Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

60172 booster

Gestart door 7700serie dinsdag 28 oktober 2008, 16:21:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
60172 booster
7700serie
gast

60172 booster
Vraagje,

is de 60172 booster van marklin al eens uit gegeven ?
omdat de 60173 is nu wel al leverbaar maar deze is alleen geschikt voor de CS2 en niet voor de CS1, dit word geschreven in het laaste marklinmagazine.

gr davy

Re: 60172 booster
Davy
gast

Re: 60172 booster
Nee. Alleen de esu booster is geschikt voor de CS1 maar dan moet je wel update 2.04 hebben.

Re: 60172 booster
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 60172 booster
Vraagt de winkelier aan zijn klanten? :-) :mrgreen:

Nee grapje Davy.. Naar mijn weten is de 72 nooit leverbaar geweest, en ik ben bang dat ie ook nooit leverbaar zal worden. Je kan volgens mij wel de 73 gaan inzetten als je met een CS1 werkt, maar daar heb je dan weer een extra kastje voor nodig.. Duur grapje lijkt mij?
Re: 60172 booster
Freak
gast

Re: 60172 booster
Klopt, de 72 is nooit uitgegeven. Je kunt de booster van ESu gebruiken.

Mvg,
Peter
Re: 60172 booster
7700serie
gast

Re: 60172 booster
hihi klopt :-)

ik zat net te lezen in die folder en vond het erg vreemd dat marklin ons nu met de CS1 naar esu stuurt.
ik wist wel van de update van esu maar dat is toch niet de bedoeling dat marklin niet zijn product af maakt nu dat ze met een nieuwe CS2 aankomen.
Re: 60172 booster
Spoorman
gast

Re: 60172 booster
Citaat van: 7700serie op dinsdag 28 oktober 2008, 16:26:06ik wist wel van de update van esu maar dat is toch niet de bedoeling dat marklin niet zijn product af maakt nu dat ze met een nieuwe CS2 aankomen.
Nou meneer Marklin laat anders blijken van wel. Daar is al het nodige over geschreven op dit mooie Forum of heb je dat gemist? :wink:

Gr, Ben.
Re: 60172 booster
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: 60172 booster
Ik ben blij dat esu de zaak overneemt en met de booster en de update heb ik dadelijk eindelijk voldoende vermogen en bespaar ook nog zo'n 150 euri's t.o.v van het CS2!!!

En ik kan veel meer o.a. ook DCC besturen dat wordt lachen dus.!!!

Alleen nog even geduld hebben tot Februari dan is hij leverbaar heb ik gelezen!!!

Groeten uit Maastricht Brupo-X. 8) 8) 8)
Re: 60172 booster
TEE Diesel
gast

Re: 60172 booster
Hallo

Nou ik heb er een lange email wisselling met Marklin duitsland op zitten over de 60172, maar deze Booster komt er dus nooit niet van marklin. Dit is weer het zoveelste geintje waar ze ons mee in de maag splitsen. Wel netjes aankondigen en dan jaren aan het lijntje houden met wanneer hij komt en vervolgens toedeloe je gaat maar na esu. Klantvriendelijkheid en klanten binding is er niet bij. Je zal maar een cs 1 hebben die kapot is, of die ooit gemaakt wordt is maar een vraag of dat er vervangende komt niemand weet. Je kan een CS 2 kopen met een belachelijke bijbetalig van 300 euro, en heb je dan een booster van esu gekocht voor je cs 1 dan past hij niet op de CS 2 op dit moment.
Maar het schijnt dat Marklin liefhebbers alles pikken van Marklin.
Heel veel mensen hebben de cs 1 gekocht met de wetenschap dat marklin de 60172 zou uitbrengen en daarom ook besloten de cs 1 te kopen. Maar die belofte komen ze dus niet na ook al hebben ze dat in allerlei folders en op hun website's steeds verkondigt.
En weer pikt iedereen het weer dat ze binnen 2 jaar na het uitbrengen van CS 1 geen onderdelen meer hebben voor reparatie niet eens meer een cs 1 kunnen leveren dat mensen meer als 8 maanden zonder hun cs 1 zitten omdat reparatie dus niet lukt en steeds weer aan het lijntje worden gehouden over een aantal weken hebben we een oplossing. Dat moet je fabikant van enige ander produckt eens proberen, neem bijvoorbeeld je auto of wasmachine mobieltje of wat dan ook als het daarbij zou gebeuren dan pikt niemand het.
We zijn nu met een aantal gedupeerde mensen bezig in hoeverre we hier iets juridisch aan kunnen doen, want het rammelt van alle kanten.
Sorry voor de mensen die ik hun heilige Marklin nu heb afgekraakt maar de waarheid is hard :shock:

mvg Anton
Re: 60172 booster
Davy
gast

Re: 60172 booster
Wil je een booster voor je CS moet je de esu pakken die is specifiek gemaakt ook voor het CS / Ecos.

Voor het CS2 is de booster van Marklin er wel al, alleen die is niet te gebruiken met het CS1.