Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar

Gestart door mDDM maandag 03 november 2008, 21:22:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Volgens de site van Roco is de wisselstroomversie nu leverbaar.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Met een verzakt nummerschild  :?

Ik kan met een hoop minpuntjes aan een model prima leven, maar met een  verzakt nummerschild, wat echt heel duidelijk te zien is, niet  :(  Zeker als je 'm naast een 1200 of 1300 met dezelfde huisstijl zet, weet ik dat ik zou blijven balen.

De loc is hartstikke mooi geworden, zo jammer van die drukfout. Misschien maar op een nummervariant wachten ofzo. Nee, ik ga niet prutsen met schildjes en terpetine of weet ik wat om het goed te krijgen  :shock:
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik zelf vind dat verzakte nummerschild ook heel storend. Doet gewoon afbreuk aan de totaalindruk. Je oog wordt er onwillekeurig naar toe getrokken.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Tsja, ik vind het niet zo'n probleem. Denk ook eens aan de fouten die Märklin maakt. Zijn soms minimaal net zo storend.
Zomaar een paar voorbeelden:

  • Te kleine draaistellen MaK locs
  • Geen windleibladen 6400 locs
  • Dikke railingen 1200

Ik zou hem er niet voor laten staan...

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Is er al ergens een foto van deze 1100 te bewonderen?
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Een foto van de echte uitgeleverde versie:
http://www.beneluxspoor.org/bnls/IMG_2149_2.jpg

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Op Beneluxspoor.net is een verslagje te lezen...

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Tom op dinsdag 04 november 2008, 13:41:10
Koen: ik zie alleen maar een rood kruisje.
Hmmz, is de upload server van BNLS zeker beveiligd  :?

Werkt dit wel:
http://www.beneluxspoor.org/bnls/IMG_2149_2.jpg

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: KNed op dinsdag 04 november 2008, 13:41:33
Op Beneluxspoor.net is een verslagje te lezen...

Koen

Leuk om te zien, jammer dat het vol staat met taal- en tikfouten.

Verder een paar dingen (die verderop in het BNLS topic ook al worden opgemerkt):

Citaat van: Verslagje op BNLSJammer hier is de gorte ruimte voor op de neus tussen de railing en de bak zelf.
Volgens mij is dat correct en zit die ruimte er bij het voorbeeld ook.

Citaat van: Verslagje op BNLSDe frontseinen zijn uitgerust met Leds. Deze zijn hellaas wit uitgevoerd. Met een gele stift is het licht makkelijk geel te maken. Hier bij dit model heb ik dat dan ook al gedaan.
Ook hiervoor geldt: dat is conform het voorbeeld. De 1100-en met neus hebben inderdaad (warm)witte frontseinen en geen gele! Wat dat betreft is de kleur van de frontseinen van het Märklin-model precies goed.
(Edit: hier zijn -kennelijk- enkele uitzonderingen op geweest maar ik ben ervan overtuigd dat het overgrote deel witte frontseinen had. Ik heb ze er vaak genoeg vanaf grote afstand aan herkend namelijk :-))


Het nummerschild is inderdaad een pijnlijke blunder die ook nog enorm opvalt. Zelfs als je niet weet dat het schild te laag zit, ziet het er onnatuurlijk uit.

Verder vind ik het een net model, als ik zo naar de foto's kijk, zeker geen foutenfestival.

Martijn
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Acido op dinsdag 04 november 2008, 14:53:26

De 1100-en met neus hebben inderdaad (warm)witte frontseinen en geen gele! Wat dat betreft is de kleur van de frontseinen van het Märklin-model precies goed.

