Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Onduidelijkheid rookgenerator

Gestart door Baardo vrijdag 31 oktober 2008, 21:35:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onduidelijkheid rookgenerator
Lid sinds: 2006

offline
Onduidelijkheid rookgenerator
Allereerst hoop ik dat ik in het goede topic zit.
Ik heb een vraagje.

Ik wil een stoomloc BR 50 (37848) uit rusten met een rookgenerator. Marklin adviseert de 7226.
Welke Seuthe variant moet er in, de 10 of de 11. Ik kan dit nl nergens terugvinden.
Alvast dank voor de adviezen.
Re: Onduidelijkheid rookgenerator
Ik heb niet zozeer een antwoord op deze vraag maar wel een andere hier op aansluitende vraag:
Wat is precies het verschil tussen beide merken?
De prijs wellicht?
De capaciteit?

Groeten

Mark
Re: Onduidelijkheid rookgenerator
Ja, vooral de prijs is erg verschillend.
capaciteit weet ik niet.
Re: Onduidelijkheid rookgenerator
Marklin locomotieven die alleen op een analoge baan worden gebruikt kunnen uitgerust worden met een Seuthe nr 10 (Marklin 7226) of nr 20 (Marklin 72270).
Locomotieven met een digitaal decoder waarbij de rookgenerator niet op de decoder wordt aangesloten moeten met een rookgenerator nr 11 of 24 worden uitgerust (16- 22V).
Locomotieven waarbij de rookgenerator wel via een decoder wordt aangesloten moeten worden voorzien met nr 10 of 20 (Marklin 7227 resp 72270) (10- 16V).


Mvg,
Peter
Re: Onduidelijkheid rookgenerator
matthijs popken
gast

Re: Onduidelijkheid rookgenerator
hallo

ik heb een 37840 met de marklin rookgenerator.

ze advieseren 2 a 3 druppeltjes er in te gooien ,
maar met 5 a 6 druppeltjes rookt hij veel mooier :lol: :lol: (nog nooit problemen mee gehad.
Re: Onduidelijkheid rookgenerator
Hoi Andre,

Kijk hier maar eens voor een heel handig overzicht (eindje naar beneden scrollen)

en Matthijs, speciaal voor jou:
Iets meer dan 3 druppels kan ook.... :lol: