Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

CS1 in bedrijf ?

Gestart door v200marklin zaterdag 01 november 2008, 00:33:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
CS1 in bedrijf ?
Na 2 weken met het ding gespeelt te hebben op een testspoortje beneden. weet ik aardig hoe het ding werkt, dus werd het tijd om het ding naar boven te verhuizen en aldaar aan te sluiten.

1 heb 1 x 6021 staan met 2x6040 eraan voor de wissels/K83/Delta C.F4.
4 x booster 6015, m.a.w. 5 stroomblokken.

Met de 6021 heb ik GEEN sleperwippers nodig , waarom bij de CS1 wel?

Heb de uitgang v/d 6021 op de Sniffer v/d CS1 gezet, en de sniffer functie werkt goed, dus extra derde regelaar werkt  :P

Ik heb 80 Locs op de baan staan die dus nog in de CS1 moeten, kan ik die nu invoeren/oproepen terwijl ze her en der op de baan staan, of moet iedere loc die handeling als single loc op het programmeer spoor ondergaan ? Heb 10 locs gedaan vanaf de baan en dat ging goed 8)

Alles redelijk onder controle, maar ik kan maar 1 booster aansluiten op de CS1, zodra ik booster 2 op booster 1 wil aansluiten heb ik kortsluiting :shock: :?

Er staan GEEN locs of ruituigen op blokscheidingen.

Ik kan booster 1 , 2, 3 of 4 pakken, werken allemaal afzonderlijk, maar zodra je er een 2e booster aanhangt houdt het weer op :roll:

In de oude situatie werkte alles perfect 8)

Wat kan het zijn ?

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op zaterdag 01 november 2008, 00:33:15Met de 6021 heb ik GEEN sleperwippers nodig , waarom bij de CS1 wel?
Dit heeft te maken met het type uitgang van de versterkers.

CiteerIk heb 80 Locs op de baan staan die dus nog in de CS1 moeten, kan ik die nu invoeren/oproepen terwijl ze her en der op de baan staan, of moet iedere loc die handeling als single loc op het programmeer spoor ondergaan ? Heb 10 locs gedaan vanaf de baan en dat ging goed 8)
Nee, kwestie van invullen van de lokgegevens.

CiteerAlles redelijk onder controle, maar ik kan maar 1 booster aansluiten op de CS1, zodra ik booster 2 op booster 1 wil aansluiten heb ik kortsluiting :shock: :?
Heb je alles wel goed aangesloten ?. De boosters worden middels bandkabels aangesloten.

Mvg,
Peter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Peter,

de boosters stonden al doorgelust met de bandkabels op de 6021, dat ging al ruim een jaar goed.

Heb de handleiding gevolgd, uitgang 6021 naar sniffer CS1 en van CS1 naar hoofdspoor.
Sleperwippers moet ik nog halen, doch er staat geen loc/wagon op een bloksplitsing, alles ver binnen de normen.

Zodra ik welke v/d andere 3 boosters met de bandkabel op de 1ste booster aansluit gaat het mis :?
Ligt het aan mij of lijkt de CS1 meer/fijner storingsgevoelig dan mijn steeds heiliger wordende 6021 kastje :mrgreen:?

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Hellup  :? :mrgreen:
Re: CS1 in bedrijf ?
Als je het hebt aangesloten zoals in de handleiding staat beschreven moet het gewoon werken.
Als dat niet zo is dan is toch ergens (onbedoeld) een verbinding die de korstluitdetectie activeerd.

Mvg,
Peter
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Hallo Gert,

alle rode draden van de boosters naar de baan loshalen, voorzichtig 1 voor 1 de boosters aansluiten, zijn het echt alleen 6015 boosters of zit er nog een 6017 tussen. Is niet per abuis de uitgang van je 1e booster kapot (heb ik wel eens gehad met de ingang, nadat een booster naar beneden gevallen was en aan zijn kabel was blijven hangen, het gevolg was dat deze kortsluiting naar het CS1 aangaf)

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Walter,

goeie tip, ga ik vanmiddag eens proberen :P

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Ik begrijp er geen flikker van ,zet ik m'n 4 boosters 6015 op de 6021 gaat alles prima :P, zet ik de boosters op de CS1 gaat het fout :(

Opbouwend v/a het begin kan ik 2 boosters aan de CS1 hangen, wil ik booster 3 en/of 4 aan booster 2 hangen, pats sluiting :?