Geelachtig wit of witachtig geel  8)  klik

Foto: Johan de Reuver.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Acido op dinsdag 04 november 2008, 14:53:26
Citaat van: Verslagje op BNLSDe frontseinen zijn uitgerust met Leds. Deze zijn hellaas wit uitgevoerd. Met een gele stift is het licht makkelijk geel te maken. Hier bij dit model heb ik dat dan ook al gedaan.
Ook hiervoor geldt: dat is conform het voorbeeld. De 1100-en met neus hebben inderdaad (warm)witte frontseinen en geen gele! Wat dat betreft is de kleur van de frontseinen van het Märklin-model precies goed.
(Edit: hier zijn -kennelijk- enkele uitzonderingen op geweest maar ik ben ervan overtuigd dat het overgrote deel witte frontseinen had. Ik heb ze er vaak genoeg vanaf grote afstand aan herkend namelijk :-))
Vreemd, ik ken de 1100 toch echt alleen met gele frontseinen. Heb zelfs nog een complete 1100-lamp thuisliggen, die is echt geel hoor...
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Er zijn elfjes geweest met witte frontseinen echter het grote gros voerde geel.

Zo waren b.v. de ICM Aegon (3 stuks) ook met witte frontseinen uitgerust

Mvg, Johan
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: KNed op dinsdag 04 november 2008, 13:23:04
Tsja, ik vind het niet zo'n probleem. Denk ook eens aan de fouten die Märklin maakt. Zijn soms minimaal net zo storend.
Zomaar een paar voorbeelden:

  • Te kleine draaistellen MaK locs
  • Geen windleibladen 6400 locs
  • Dikke railingen 1200

Ik zou hem er niet voor laten staan...

Koen

Het was niet als sneer bedoeld naar Roco van uit een Marklinfan. Met het soort fouten die jij hierboven beschrijft kan ik prima leven, ook als Roco ze zou maken. Nix is perfect, soms moet je als fabrikant een compromis maken.

Voor deze 1103 geld dat het schildje is niet miniscuul verschoven is, maar gewoon gigantisch en niemand is het opgevallen tijdens de productie  :? en zoals Martijn ook al zei het valt gewoon hartstikke op, ook voor de leek  :?

De verlichting... mijn voorkeur zou geel zijn, maar is verder geen issue.

De Roco 2400's die ik heb zijn helemaal geweldig, dus ze kunnen het wel. Daar konden ze trouwens wel losse schildjes bij leveren, is ook gemiste kans bij de 1103.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Brigitte op dinsdag 04 november 2008, 19:33:51De Roco 2400's die ik heb zijn helemaal geweldig, dus ze kunnen het wel. Daar konden ze trouwens wel losse schildjes bij leveren, is ook gemiste kans bij de 1103.
Helemaal mee eens.

Misschien dat een 2e productierun beter is of eventuele opvolgers (volledig gele neus?).

Gr, Ben.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Wat ik wel vind is, dat erop Marklin constant commentaar op gegeven mag worden, maar als een ander merk eens een keer een minder product afleverd, dat er geen of weinig commentaar geleverd kan worden want anders krijg je een stortvloed aan commentaar.....( mijn mening) :D

Maar elk model heeft wel een minpunt, en de 1100 van roco heeft deze ook, ja en commentaar is dan gewoon op z`n plaats, zowel bij Marklin als Roco we moeten tenslotte kritisch blijven 8)

Marklin heeft dat ook zo vaak, en als ik eerlijk ben, vind ik mijn 1100 van Marklin (1144 en in mindere mate 1117) wel een stukkie mooier :wink:

Dit alles berust op mijn eigen persoonlijke mening :D :D
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
AC digitaal is adviesprijs 178 euris.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Wat de frontseinen betreft: Ik hou het op warmwit. In ieder geval voor de 1103:



Ik heb enkele foto's gezien van 1100-en met echt onmiskenbaar gele frontseinen maar ik heb ook mijn eigen dia's van rond 1990 bekeken, en ze zijn allemaal warmwit, of in ieder geval witter dan gemiddeld. Op sommige foto's kun je het mooi vergelijken omdat er een andere loc naast staat, zoals hier:



Het zou me niet verbazen als er bijvoorbeeld gaandeweg steeds meer locs met echt geel licht zijn uitgerust. Ik ben eind 1990 gestopt met actief treinen fotograferen, dus als dat iets is van de laatste tien jaar dat ze reden, kan het zijn dat ik het nooit beseft heb... Andersom kan iemand die alleen de laatste paar dienstjaren heeft meegemaakt, de witte dan weer niet kennen. Ik bedenk ook maar wat hoor... :-P
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
naja gooi ik er ook maar even een fotootje tegen aan  :lol:


Wie het weet mag het zeggen.................. :roll:  ik houd het op warm geel  8)

Mvg, Johan
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 04 november 2008, 23:39:30ik houd het op warm geel  8)
Ik ook,

Bij deze is het wel duidelijk te zien dacht ik zo ;).
Maar ik zag ook de foto van de zijkant en had ook al zoiets iets van hoort die niet iets hoger te zitten :?. Ik had wel gehoord dat er wat fout was, maar wist nog niet wat...

Is weer leerpuntje ;).
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik vind het een mooi model geworden. Mooie aanvulling op mijn 1100 verzameling.
Het 'verzakte' schildje vind ik persoonlijk wel meevallen. Ik vind het totaal mislukte ACTS logo op de marklin 37635 veel storender.
Maar gelukkig is er nu een 1100 met botsneus en de bekende fluisterstille Roco-motor. Kunnen de marklin 1100's met hun 'grasmaaier-motor' hun dagen voortaan inde vitrine slijten.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik bedoel ermee te zeggen, dat je niet altijd op Marktplaats moet kijken en vergelijken, leuk middel maar het is niet de werkelijke waarde van zo`n model. Er zijn nog zat winkels in Nederland en verder die de 1144 nog in hun winkelbestand hebben staan, en zeker niet voor 175 euro :shock:

Dit model van Roco hoe leuk die ook is, is voor mij (als ik hem zou kopen) veel en veel te duur, je moet nog allerlei plastic spul eraanvast zetten, dat heb je niet bij het Marklin model :D

Maar ik denk dat we vèèl te ver off-topic gaan :D

Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Teddyvallei op woensdag 05 november 2008, 18:19:33
Dit model van Roco hoe leuk die ook is, is voor mij (als ik hem zou kopen) veel en veel te duur, je moet nog allerlei plastic spul eraanvast zetten, dat heb je niet bij het Marklin model :D


Nee, dat hoeft zeker niet, want het aloude Märklin model heeft die mate van detaillering ook helemaal niet. Is ook niet raar, gezien het leeftijdverschil.
Verder blijft het wat vreemd om een adviesprijs van 2008 te vergelijken met een dumpprijs van 2001.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: henkv op woensdag 05 november 2008, 20:48:04
Citaat van: Teddyvallei op woensdag 05 november 2008, 18:19:33
Dit model van Roco hoe leuk die ook is, is voor mij (als ik hem zou kopen) veel en veel te duur, je moet nog allerlei plastic spul eraanvast zetten, dat heb je niet bij het Marklin model :D


Nee, dat hoeft zeker niet, want het aloude Märklin model heeft die mate van detaillering ook helemaal niet. Is ook niet raar, gezien het leeftijdverschil.
Verder blijft het wat vreemd om een adviesprijs van 2008 te vergelijken met een dumpprijs van 2001.

2005 Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het veel geld is voor dit model met een schoonheidsfout die behoorlijk in het oog, springt :D Dat probeer ik duidelijk te maken. En dat ik dan een model noem uit 2005 (zie database Marklin 37241 geproduceerd van 2003 tot en met 2005) wil ik alleen vergelijken dat je met hetzelfde bedrag een net zo goede en misschien nog wel betere locomotief krijgt :D
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Tom op dinsdag 04 november 2008, 20:16:16
Geachte 3railcollega's,

Telkens als er bij de productie/introductie van een modeltrein iets mis is gegaan, dan vliegt iedereen elkaar in de haren.
Voorbeelden te over. (Maar die ga ik hier maar niet opsommen).

Succes met ruziemaken  :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Tom

Ja Tom; jammer dat je er zo over denkt. Ik denk dat sommige leden van dit forum teleurgesteld zijn in een model en dat kenbaar willen maken op dit forum. Dat is waar een forum voor is bedoeld.

