Goedenavond allemaal,
Hartelijk dank voor alle reacties
! Doet ons erg goed om te lezen. We gaan met deze update ook weer verder waar we gebleven waren.
Omdat we het ene vlak afgerond hadden was het dus de hoogste tijd om door te gaan naar het volgende vlak. Hier komen wederom 3 wissels + lichtjes in voor. Oftewel weer een lekker vol vlak
! We zijn weer begonnen met alles uit te leggen.
Na het vastleggen van de kabelhouders + soldeerlipjes zijn we een aftakking gaan maken van de ringleiding.
Omdat we in dit vlak maar 1 verbinding rood/bruin hoeft te zijn, hebben we die als eerste aangesloten
!
En omdat we de smaak te pakken hadden verder gegaan met alle bruin/gele draden (A)!
En wat blijft er dan nog over... Precies de aansluitingen voor de wissels.
Ondanks dat het allemaal vrij gemakkelijk en snel ging, namen we wel goed de tijd per aansluiting om fouten te voorkomen
! Hiermee hebben we gelijk het volgende vlak afgesloten. Resterend om de hele onderkant af te ronden is nog een vlak tussenin met een paar stroomaansluitingen + bezetmeldingen, dit vlak hebben we ook maar meteen onder handen genomen
! Eerst begonnen met een aftakking aan te leggen van de ringleiding.
Omdat er in dit vlak geen bruin/gele verbinding zal gaan komen, hebben we er bewust voor gekozen om hiervoor ook geen aftakking te maken
! Toen alles weer alles uitleggen voor de aansluiting.
Ligt het recht? Meteen ook maar even vast gezet + aangesloten.
Hiermee zijn we zo goed als klaar met alle aansluitingen van de onderkant. Wat rest zijn nog de bezetmeldingen. Omdat we nog niet helemaal precies weten waar we de s88 kastjes willen plaatsen gaat de aansluiting op een later tijdstip plaats vinden. Wel hebben we alle bezetmeldingen gecontroleerd door de baanspanning aan te sluiten en op de onderkant en met een wagonnetje over de sporen te rijden. Het testlampje ging telkens op het goede moment aan en uit. Dus de rails is op de goede manier doorgeknipt en ook de ?rode schoentjes? zitten juist.
Verder hebben we ook gelijk alle wissels + lampjes aangesloten en getest. Alles deed het in 1 keer
! Wel hadden we 1 klein probleempje bij één wissel die moeilijk wilde schakelen. Bij nader onderzoek (op z?n kop hangend) kwamen we er achter dat de wissel ?te? vast was vastgeschroefd. Dus 1 schroefje eruit gehaald en de wissels ging soepel om! Oftewel regelmatig testen loont
!
Toen kwam het grote moment daar om de baan om te draaien.
Meteen rails neergelegd om een rondje te maken en rijden maar
! Hiermee komen we ook aan het einde van deze update.
Waar we ons nu bezig mee gaan houden zijn de volgende dingen:
? Centraal aansluitpunt maken voor aansluiting van het Central Station + lichttrafo.
? ?Kastjes? fabriceren waar Central Station + beide trafo?s in kunnen.
? Beginnen aan de 2 hellingen.
Vooral de hellingen zullen een leuke uitdaging gaan worden. Gelukkig hebben we al bij verschillende topics gekeken en genoeg ideeën opgedaan
!
Tot de volgende update weer!
Tim