Hoe kan nou op de 6021 alles werken en op de CS1 niet  :roll: :|

De boosters zijn allen goed, heb het getest met een reserve 6015 die ik heb liggen.

Laat het maar is ff met rust, word er gek van :x

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Hallo Gert,

erg frustrerend allemaal, ik geloof dat ik je veel wijsheid toe moet wensen, ik mag aannemen dat je alles onbelast wegens evt. lekstroomaansluitingen en de diverse kabels gecontroleerd hebt.

als ik een advies mag geven, tenminste als je niet software gestuurd rijdt, CS1 als defect opsturen naar Keuterman, proberen met bijbetaling een CS2 te krijgen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Hoi Gert,

heb je wel die speciale kabel gebruikt die je na de "grote" upgrade van de CS1 erbij geleverd kreeg?
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: wissels op zondag 02 november 2008, 22:14:22
Hallo Gert,

erg frustrerend allemaal, ik geloof dat ik je veel wijsheid toe moet wensen, ik mag aannemen dat je alles onbelast wegens evt. lekstroomaansluitingen en de diverse kabels gecontroleerd hebt.

als ik een advies mag geven, tenminste als je niet software gestuurd rijdt, CS1 als defect opsturen naar Keuterman, proberen met bijbetaling een CS2 te krijgen.

met vriendelijke groet,

Walter

Lijkt mij niet zo slim omdat het CS2 nog veel gevoeliger reageert op allerlei vormen van kortsluiting.

Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

ja die speciale kabel heb ik er bij en zit aangesloten op booster 1.
Ik ga morgen gewoon alles loshalen wat aan boosters zit, en wederom
stukje bij beetje/booster aansluiten.

@Davy,

als ik het goed begrijp is de CS1 dus storingsgevoeliger dan de 6021 ?

@Walter,

ik wil helemaal geen CS2 , het ligt volgens mij niet aan de CS1, zelfs de sniffer funnctie met de 6021 werkt naar behoren.


@ All
wat ik trouwens wel vreemd vind is het feit dat ik nog geen sleperwippers heb gemonteeerd (volgens handleiding CS1 moet dit !), maar als ik met een loc van de ene boostersectie naar de andere boostersectie rij, alles gewoon goed gaat, m.a.w. geen sluiting, gaat gewoon goed, net zoals bij gebruik van de 6021.

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
En toch moet het wel.

Pas bij het CS2 hoef dit niet meer.

Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Davy op maandag 03 november 2008, 00:19:57
En toch moet het wel.

Pas bij het CS2 hoef dit niet meer.



Dus.........als de CS1 de ESU update heeft gehad hoeven de sleperwippen dus ook niet meer  :?

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Weer een uurtje of 2 bezig geweest :(
Zelfs met 0 boosters en 2 rijdende treinen waarvan 1 x ICE , rijtuigen verlicht, klapt de CS1 er uit :shock:, met de 6021 nooit gehad !

Op de CS1 zit de standaard trafo van 60Va, op de 6021 zat een trafo van 150Va en dat ging jaren prima !

1 booster op de CS1 is ok, 2 boosters ook nog, maar 3 of 4 gaat niet , iedere keer klapt de CS1 er uit.
Heb de boosters onderling uitgewisseld, maakt niets uit, max 2 boosters en dan is het pats !

Ben het nu zo zat, dat ik denk ik de oude sitiuatie weer herstel , gewoon met de 6021 8)
Wat ik met die CS1 ga doen  :roll:, wacht denk ik maar op de ESU update en dan nog maar eens proberen aan te sluiten, of verkopen en hopen dat de Ecos het beter doet :?
Ik heb de update al besteld en betaald, dus beter paar maandjes wachten :?
Ik ben het spoor echt ff helemaal bijster, en dat alleen om dat ik meer dan 80 locs wil besturen, schijnt kennelijk te veel gevraagd te zijn van Marklin.

O ja ! , ook de wissels doen geen ene moer :?, terwijl de blauwe draad v-d plus v-d CS1 naar de Delta F4 boosters gaat, die de wissels voeden.