Citaat van: Brigitte op dinsdag 04 november 2008, 20:46:28

Ik begrijp dat Roco ook met het handen in het haar zit en het niet terug kan draaien.


Brigitte sorry dat begrijp ik niet.

er zijn drie mogelijkheden

a; De kap kan in de schredder en kunststof kan worden hergebruikt

b: De kap kan opnieuw naar de verfspuit mal

c: Een nieuwe productie maken met een ander nummer. Later dit model met fout druk later uitbrengen tegen een hoge korting. Roco doet dat wel vaker. Onlangs een zeer goedkoop model E94 gekocht met een verkeerde indusie magneet erop.


Het getuigd van disrespect naar de klant om een model dat zo opvallend niet juist is toch op de markt te brengen.

En dan even off topic

Op onderstaande foto staan links drie duitse lokken met voorop een BR140

Weet iemand waar de witte lichten voor dienen die aan de binnenzijde van de lampen set te zien is?

Johan deze foto heeft een flink aantal bijzonderheden die het vermelden waard zijn. Het seinstelsel is Duits, De bovenleiding aangelegd naar, zo op het eerste gezicht, de Duitse norm met een kettenwerk. De rijdraden zijn echter naar de Nederlandse norm en dus dubbel uitgevoerd terwijl de isolatoren en netwerk scheidingen weer Duits zijn. De foto zal wel in een grensstation gemaakt zijn

Absoluut voer voor clubs waar tijdperken; periodes en scenery issues zijn!!!!!!!!!!!

Groet

Jos



Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 04 november 2008, 23:39:30
naja gooi ik er ook maar even een fotootje tegen aan  :lol:


Wie het weet mag het zeggen.................. :roll:  ik houd het op warm geel  8)

Mvg, Johan

Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Nee, maar mij lijkt de enige eerlijke prijsvergelijking met andere nieuw ontwikkelde locs - niet zijnde hobbylocs - die in 2008 op de markt zijn verschenen.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Teddyvallei op woensdag 05 november 2008, 18:19:33
Er zijn nog zat winkels in Nederland en verder die de 1144 nog in hun winkelbestand hebben staan, en zeker niet voor 175 euro :shock:

Daar heb je volkomen gelijk. Ik weet een marklin-shop waar hij voor 225 euro te koop is.
Voor die prijs zal hij ook wel heel lang in het winkelbestand blijven denk ik. Maar deze winkelier staat nogal bekend om zijn nogal 'curieuze' prijsstelling van overjarige marklin-produkten. Dus helemaal representatief is dit voorbeeld niet.

CiteerDit model van Roco hoe leuk die ook is, is voor mij (als ik hem zou kopen) veel en veel te duur, je moet nog allerlei plastic spul eraanvast zetten, dat heb je niet bij het Marklin model

Nee dat 'plastic spul' heb je helaas niet bij een marklin-model.
Zoals je het hier zegt lijkt het net of Roco halffabrikaten leverd of bouwpakketten.
De extra onderdelen die Roco, en veel andere gerenomeerde fabrikanten soms bijleveren, kun je zelf aanbrengen. Soms maken deze onderdelen het model tot een vitrine model, waardoor inzet op een normale modelbaan niet meer mogelijk is.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Brigitte op dinsdag 04 november 2008, 19:33:51
Met het soort fouten die jij hierboven beschrijft kan ik prima leven, ook als Roco ze zou maken.

Ik persoonlijk vind de fouten die ik noemde niet echt onderdoen voor dat nummerschildje. Die te kleine draaistellen van de MaK locs lopen ook best in het oog (niettemin heb ik een paar van die locs).

