Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...

Gestart door metpo dinsdag 24 april 2007, 13:42:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...
hello,

ik heb mijn rode pijl uitgetest met het mobile station 2 dagen geleden... hij reed zoals het moest..maar de binnenverlichting flikkerde wel..
Nadien reed hij ineens niet.. op het mobile station verscheen het teken van de kortsluiting (bliksemtje)..
Ik heb nadien nogmaals geprobeerd de rode pijl digitaal te laten rijden (de andere keren dat ik de rode pijl analoog liet rijden waren er nooit problemen)...
als ik de rode pijl wil laten rijden rijdt hij enkele centimeters en nadien stopt hij direct..
Ik hoor ook een getik binnenin..precies dat een relais stuk is of zoiets?
Ik heb ook de rode pijl analoog getest nadien... hij deed hetzelfde als wanneer ik digitaal probeer... ik neem aan dat er ergens een kabeltje stuk is of zo??? 
Wat zou het probleem kunnen zijn??  Het is heel vreemd..de rode pijl is zo goed als nieuw (vitrinemodel) en ik had m 2dehands (maar zo goed als nieuw zoals ik had gezegd) gekocht..

Help.. echt rot want die loc is zo super.....

Dank bij voorbaat om te antwoorden..
Re: rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...
Kijken of er geen draadjes los zijn. De loc maakt kortsluiting. Volgens mij ergens in de motor. Oplossingl onderhoud plegen. Is de lok / motor erg vuil. Maken de koolborstels nog contact? Wat voor motor zit er in. Ik heb de laatste versie van de rode Pijl. Hierin zit een motor met een vliegwiel en een cardanas naar 1 wielstel. Maar oudere versies hadden weer een ander motortype.

Een stil model is het bepaald niet. De verlichting bij mij bestaat uit gele leds.

Jouw versie heeft waarschijnlijk een c80 decoder. Dat zijn hele sterke decoders. Dus ik denk niet dat hij kapot is. Of hij moet brandplekken vertonen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Davy





Re: rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...
ok hartelijk bedankt..mijn rode pijl is de 3605..dus ik denk dat deze een van de nieuwere is..en inderdaad die maakt wel veel lawaai maar het lawaai lijkt wel nog redelijk realistisch...  een hele mooie loc... maar ik moet erbij herhalen.. die is altijd goed behandeld geweest en heeft maar 20 rondjes gereden in z'n hele leven....
De motor is inderdaad speciaal..en ook klein (kan je nauwelijks zien als je naar de binneninrichting kijkt)

groeten

Joan
Re: rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...
Onderhoud plegen. Zou ik zo zeggen kijk in de handleiding van je loc wat Marklin er over zegt.
Re: rode pijl 3605 marklin digital doet het niet meer...
meer nieuws over de rode pijl:

Ik heb deze naar m'n club gebracht..en daar reed die wel (met het IB)..
De decoder van de Rode Pijl zou nog 1 van de oudere decoders zijn..en die zijn minder goed qua kwaliteit....minder bestand tegen kortsluitingen..  ze ehbben me gezegd dat ik die beter kan vervangen door een andere decoder (voor gelijkstroommotor aangezien deze trein een gelijkstroommotor heeft)...
Heel raar dat deze trein in de club wel reed... misschien heeft het te maken met het mobile station....???  (omdat het een oude decoder is)
Men heeft me ook verteld dat het niet goed is om met deze loc analoog te rijden..maar nochthans in de gebruiksaanwijzing staat erin dat het wel mag....

ik ga deze avond thuis nog een sproberen (analoog en digitaal met mobile station)