Via de 6021 doen de wissels het natuurlijk perfect. 8)

Ja , is een fijn ding die CS1  :? NOT :twisted:

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Hoi Gert,

Wat vervelend dat de boel niet behoorlijk wil werken.
Ik heb nog een vraag over die speciale kabel, want die is namelijk in twee uitvoeringen geleverd.
Er zat destijds een A5je bij met voorbeelden hoe de kabel met stekker type 1 en type 2 aan te sluiten.
Heb jij dit A5je ook en zit het ook zo aangesloten?
Ik wil desnoods wel even een scan plaatsten.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 09:01:49
Hoi Gert,

Wat vervelend dat de boel niet behoorlijk wil werken.
Ik heb nog een vraag over die speciale kabel, want die is namelijk in twee uitvoeringen geleverd.
Er zat destijds een A5je bij met voorbeelden hoe de kabel met stekker type 1 en type 2 aan te sluiten.
Heb jij dit A5je ook en zit het ook zo aangesloten?
Ik wil desnoods wel even een scan plaatsten.

Gaarne Ad !, ik heb alleen de standaard gebruiksaanwijzing

Wat ik ook raar vind , is dat met de CS1 de 4 treinen op de hoofdbaan niet tegelijk kunnen rijden, 1 trein rijdt en dan zet ik de ICE in beweging, rijdt even, dan gaat alles flikkeren, pats CS1 er weer uit !.
Volgens mij te weinig vermogen, op de 6021 stond een trafo van 150Va 18V , op de CS1 de bijgeleverde trafo 60Va 16V, die dus nog geen 2 treinen trekt, terwijl de 6021 zonder problemen 4 treinen aanstuurde (buiten de booster secties uiteraard!) met de 150Va 18V trafo.

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

heb er een bandkabel bij met aan de kant v/d CS1 een 5 polige stekker, met 4 draden, de middelste zit geen kabel in.

De stekkers op de 6015 boosters kunnen er toch maar op 1 manier in ?, d.w.z met de kabel naar beneden gericht?

En op de booster moet de inkomende kabel links of rechts v/d booster, en de uitgaande (doorlus) kabel voor de 2e booster op de rechter kant van booster 1 ?

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert,

Als je een kabel van het type 2 hebt dan moet de stekker op de 6015 omhoog gericht zijn.
En die naar de volgende booster weer omlaag.
Maar ik zal zo wel een scan maken en plaatsen, want een plaatje zegt meer als 1000 woorden.
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Plaatje van het aansluitschema, nou ja schema is een groot woord.

Vergelijk goed welke stekker je aan je kabel hebt.
Het verschil zit em in de witte stekker,  met zwarte kap die aan de booster zit.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@ Ad

hartstikke bedankt voor het schema :P, ik heb stekker 2 , volgens mij zat het goed, alle stekkers zaten naar beneden.
Alles maar weer opnieuw aangesloten, booster in links , booster uit rechts, alle stekkers naar beneden en ja hoor !,alle 4 x 6015 werken :P

Er zijn nog een paar dingen  8)

1) Heb geen sleperwippers, treinen kunnen gewoon van blok naar blok tuffen zonder kortsluiting te maken :?, zou volgens het boekje v/d CS1 niet moeten kunnen, maar goed hoe een booster goed aan te sluiten staat er dan weer niet in , dus.........................zucht :mrgreen:

2) Op m'n hoofdbaan heb ik te weinig vermogen, zat een trafo 150Va 18V op, nu is de voeding 60Va 16V welke bij de CS1 zat.
Als ik een 150Va 18V trafo aan de CS1 hang slaat de CS1 na een paar minuten uit :?, vreemd want de 6021 heeft er nooit moeite mee gehad 8)
Kan ik op de uitgang v/d CS1 welke naar de baan gaat een booster er tussen zetten ?
Dus Trafo 60Va 16V - CS1 - 6015/trafo150Va 18V - hoofdbaan ???

Op de hoofdbaan rijden 4 tot 5 treinen, elk met 8 tot 10 verlichte rijtuigen, waarvan 15 oude metalen wagons met 2 gloeilampjes per rijtuig :lol:

3) Geen 1 van mijn wissels doet het  :( , 2 x 6040 aan de 6021 , 6021 via sniffer ingang CS1 verbonden.
Wissels draaien op een aparte trafo met 2 x Delta Control F4 als booster.
De blauwe draad v/d Delta Control die op de + v/d 6021 zat, zit nu op de plus v/d CS1, maar er schakelt helemaal niks :?