Maar goed, het is allemaal persoonlijke beleving!  :)

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 04 november 2008, 23:39:30
Wie het weet mag het zeggen.................. :roll:  ik houd het op warm geel  8)

Mvg, Johan

Overtuigende foto, vandaar dus dat ik denk dat beide varianten bestaan hebben ;-)

(en waarschijnlijk had de 1103 dus witte :-P :mrgreen:)
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: KNed op donderdag 06 november 2008, 11:02:16
Citaat van: Brigitte op dinsdag 04 november 2008, 19:33:51
Met het soort fouten die jij hierboven beschrijft kan ik prima leven, ook als Roco ze zou maken.
Ik persoonlijk vind de fouten die ik noemde niet echt onderdoen voor dat nummerschildje. Die te kleine draaistellen van de MaK locs lopen ook best in het oog (niettemin heb ik een paar van die locs).
Het nummerschildje van de 1103 valt ongeveer in dezelfde klasse als de foute afstand tussen de cijfers 1 1 4 4 op de betreffende Mä-loc. Zie het voorbeeld:
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik heb de 1103 inderdaad zelf nu ook van dichtbij gezien. Op foto's lijkt het uitvergroot erger.

Gaat mij er om, dat zodra ik 'm thuis tussen de NS 1307, NS 1301 en NS 1215 zou gaan zetten, dan springt het direct in het oog dat er een verzakking in zit. Sorry maar daar heb ik die 178 euro niet voor over  :?
Dat is mijn persoonlijke keuze.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
En zo is het maar net.
Inmiddels nieuwe kansen, nieuwe prijzen (oh nee, dezelfde prijs).

Volgens Roco is de geel-grijze 1145 ook leverbaar.

Niet raar, want in Keulen stond al een pré productiemodel.
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=8003.msg224792#msg224792
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
139,- voor een locomotief vind ik met de huidige prijsstandaard juist wel redelijk geprijsd. Best nog bij elkaar te sparen voor een model waar je jarenlang plezier van hebt. Maar een adviesprijs van 329,- voor een lok is bijvoorbeeld bij Märklin met de 1200 geen uitzondering. Boven de 200,- gaat voor mij het hobby gevoel we wel vanaf.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
139 euro is voor de analoge 2rail versie. De 3rail digitaal versie die vele van ons nodig hebben is 178 euro!
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Daar zit dan ook een decoder in, in de 2rail niet. Dus je kan ze niet 1 op 1 vergelijken.

Tel even voor het gemak 25 euro voor een decoder (scherpe prijs), dan zit je op 164 euro voor een 2rail. Voor de sleper betaal je dus nog 14 euro  :wink: :wink:

Koen
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Bij de buren op Beneluxspoor is nogal wat te doen over de kap die scheef zou staan op de draaistellen, dus boven het ene draaistel wat hoger dan het andere.
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=8003.0
Lijkt een constructiefout. Betreft de gelijkstroomversie. Weet niet of dit ook voor de wisselstroomversie geldt, maar we moeten er wel voor vrezen.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Bij mijn Roco NS1110 (blauw, zonder botsneus) zit het nummerschild wel correct.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: KNed op zaterdag 15 november 2008, 23:59:05
Daar zit dan ook een decoder in, in de 2rail niet. Dus je kan ze niet 1 op 1 vergelijken.

Tel even voor het gemak 25 euro voor een decoder (scherpe prijs), dan zit je op 164 euro voor een 2rail. Voor de sleper betaal je dus nog 14 euro  :wink: :wink:

Koen

Precies, met name het eigen spul van Märklin is als het niet de hobby serie betreft soms schreeuwend duur. Juist de 2 railmerken timmeren op dit moment hard aan de weg om meer 3 rail modellen op de markt te brengen. Zo'n 10 jaar terug hadden Roco en Piko etc. bijna alleen 2 railmodellen. De Nederlandse modellen zag je ook vooral in 2 rail of ze waren van Märklin. Nu zie je dat eigenlijk alle Nederlandse modellen in een 2 raiversie uitkomen met daarnaast en 3 railversie met decoder (als vervanger voor de rijrichtingschakelaar). Vooral digitaal rijders komen hier de afgelopen tijd dus erg goed mee weg! In sound versie zijn de Roco en Mehano 2 rail sounddecoder versies meestal zelfs precies dezelfde prijs als de 3 rail sounddecoder versies Wat mij wel opvalt is dat de 2 railversies onvoorstelbaar prettig rijden. Voor 2 rail rijders zijn de prijzen ten opzichte van een Lima of Jouef lokje van voorheen fors toegenomen. Voor 3 railrijders zijn de modellen met sounddecoder prijzig, die met gewone decoder redelijk geprijsd.

