Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

weg spurtende loks!!!

Gestart door sbbmarklin woensdag 29 oktober 2008, 21:32:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
weg spurtende loks!!!
sbbmarklin
gast

weg spurtende loks!!!
Hallo  goeden avond,

Ik vroeg 10 minuten geleden af waarom toen ik de stekker van mijn baan in het stopcontact stak er na 1 week niet gereden te hebben mijn HAG lok spontaan begon te rijden ondanks dat ik altijd alle laatst bestuurde loks op 0 zet. De andere 4 bleven waar ze stonden. Ik heb dit wel eens meer gehad met andere loks van diverse merken.

Mvg Arnout.
Re: weg spurtende loks!!!
Hallo Arnout,

Vraagje, welke centrale heb je en wat voor merk/type decoders zitten in je loks.

Mvg,
Peter
Re: weg spurtende loks!!!
2rail-Tim
gast

Re: weg spurtende loks!!!
Misschien had je toch onder het rijden van de vorige keer de stekker erwel uitgetrokken.. terwijl het lok nog reed.
Re: weg spurtende loks!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: weg spurtende loks!!!
Misschien moet je eens proberen om in de CV waarden het gelijkstroom analoog bedrijf uit te schakelen. Wanneer bijv een Mobile Station opstart staat er eventjes een spanning op de baan die geen digitaal signaal bevat, dit veroorzaakt waarschijnlijk het wegsprinten.
Re: weg spurtende loks!!!
Ik heb dit ook wel eens bij locs met een TAMS decoder en besturing via MS.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de decoder nog geen compleet digitaal signaal heeft gezien maar wel al spanning krijgt, en daardoor 'denkt' dat hij analoog mag gaan crossen. Zodra hij signaal ontvangt (eigenlijk: een leeg signaal, immers er worden nog geen loks aangestuurd) dan stopt hij.

Tot nog toe heb ik het overigens niet meegemaakt als ik via de 6021 bestuur.

Groetjes,
Kiezel :)


Edit:
Citaat van: Buzz_4stroke op donderdag 30 oktober 2008, 09:44:59
Misschien moet je eens proberen om in de CV waarden het gelijkstroom analoog bedrijf uit te schakelen. Wanneer bijv een Mobile Station opstart staat er eventjes een spanning op de baan die geen digitaal signaal bevat, dit veroorzaakt waarschijnlijk het wegsprinten.
Goede tip die aansluit bij wat ik net zat in te typen... :)
Re: weg spurtende loks!!!
Hi,

De standaard oplossing van dit probleem wat bij alle multi-protocol decoders het geval is, is het uitzetten van de mogelijkheid om met een analoge spanning te kunnen rijden.
Dus de decoder zo instellen dat hij alleen op een digital protocol reageert.
Re: weg spurtende loks!!!
Lid sinds: 2007

offline
Re: weg spurtende loks!!!
ik heb dit probleem ook met Mfx-jes die een poosje (stroomloos) in de remsectie gestaan hebben en als laatste opdracht rijden gehad hadden.

Sprinter heeft idd gelijk, na het uitzetten van die functie rijdt een van mn locs iig niet meer weg (lokpilot)

Dennis