier gaan volgen.

Groetjes Jac.