Ook de huidige Roco 1100 lijkt mij weer een zeer mooi model geworden. Ik vroeg mij eerst af waarom Roco met een model kwam wat ook al eens door Märklin in 2 en 3 rail verkocht is en wat notabene enkele jaren terug weer opnieuw geproduceerd is. Met name de pantografen van de Roco versie vind ik wel enorm mooi! Misschien koop ik de geel/grijze er ooit nog wel bij.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik vind het een mooie loc. maar ik heb er al een nl. de 1144 van marklin, ik zie geen reden waarom ik deze zou kopen?

de prijs van ?180 en straks weer een aanbieding net als met de acts van roco?
verder zijn er nu op bnls al 45 pagina's over geschreven met o.a. wat er allemaal niet aan klopt.


Ik wacht lekker op de koploper ja alle 2, en geef daar mijn centjes aan uit....

Zie liever dat de fabrikanten met iets nieuws komen, tenzij je echt met een grandioze verbetering komt.

Ze hadden het geld voor deze ontwikkeling beter in het uitbrengen van de nieuwe sprinter (slet) gestoken..

bijna december, over de koploper is ook al het een en ander geschreven, vaak onterecht, ik hoop dat marklin weer eens laat zien waarom ik destijds voor marklin heb gekozen...


Als roco met de blauw/gele met volledig gele neus uitvoering komt zonder fouten. (motor als 2400, geen misdruk, kap horizontaal, en sound) dan zal ik die zeker kopen. de geel blauwe heb ik nog niet vandaar...


en zo heeft ieder zijn reden/mening....
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: mDDM op zondag 16 november 2008, 11:55:22
Bij de buren op Beneluxspoor is nogal wat te doen over de kap die scheef zou staan op de draaistellen, dus boven het ene draaistel wat hoger dan het andere.
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=8003.0
Lijkt een constructiefout. Betreft de gelijkstroomversie. Weet niet of dit ook voor de wisselstroomversie geldt, maar we moeten er wel voor vrezen.
Nu is ook de geluidproductie onderwerp van discussie. De loc zou veel meer geluid produceren dan gebruikelijk is bij Roco locs in het algemeen en de 1100 zonder botsneus in het bijzonder, nog niet zoveel als een Mätrix, maar toch... . Een Duitser beweert zelfs dat een en ander niet goed was afgewerkt (bramen??) Kortom ook m.b.t. Roco nu zorgen over kwaliteitsbeheersing en controle.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Na 25 jaar kan de Märklin 1100 nog met glans de kritiek doorstaan. Qua detaillering (handrails) scoort de Märklin iets minder, maar qua opschriften scoort de Märklin beter. Bij de Roco is de stelbalk amper voorzien van opschriften. Gisteren in het NSM vastgesteld dat er wel degelijk opschriften op horen.

Prijstechnisch kan de Roco niet op tegen de Märklin. Het is dat alle 1100 varianten van Märklin al heb, anders was de keuze voor mij niet zo moeilijk. Voor mij bij gelijkwaardige producten liever een Märklin.

