Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

CS1 > CS2

Gestart door wdevaal vrijdag 24 oktober 2008, 20:28:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 > CS2
wdevaal
gast

CS1 > CS2
Zoals de meeste van de forum leden weten bestuur ik mijn baan met het Märklin Central Station (60212). Binnenkort komt CS2 (60213) uit maar ik vraag me af of deze nieuwe centrale voor mijn echt iets nieuws toevoegt daar ik voor 90% mijn baan door WDP laat besturen. Wel overweeg ik voor mijn CS de Reloaded update van ESU te kopen voor pakweg 140.00 euro, deze update levert 1amp meer vermogen op voor mijn CS en ook de ESU boosters zouden na deze update probleemloos kunnen werken met het CS. Ik overweeg zelfs mijn oude CS plus MS te vervangen door een ESU Ecos Centrale dit omdat Märklin het door ontwikkelen van het oude CS voor gezien houd, en liefhebbers eigenlijk verplicht over te stappen naar het nieuwe CS willen deze een beetje up-to-date willen blijven. Wie werkt er hier eigenlijk met deze ESU Ecos Centrale en hoe zijn de bevindingen in het algemeen.
Re: CS1 > CS2
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: CS1 > CS2
Hoi Willy,

Kijk eens in dit draadje.

Groeten, Paul
Re: CS1 > CS2
wdevaal
gast

Re: CS1 > CS2
Citaat van: p.ghijsen op vrijdag 24 oktober 2008, 20:44:43
Hoi Willy,

Kijk eens in dit draadje.

Groeten, Paul

Ik heb zojuist dit topic door genomen en voornemens gaan steeds duidelijker  in de richting van een ESU Ecos Centrale. Wat voor mijn nu duidelijk is dat ik zeker niet voor een nieuwe CS2 zal kiezen, maar nog twijfels heb over de Reloaded versie van ESU voor mijn oude CS of dat ik overstap naar een nieuwe ESU Ecos Centrale. Maar dit laatste hangt mede af of ik voor mijn CS plus MS en Travo nog een redelijke prijs terug kan krijgen.
Re: CS1 > CS2
RenevKl
gast

Re: CS1 > CS2
Ik denk dat WDP voorlopig nog niet geschikt zal zijn voor een CS2. Ik gebruik zelf Train Controller en daar is door de ontwikkelaar aangegeven dat in de CS2 nog geen terugkoppeling is opgenomen in het protocol. Het zal wel komen, maaaaaar wanneer is natuurlijk onbekend.

Rene
Re: CS1 > CS2
wdevaal
gast

Re: CS1 > CS2
Citaat van: RenevKl op vrijdag 24 oktober 2008, 22:47:42
Ik denk dat WDP voorlopig nog niet geschikt zal zijn voor een CS2. Ik gebruik zelf Train Controller en daar is door de ontwikkelaar aangegeven dat in de CS2 nog geen terugkoppeling is opgenomen in het protocol. Het zal wel komen, maaaaaar wanneer is natuurlijk onbekend.

Rene

Ook de heer Peterlin "ontwikkelaar WDP" heeft aangekondig het nieuwe CS2 protocol in WDP Pro X op te nemen, alleen kon hij nu nog niet zeggen op welk termijn.

Vraag me nu af of de Reloaded update van ESU wel met WDP zal werken, zal dit eens voorleggen op het WDP forum.
Re: CS1 > CS2
Freak
gast

Re: CS1 > CS2
Hallo Willy,

Met de Reloaded update van ESU wordt de CS1 gelijk aan de ESU ECoS.
Dus het aansturen is dan ook gelijk.


Mvg,
Peter