Goedenavond,
Ik heb van de week een 'tijdelijke' brug aangelegd van de ene naar de andere helling. Afgelopen dagen veel gereden, maar tot mijn grote spijt werd er vanavond, na 1,5 uur rijden, uit het niets
kortsluiting geconstateerd...
Dus eerst de treinen van de baan afgehaald, kortsluiting bleef. Central Station uit- en opnieuw aanzetten. Helaas bleef hierna de kortsluiting ook. Toen heb ik de baanspanning B (rode draad) en de massa O (bruine draad) los gehaald, en ja hoor probleem opgelost. Dus de kortsluiting heeft betrekking op de baanspanning en de massa.
Toen ben ik de weerstand gaan doormeten. Eerst
niet geïsoleerde railstaven doorgemeten, dit gaf een waarde van "0". Er is dus een verbinding. Daarna een
niet geïsoleerde railstaaf met een geïsoleerde railstaaf, dit gaf een waarde van "1". Er is dus
geen verbinding. Gelukkig maar, dit klopte dus allemaal.
Daarna verder gegaan met de volgende meting: de baanspanning doormeten met een
niet geïsoleerde railstaaf. Dit gaf geen constante waarde... De waardes veranderden steeds van ver in de -... naar +... Om de seconde werd er een andere waarde weergegeven
.
Heeft er iemand een verklaring voor dit probleem en weet iemand misschien een oplossing hiervoor? Er is dus wel een verbinding tussen de baanspanning en de massa, alleen is deze dus niet stabiel? Moet ik nu alle railzen weer los solderen + schroeven en alles 1 voor 1 doormeten? Of is er simpelere manier om te zoeken naar het probleem...?
Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen
!
Met vriendelijke groet,
Tim