Grtz,

Willem
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ik vind met name de frontruiten bij Roco toch beter ogen dan bij Märklin. Het straalt toch meer 1100 uit. Ik heb in de loop der tijden vier Märklins gekocht, waarvan één vanaf fabriek digitaal (37241) en drie (3324, 3327) later gedigitaliseerd met setje 60760. Deze laatste drie lopen overigens helemaal super.
Toch vind ik de Roco's niet zo veel beter dan de oude Märklins dat ik grote behoefte krijg om ze aan te schaffen. Daarbij speelt ook een rol dat bij de Märklins de kap er eenvoudig afgaat als er een keer onderhoud nodig is, en het geheel toch minder kwetsbaar is.
Als ik kan kiezen gaat mijn voorkeur doorgaans uit naar Märklin.
Overigens heb wel ik de Roco 1100 zonder botsneus. De kop oogt als een echte 1100 en dit type wordt niet door Märklin geleverd.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Ben gisteren bij Grootendorst wezen kijken naar de 1100'den. Wat mij opviel was dat alle versies van de 1100 scheef op hun poten stonden. De ene kant was zichtbaar hoger als de andere kant. Daarnaast blijf ik de handgrepen aan de voorkant storend hoog zitten.

Wel moet ik eerlijk toegeven dat het verzakte schildje in de blauwe versie minder opvalt in het echt dan op de foto's :)

Tot zover mijn bevindingen :)

Groeten,
Herman
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Vrijdag bij Kuijpers even gekeken naar de locs in de etalage. Stonden allemaal scheef op de draaistellen!!! Niet een klein beetje, maar echt milimeters verschil tussen "voor" en "achter". Dus bij Roco ook maar geen nieuwe modellen meer ongezien bestellen.....
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Het begint een beetje een nakletscircus te worden. Bij Kuijpers staan precies twee 1100'tjes in de etalage en ik kan er niks scheefs aan ontdekken.  :?
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: mDDM op zaterdag 22 november 2008, 12:22:18
Overigens heb wel ik de Roco 1100 zonder botsneus. De kop oogt als een echte 1100 en dit type wordt niet door Märklin geleverd.

Ja, mooi he, ik heb er 2. (helaas DC-modellen en de ombouwonderdelen kan ik niet bemachtigen)
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: henkv op maandag 01 december 2008, 18:20:19
Het begint een beetje een nakletscircus te worden. Bij Kuijpers staan precies twee 1100'tjes in de etalage en ik kan er niks scheefs aan ontdekken.  :?

Zou Kuijpers dan toch dit forum lezen en  :lol: er gauw twee goede exemplaren in hebben gezet?? :lol:

Ik heb toch heel duidelijk met het blote oog een groot verschil in afstand waargenomen tussen onderkant botsneus en bovendkant draaistel. De locs stonden rechts onderaan in de etalage.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Probleem van de scheve bak, staat nu ook in de rail magazine!

Roy
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: Big-Roy op zaterdag 06 december 2008, 17:40:41
Probleem van de scheve bak, staat nu ook in de rail magazine!
Je zou ons kunnen helpen als je ook de oplossing van het probleem wilt vermelden. Niet iedereen is abonnee van Rail Magazine. :wink:

Gr, Ben.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
ik zal morgen even het hele verhaal doorlezen en het dan beantwoorden.

Roy
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Je hebt eigenlijk foto's nodig om het fenomeen helemaal te doorgronden. Op Beneluxspoor staan wat foto's.

De draaistellen hangen ieder in een U-vormig metalen blok. Roco heeft een soort driepuntscompensatie geconstrueerd. Hiervoor was het nodig dat de twee U-vormige blokken verschilden. Eén blok heeft twee ribbels aan de bovenkant en is daardoor iets hoger dan het andere blok. Vandaar de neiging tot scheef hangen. Je kunt de ribbels wegvijlen, maar dan werkt de compensatie niet meer. Beter is om van dat blok aan de onderkant evenveel materiaal weg te halen als de ribbels hoog zijn. Nog beter is natuurlijk als Roco dat in de toekomst zelf doet.

Voor wie het niet weet. Driepuntscompensatie is een manier om ervoor te zorgen dat alle wielen altijd op de rails staan, ongeacht kleinde oneffenheden. Goed voor de trekkracht, goed voor de stroomafname. De uitvoering vereist hier wat verbetering.

Dat er nog zoveel locs zijn die niet scheef ogen, komt omdat er vrij gemakkelijk met de kap kan worden gesmokkeld.  :mrgreen: