Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar

Gestart door mDDM maandag 03 november 2008, 21:22:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
de geel grijze vind ik een mooi locje maar de blauwe is jammer datdat schildje wat verzakt is, misschien word dat tzt nog gecorrigeeerd
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Hi

Ik kan inmiddels het antwoord zelf geven op de vraag over de witte lichten op de Duitse BR 140.

Deze zijn toegevoegd om als schijnwerper te dienen zoals Zwitserse en Oostenrijkse lokken die ook schijnen te hebben als deze lokken dienst doen op het Oostenrijkse net.

Deze informatie heb ik gevonden in de Eisenbahn special BR 140 141 en 150


En dan even off topic

Op onderstaande foto staan links drie duitse lokken met voorop een BR140

Weet iemand waar de witte lichten voor dienen die aan de binnenzijde van de lampen set te zien is?





Groet

Jos
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Nu in de dump voor E 89.95 (maar wel met een nummerschild welke veeeel te laag zit. Schijnbaar toch weinig van verkocht.........)
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Hoi Jos,

Om op je vraag terug te komen (die ik zeker niet eerder heb gezien),dienen die lichten als verstralers,om de machinist extra licht te kunnen geven wanneer dat nodig is.

Zeker in Duitsland vind je grote stukken,die onverlicht zijn,maar wel onbewaakte overgangen hebben,en dan is extra verlichting geen overbodige luxe.

Je vindt groot licht nu ook op alle modernere lok's,dus het is toch goed dat het erop zit.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Maar, met een remweg van pak-em-beet 800 meter en meer heb je niet veel aan verstralers bij een overweg.........
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Citaat van: mat-60 op maandag 01 april 2013, 21:52:54
Maar, met een remweg van pak-em-beet 800 meter en meer heb je niet veel aan verstralers bij een overweg.........
Maar wel als een overweg in de storing ligt en de trein deze met lage snelheid nadert.

Frits
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Het ging hier over onbewaakte overwegen (en daarop mijn reactie)
Tevens kunnen deze dacht ik niet in de storing liggen.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Bewaakt of onbewaakt , in sommige gevallen is het wel fijn dat ze er op zitten.
Als je soms in het pikkedonker zit te toeren , kan dit vaak een uitkomst brengen op een beetje beter zicht. Zowel bij lage dan wel bij hoge snelheid...... :D

Mvg: Alex
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar

Frits Osterthun © 6.10.2016

Have a look at the "Dutch Collection".

Frits
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Heb deze lok jaren terug voor 100 euro in de aanbieding gekocht. En vind het eigenlijk niet zo storend at schild.
De lok loopt erg mooi het eenige wat ik heb is dat de stootbuffers er snel uitvallen.
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
 @citaat dat truucje heb ik ook toegepast in mijn 1103, tevens heb ik mijn loc voorzien van een nieuwe printplaat en lichtprintjes welke ik bij john (looney-tunes) gekocht heb. het probleem van de te laag geplaatste nummerschildjes heb ik ook verholpen met behulp van messing schildjes van phildie









rangeersein


sluitsein


gevarensein


frontlicht
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Is dat moeilijk aan te passen?
Snijd u dit weg of knipt u het weg?
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Roco 68581 NS 1103 blauw met botsneus leverbaar
Wat is moeilijk aan te passen? De gedrukte schildjes heb ik met een hard gummetje iets weg gekrabt en dan gewoon de messing plaatjes geplakt. Het plasticje met de ronde raampjes kan je gewoon los snijden mer een scherp mes of voorzichtig losknippen