Maar............we zijn al een stuk verder, alles blijft draaien met 4 boosters
en tot nu toe 85 locs op de baan :P

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert,

Ik snap niet dat je zo met die kabels zit te klieren, die zitten toch gewoon goed, het werkt immers met de 6021. Dus alles wat je hoeft te doen is de kabel uit de 6021 halen en aansluiten op de CS I, werkt het dan niet dan ligt dat aan je CS I, en nergens anders aan.
Verder is het zo dat de trafo die bij de CS I zit gewoon het juiste vermogen geeft. De CS I is verantwoordelijk voor het maximale vermogen. En dat is als ik het goed heb 3A. Je kunt er wel een trafo op aansluiten die 10A kan leveren, maar er komt nooit meer dan 3A uit je CS I of je 6021, waarbij een trafo van 52VA voldoende is.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Sprinter

ik had het ook zo gedaan als jij zegt, het leek bijne te simpel 8)

In wezen zit alles weer hetzelfde als met de 6021, de boosters dan, alleen 1ste booster gaat nu naar de CS1.

De CS1 kan 2,8 A leveren, toch snap ik het niet, met de 6021 had ik gewoon meer vermogen in combi met die vette trafo dan.
Na de ESU update wordt het vermogen 4.0 A :P, maar dat duurt nog even :(

Moet ik voor de wissels nog iets instellen op de CS1 ? , wil ze gewoon met de 2 x 6040 blijven bedienen.

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Kan je wissels wel via de sniffer aansturen? Ik dacht alleen locs.

Koen
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert,

Geweldig dat je Boosters nu wel werken. :D
Ben ik niet voor niets in de weer geweest. :P

Gewoon die 60VA aan de CS1 hangen, met die 150VA krijg je toch niet meer vermogen op de baan.
En je hebt kans dat je CS door die 150VA trafo beschadigd raakt, kan zijn dat de CS kritischer is dan de 6021 als het gaat om de voeding.
Wellicht is de CS1 beveiligd tegen een te hoge voedingspanning.
Meet desnoods eens de uitgangspanning van beide trafo's als ze zijn aangesloten op de CS1.

Had je met je 6021 dan geen problemen met die 4 á 5 treinen op de hoofdbaan dan?
Een trein met 8 á 10 verlichte wagons verbruikt al snel 10 tot 20VA, vooral met gloeilampjes zijn stroomvreters.
Probeer het eens met 2 treinen en dan opbouwen, zodat je de grens weet, tot hoever je kunt gaan.

Ik vraag me ook af of je je wissels wel zo kunt aansturen.
Staat het zo ook in de handleiding?
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: KNed op maandag 03 november 2008, 12:12:11
Kan je wissels wel via de sniffer aansturen? Ik dacht alleen locs.

Koen

Hallo Koen,

ja dat kan zowel via 6040 keyboard als met 6050/6051 interface aangesloten op de 6020/6021 via de sniffer ingang,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 12:10:35
De CS1 kan 2,8 A leveren, toch snap ik het niet, met de 6021 had ik gewoon meer vermogen in combi met die vette trafo dan.
Mvg Gert

Yep, maar dat ligt niet aan de VA's, maar aan de 2V hogere spanning.
Re: CS1 in bedrijf ?
KlaasZ
gast

Re: CS1 in bedrijf ?
Als ik dit soort verhalen lees verbaas ik me er telkens weer over dat een fabrikant kabels levert die je op twee manieren kunt insteken. Bij dit soort polariteitsgevoelige verbindingen zou je verwachten dat ze die connectors zo uitvoeren dat verkeerdom steken onmogelijk is.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Klaas, het zit iets anders, bij de 6015 en de 6017 zitten de connctoren gewoon anders op de print. Dus bij de 6015 moeten de draadjes uit de stekker naar beneden wijzen en bij de 6017 moeten de draden uit de stekker naar boven wijzen. En dan zit het juist op de connector. Laten we het er maar ophouden dat het een ontwerp dwaling is, iemand heeft niet goed opgelet.
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: wissels op maandag 03 november 2008, 12:57:54
Citaat van: KNed op maandag 03 november 2008, 12:12:11
Kan je wissels wel via de sniffer aansturen? Ik dacht alleen locs.

Koen

Hallo Koen,

ja dat kan zowel via 6040 keyboard als met 6050/6051 interface aangesloten op de 6020/6021 via de sniffer ingang,

met vriendelijke groet,

Walter

En wellicht moet je voor de K83 adressen ook snifferadressen in je CS1 invoeren.

Uit het handboek Systems CS1 met update:

? Voor magneetartikelen worden geen sniffer-adressen gebruikt,
omdat die adressen direct door de sniffer overgenomen kunnen
worden en door het Central Station geschakeld worden.
Re: CS1 in bedrijf ?
KlaasZ
gast

Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Sprinter op maandag 03 november 2008, 13:16:24
Dus bij de 6015 moeten de draadjes uit de stekker naar beneden wijzen en bij de 6017 moeten de draden uit de stekker naar boven wijzen.
Ja okee, maar dan nog zou je verwachten dat in beide gevallen andersom insteken niet mogelijk is.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: KlaasZ op maandag 03 november 2008, 13:26:16
Citaat van: Sprinter op maandag 03 november 2008, 13:16:24
Dus bij de 6015 moeten de draadjes uit de stekker naar beneden wijzen en bij de 6017 moeten de draden uit de stekker naar boven wijzen.
Ja okee, maar dan nog zou je verwachten dat in beide gevallen andersom insteken niet mogelijk is.

Is inderdaad stompzinnige constructie  :twisted:, het zou NIET moeten kunnen, doch helaas 8)

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 11:48:13
De blauwe draad v/d Delta Control die op de + v/d 6021 zat, zit nu op de plus v/d CS1, maar er schakelt helemaal niks :?

Wat is dat voor een draad en hoort die draad wel te worden aangesloten Gert?
Dat was toch alleen iets met Delta? Als je de controller als booster wil gaan gebruiken.
Ik denk dat je je k83 decoders direct via de baan, dus via de CS1, moet voeden en niet via die Delta control F4 boosters.
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 13:29:47
Citaat van: KlaasZ op maandag 03 november 2008, 13:26:16
Citaat van: Sprinter op maandag 03 november 2008, 13:16:24
Dus bij de 6015 moeten de draadjes uit de stekker naar beneden wijzen en bij de 6017 moeten de draden uit de stekker naar boven wijzen.
Ja okee, maar dan nog zou je verwachten dat in beide gevallen andersom insteken niet mogelijk is.

Is inderdaad stompzinnige constructie  :twisted:, het zou NIET moeten kunnen, doch helaas 8)

Mvg Gert

Hallo heren, met dit soort "langs de lijn" geouwehoer worden er geen problemen opgelost hoor. :P
Dan ga je maar naar een Haags koffiehuis....... :lol:
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Voorlopig doen de wissels het ook 8), moest ze alle 32 invoeren in de CS1 onder accesosies :mrgreen:, en nu werken ze gewoon op de 6040.

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
KlaasZ
gast

Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 13:37:28
Hallo heren, met dit soort "langs de lijn" geouwehoer worden er geen problemen opgelost hoor. :P
Aha, mogen we er niks meer van zeggen als een fabrikant iets onhandigs doet?
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Her ergste is dat in de handleiding M* zegt : Let op dat u de stekkers er niet verkeerd om in doet, dan kan de CS kaport gaan  :shock: :roll:

Plaats die krotekokers het nou zo maken dat je het niet KAN omdraaien :roll:, dan waren er veel minder problemen 8)

Nee, M* is duidelijk geen AEG :mrgreen:

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 14:46:28
Voorlopig doen de wissels het ook 8), moest ze alle 32 invoeren in de CS1 onder accesosies :mrgreen:, en nu werken ze gewoon op de 6040.

Mvg Gert

En worden je K83 nog wel gevoed via de delta control F4 boosters?

Citaat van: KlaasZ op maandag 03 november 2008, 15:01:31
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 13:37:28
Hallo heren, met dit soort "langs de lijn" geouwehoer worden er geen problemen opgelost hoor. :P
Aha, mogen we er niks meer van zeggen als een fabrikant iets onhandigs doet?
Klaas, het was maar een opstokertje, zie de razz smiley.  :wink:
Hier op het forum mag je alles zeggen, zolang het maar met treinen te maken heeft. :lol:

Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 15:12:18
Her ergste is dat in de handleiding M* zegt : Let op dat u de stekkers er niet verkeerd om in doet, dan kan de CS kaport gaan  :shock: :roll:

Plaats die krotekokers het nou zo maken dat je het niet KAN omdraaien :roll:, dan waren er veel minder problemen 8)

Misschien was dat wel de bedoeling, maar waren de stekkertje op en kon Marklin alleen nog maar een ander type begaan.

Zat bij jouw CS1 dan niet zo'n A5je met uiteg over dat CS-booster aanstuitkabeltje?
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

dat A4tje viel vanmiddag uit de handleiding v/d trafo :oops: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 15:27:21
@Ad,

dat A4tje viel vanmiddag uit de handleiding v/d trafo :oops: :mrgreen:

Mvg Gert
:shock: :mrgreen:
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

de wissels worden inderdaad nog gewoon gevoedt door de 2 Delta F4 boosters, gaat perfect, geen sleperwippers nodig, alles scheurt blok uit, blok in, o,o sluiting, net zoals bij de 6021  :P

De blauwe draad gaat v/d plus v/d CS1 naar de 2 Delta Controls, anders krijgen die geen signaal, voorheen zat de blauwe draad aan de + v/d 6021.

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 13:34:10
Wat is dat voor een draad en hoort die draad wel te worden aangesloten Gert?
Dat was toch alleen iets met Delta? Als je de controller als booster wil gaan gebruiken.
Klopt, maar Gert heeft nu de Delta Control aangesloten op de CS i.p.v. de 6021.

Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 15:12:18
Her ergste is dat in de handleiding M* zegt : Let op dat u de stekkers er niet verkeerd om in doet, dan kan de CS kaport gaan  :shock: :roll:
Nee Gert je moet ook opletten. :lol:

Dat je meer vermogen uit de 6021 kreeg dan bij de CS komt omdat de versterkeruitgang van de 6021 wat meer vermogen kan leveren dan die van de CS.

Mvg,
Peter

Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
En heb je al die decoder adressen als sniffer in de CS ingevoerd, net zoals je met lokadressen doet?

Peter, hoeveel VA meer levert de 6021, dan de CS?
Re: CS1 in bedrijf ?
De 6021 levert tussen de 3 en 3,3A. De CS maximaal 2,8A.

Mvg,
Peter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

wissels ingevoord op de CS1 onder assecoires, nrs 1 t/m 32 en na deze handeling werken ze dus op de 2 x 6040.

@ Peter,

eigenlijk beetje vreemd dat de CS1 maar 2.8 A als max. heeft en de 6021 3.0 t/m 3.3 A, is toch een halve Amp. 8), maar dat komt goed na de update, dan levert de CS1 4.0 A. :P

Mvg Gert

Re: CS1 in bedrijf ?
Gert,

Gewoon updaten die handel.  :lol:

Mvg,
Peter
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op maandag 03 november 2008, 22:12:12
@Ad,

wissels ingevoord op de CS1 onder assecoires, nrs 1 t/m 32 en na deze handeling werken ze dus op de 2 x 6040.

@ Peter,

eigenlijk beetje vreemd dat de CS1 maar 2.8 A als max. heeft en de 6021 3.0 t/m 3.3 A, is toch een halve Amp. 8), maar dat komt goed na de update, dan levert de CS1 4.0 A. :P

Mvg Gert



Hallo Gert,

laatst mijn testbaan gebruikt op de gastendag met de 6021 en interface laten rijden met geijkte locs, daarna dezelfde testbaan maar nu met Central Station aangestuurd, en bleek dat zeker ongeregelde locs met lage snelheidstrappen een stuk trager reden, dus moest ik ze met het Central Station opnieuw ijken, om goed te kunnen rijden met koploper.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Freak op maandag 03 november 2008, 22:43:51
Gert,

Gewoon updaten die handel.  :lol:

Mvg,
Peter

Reeds besteld en betaald, nu is het afwachten............. 8)

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert, doet alles het nog?  :lol:
Re: CS1 in bedrijf ?
Denk van wel, anders had hij het wel gemeld. :lol:

Mvg,
Peter