Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Intellibox vs Ecos vs CS1

Gestart door v200marklin maandag 27 oktober 2008, 21:32:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: minirailz op woensdag 29 oktober 2008, 13:31:21
-CS1 is een beetje out-dated sinds de CS2, en als je toch gaat updaten val je alsnog onder de ECoS-gebruikers.

Volgens mij heeft Gert al een CS1, dan kan je voor relatief "weinig" geld met de update naar ECoS functionaliteit...

Nieuwe ECoS is dan een grotere uitgave. Daar heb je dan alleen als extra de gemotoriseerde knoppen volgens mij.

Koen
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: KNed op woensdag 29 oktober 2008, 16:28:54
Citaat van: minirailz op woensdag 29 oktober 2008, 13:31:21
-CS1 is een beetje out-dated sinds de CS2, en als je toch gaat updaten val je alsnog onder de ECoS-gebruikers.

Volgens mij heeft Gert al een CS1, dan kan je voor relatief "weinig" geld met de update naar ECoS functionaliteit...

Nieuwe ECoS is dan een grotere uitgave. Daar heb je dan alleen als extra de gemotoriseerde knoppen volgens mij.

Koen

Jij snapt hem helemaal 8) CS1 + ESU Update kost me ? 450.-- , daar koop ik geen CS2 voor, wel een Ecos, en als Ecos niet met de 6015 boosters overweg kan, wordt de CS1 geupdated.
Kan de Ecos wel met de 6015 overweg, dan wordt het de Ecos en gaat de CS1 retour.

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Twee citaten uit de Nederlandse handleiding van de ECoS.

CiteerBoosteraansluiting voor externe booster compatible met DCC en Marklin 6017. Zo kunt u uw beschikbare booster eenvoudigweg verder gebruiken.

CiteerZowel DCC als Motorola 6017 boosters kunnen gebruikt worden. Beide soorten zijn in de mogelijkheid om zowel DDD al Motorola signalen door te geven.

Mvg,
Peter
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
dan had ik het verkeerd begrepen.
ik dacht dat je nog niks in huis had (CS terug gebracht :?)

Dennis
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Hallo,

Ik dacht toch dat Keuterman een service-centrum voor o.a. Märklin is. Officiele mededelingen moeten dan toch uiteindelijk van Märklin Duitsland of Märklin Nederland komen en nergens anders vandaan.
Mijn ervaring met Keuterman is dat zij een op en top service-centrum zijn, waar ik veelvuldig zowel telefonisch op hun spreekuur als via de e-mail uitstekende antwoorden op mijn vragen krijg.

Met vriendelijke groeten,

Tighfield :D
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: Freak op woensdag 29 oktober 2008, 16:51:12
Twee citaten uit de Nederlandse handleiding van de ECoS.

CiteerBoosteraansluiting voor externe booster compatible met DCC en Marklin 6017. Zo kunt u uw beschikbare booster eenvoudigweg verder gebruiken.

CiteerZowel DCC als Motorola 6017 boosters kunnen gebruikt worden. Beide soorten zijn in de mogelijkheid om zowel DDD al Motorola signalen door te geven.

Mvg,
Peter

M.a.w. Ecos + 6015 = helaas pindakaas :(, uitgaande van het feit dat de 2 citaten uit de "huidige" handleiding van ESU zijn, wat helemaal strookt met het antwoord heden van ESU Duitsland 8)

Ik wacht de test van TSD Belgie nog even af, en tevens hun antwoord hoe/waar eventueel de CS1 te updaten.

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
joostboudewijns
gast

Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Gert,

Intressant draadje, ik heb een tijd geleden ook met de vraag gezeten CS of Ecos. Ik heb uiteindelijk de CS gekozen :P

K ben benieuwd wat de test met de 6015 komt.

Gr Joost
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Vanavond nog een mailtje gehad van TSD Brugge met een bestelformulier voor de ESU update.
Moet ik invullen + gegevens van m'n dealer en het CS1 serie nr., dan terug mailen naar TSD, die dan de update opsturen naar de dealer.
De dan verkregen uodate kan je dan zelf via de PC op je CS1 zetten en dan is de CS1 dezelfde specs als de Ecos.
Je hoeft het apparaat zelf dus niet op te sturen 8)

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Hallo Gert,

Citaat van: v200marklin op woensdag 29 oktober 2008, 16:12:41
Laatste nieuws  :P

TSD (Trein Service Danckaert Belgie) ESU importeur, gaat de booster 6015 testen met de Ecos, dus ik hoor tzt wel hoe dat ging 8)

Citaat van: v200marklin op woensdag 29 oktober 2008, 17:45:12Ik wacht de test van TSD Belgie nog even af, en tevens hun antwoord hoe/waar eventueel de CS1 te updaten.

Citaat van: v200marklin op woensdag 29 oktober 2008, 22:29:15
Vanavond nog een mailtje gehad van TSD Brugge met een bestelformulier voor de ESU update.
Moet ik invullen + gegevens van m'n dealer en het CS1 serie nr., dan terug mailen naar TSD, die dan de update opsturen naar de dealer.
De dan verkregen uodate kan je dan zelf via de PC op je CS1 zetten en dan is de CS1 dezelfde specs als de Ecos.
Je hoeft het apparaat zelf dus niet op te sturen 8)

Je wend je tot TSD, zij gaan de ECoS i.c.m. de 6015 testen.
Je wacht de test van TSD nog even af.
Vervolgens krijg je een mailtje met een bestelformulier over de ESU update.

Is dit nu het antwoord op je vraag die je TSD gesteld hebt ?, of krijg je nog een antwoord op je vraag ?.

Mvg,
Peter
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
@ Peter,

inderdaad heb ik 2 separate vragen gesteld aan TSD, omdat ik nu op 2 paarden gok.
Als hun test met Ecos/6015 niet goed gaat, mail ik gelijk het update formulier
naar hen terug voor de ESU update voor de CS1.

Ik had MTE Vlaardingen gebeld hoe ik de ESU update voor de CS1 kon verkrijgen en dat konden ze me niet vertellen als ESU dealer :roll:, vandaar dat ik de vraag bij TSD neergelegd heb en razendsnel antwoord van hen kreeg.
Ook dhr. van Laatum van Hobbytreinen welke de Ecos aantrekkelijk aanbieden (nog bedankt voor de tip!) heeft vragen gesteld aan TSD omdat ik niet klakkeloos de Ecos aan wil schaffen.
Moet eerst het naatje van de kous weten 8)

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
@Peter,

na de ESU update v/d CS1 is hij echt gelijkwaardig aan de Ecos, duidelijk verhaal.
Mocht het TDS nou lukken om de Ecos aan de 6015 te koppelen zonder problemen, en ik ga tot aankoop Ecos over, heb ik nog steeds het probleem dat het handboek alleen de 6017 vermeldt en niet de 6015.
Bovendien heb ik een e-mail van ESU Duitsland waarin ook wordt gezegd : 6015 niet !, 6017 wel.
Dus............als het zooitje hier affikt heb ik geen poot om op te staan 8)

Denk dat het om deze reden waarschijnlijk wel een CS1 update gaat worden 8), daar is de 6015 zeker geen probleem .

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Nou....het EI is eindelijk gelegd 8)

Ik hou gewoon de CS1 en de ESU update 3.0.0. is reeds besteld 8)

Kan ik gewoon m'n 6015 boosters behouden en de specs. zijn straks identiek aan de Ecos. :P

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Hou ons op de hoogte van de ESU update please (duurt nog even voordat die komt toch?)

Ik ben benieuwd naar de bevindingen, ik zit ook te denken om die te bestellen...

Koen
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: KNed op donderdag 30 oktober 2008, 13:08:10
Hou ons op de hoogte van de ESU update please (duurt nog even voordat die komt toch?)

Ik ben benieuwd naar de bevindingen, ik zit ook te denken om die te bestellen...

Koen

Ik hou je op de hoogte, heb het besteld bij hobbytreinen.nl, hoor vandaag of morgen wanneer de update geleverd gaat worden.
Heb er trouwens ? 145.-- voor betaald.

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Spannend!
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: v200marklin op donderdag 30 oktober 2008, 17:03:51
[Ik hou je op de hoogte, heb het besteld bij hobbytreinen.nl, hoor vandaag of morgen wanneer de update geleverd gaat worden.
Heb er trouwens ? 145.-- voor betaald.

Mvg Gert

Je zal nog wel moeten wachten tot het eerste kwartaal 2009, want dan komt de reloaded update v3.0 beschikbaar voor de CS1 evenals voor de ECoS. Ik wacht ook met smart op de MFX ECoS update.

http://www.esu.eu/index.php?id=377 (5de vraag openen)

Rene
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
@ Rene,

ik had ook in 1ste instantie gehoord 1ste kw. 2009, maar omdat Hobbytrein het over enkele dagen had :roll: wacht ik hun berichtje maar even af.

Heb ook nog niet betaald, wel besteld, betaal pas als ik weet wanneer..... 8)

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Citaat van: v200marklin op donderdag 30 oktober 2008, 18:14:38
maar omdat Hobbytrein het over enkele dagen had :roll: wacht ik hun berichtje maar even af.
Hopelijk bedoelden ze niet: "Over enkele dagen weten we de exacte leverdatum"...
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
Berichtje gehad, CS1 update leverbaar v/a 01-01-2009 , waarschijnlijk wordt deze update tegelijk gelanceerd met de MFX update voor de Ecos.

Indien besteld voor 12-12-2008 kost de CS1 update ? 139.--.

Bron : Hobbytrein.

Mvg Gert
Re: Intellibox vs Ecos vs CS1
update ECoS en CS1: januari 2009... zo vertelde me de importeur vorig weekend.
Met de spreekwoordelijke vertraging van treinenland: in het eerst kwartaal zeker!